leren...

ik heb ADD (kweenie of t er iets mee te maken heeft maarja)
en ik kan dus absoluut niet leren
als ik ergens aan begin (bijv. huiswerk) kan ik t amper afmaken
en ik stel alles uit tot t laatste moment

ik moet nu iets leren maar ik kan er geeneens aan beginnen!
en als ik er eenmaal aan ben begonnen stop ik binnen een paar minuten

kan iemand mij helpen!!! wat ik ook probeer

allerlij regels niks lukt!!!

ik kan gwoon egt amper leren!

alvast bedankt

ik heb hetzelfde, ook ADD.
dit komt wel hierdoor volgens mij,
misschien moet je je ouders vragen je te steunen, en te helpen met concentratie!
verder computer tv muziek etc. uit !
dat helpt bij mij tenminste.

sterkte ermee!
x

Zet girlscene uit, pak je boek en DOE het gewoon. Alle afleiding weg en met jezelf afspreken dat je ‘zo en zo veel’ voor een bepaalde tijd gedaan moet hebben. Desnoods laat je je moeder je in de gaten houden xD

Dan moet je vooral niet op girlscene gaan zitten.
Zet alles uit: dus tv, mobiel, computer. (Zet evt. je radio / muziek aan.) Ga zitten en pak een kookwekker of zo. Stel hem in op een half uur, zet het schermpje zodanig dat je het niet kan zien (anders ga je continu kijken hoe lang je nog moet) en ga leren / huiswerk maken. Na een half uurtje even vijf minuten (en stel weer de kookwekker in, anders smokkel je tijd… Ervaring) rusten. Doe iets wat je leuk vind, girlscene of zo. En dan weer een half uur. Net zolang tot je klaar bent.
Succes (:

Sowieso niet ADD de schuld geven, want dan heb je weer van “ja maaaaar ik heb die ziekte enzoooooo, dus ik kan niet anders”. Fout. Kan je wel. Heel veel mensen hebben er last van en het is gewoon een gebrek aan discipline.

Ik heb er soms ook last van, maar ook al heb je geen zin, gewoon doen. Je weet dat je anders later stress hebt omdat je achterloopt of lage cijfers hebt. Op dat moment denk je “had ik het maar beter gedaan”. Voorkom dat nu het nog kan.

Dat ben ik met je eens. Ik heb er zo’n hekel aan als mensen alles op hun ziekte afschuiven.

Computer uit, mobiel uit, tv uit en dan gaan leren. Leer een uur en neem dan 10 minuten pauze. Wissel leer- en maakwerk af. Vraag je moeder of ze je in de gaten wil houden. Beloon jezelf (als je helemaal klaar bent mag je lekker in bad met heel veel lavendelzeep en een goed boek bijvoorbeeld). Succes!

ruim eerst je kamer n bureau helemaal op en leg er je boeken op een een papiertje met een pen. dan kan je alles wat je te binnen schiet wat je nog moet doen, daar opschrijven, zodat je het niet eerst gaat doen ‘omdat je het anders vergeet’. en voor de rest gewoon een bepaalde tijd afspreken met jezelf hoelang je gaat werken.

ik heb net dus ong. half uur geleerd =D
okeej ik werd af en toen wel afgelijd…
en nee ik geef niet ADD de schuld ik dacht dat dat er iets mee te maken kon hebben miss maar dat t vooral aan mij ligt
en ADD is GEEN ziekte (stoornis)
okeej dit waren mij 10 minuten pauze

BEDANKT!

mijn zus heeft ook ADD en heeft ook last van concentratiestoornis en alles. dus in dit geval ligt het wel degelijk aan de ‘‘stoornis’’ want het is niet echt een ziekte.

Goed hoor!
Ik ga zelf ook maar weer eens aan de slag :roll_eyes: