leren

even een vraagje…

hoe leren jullie?
blijven jullie goed bij zo dat je bijna niks hoeft te leren?
gaan jullie t weekend van te voren blokken?
de dag van te voren?:face_with_raised_eyebrow:

hebben jullie al onvoldoendes gehaalt??
ik niet =D

5.5(eco)
5.7(frans)
9(bio-presentatie)

voor iedere toets een avond van tevoren
-ik weet nog niet hoe ik dat met mijn examen ga doen…-
heb tot nu toe een 7,3 en een 9 gehaald (beide fr)

Ik begin meestal 2 dagen van te voren, ligt eraan wat het is. Ik heb 1 onvoldoende gaat op een klote s.o van Duits over naamvallen, nja kan het mens wel wurgen :stuck_out_tongue: maar ja dat was het ook wel gelukkig/x|3\

heeft iemand tips hoe je topografie kan leren ? moet namelijk voor donderdag ALLE plaatsen/gebergten/rivieren van de VS en Mexico uit me hoofd weten, en weet niet zo goed hoe je het kan leren :slightly_smiling_face:

Ik heb dit jaar 1 keer moeten leren en daar heb ik voldoende voor :slightly_smiling_face:

Verder leer ik meestal de avond van te voren, tenzij het echt een hele grote toets is dan begin ik soms 1 of 2 dagen eerder.

Ik heb echt al heel veel van die toetsen gehad…
Ik kijk het 2 dagen van tevoren meestal een beetje door, en dan de dag van te voren ga ik het echt leren.
Heb al 3 onvoldoendes gehaald. Van de 10 cijfers ofzo… Begint al goed, krijg binnenkort tussenrapport, daar gaan echt veel onvoldoendes opstaan 0.o

Zelfde als maei! Verder neem ik de stof ook best wel snel in me op, dus ik hoef er niet zo heel veel moeite voor te doen.

de avond óf ochtend ervoor :slightly_smiling_face:
heb tot nu toe nog maar 2 cijfers,
6.6 op geschiedenis
6.0 op profielmiddag

Nog geen cijfers terug. Belangrijke en moeilijke proefwerken minstens 2 dagen van te voren een begin mee maken, en alles afronden avond van te voren. Voor Frans heb ik wat meer tijd nodig, en voor vakken zoals Geschiedenis die al meetellen voor mijn examen leer ik ook veel. Rest avond van te voren. Ik heb niet veel tijd :frowning_face:

vaak een dag van te voren. en pta’s een week van te voren, want dan hebben we 2 per dag en het is zóveel leerwerk. onze school maakt ze ook extra moeilijk alvast voor de universiteit, best kut. ik heb nu op engels een 7,4 en 7,9 gehaald, op frans een 4, wiskunde een 5,3, duits een 6,8. niet echt heel goed ofzo :stuck_out_tongue:
frans was een tekst en daar ben ik echt slecht in!

ik meestal beetje in t weekend van te voren doornemen…
en dan de dag van te voren helemaal kennen&die ochtend nog even herhalen ofzo!
ik krijg deze week veel toetsen terug als t goed is dus
SPANNEND xD

voor talen begin ik meestal de avond ervoor.
voor échte leervakken als gs, ec en ak doe ik terwijl we t aan t behandelen zijn steeds al beetje samenvattingen maken (zoveel mogelijk ;p) en die dan paar dagen van tevoren beginnen met leren!

de dag ervoor alles erin stampen. áltyd voldoende; werkt dus perfect.

meestal de dag van tevoren niet altijd voldoende :stuck_out_tongue: vooral als je veel woordjes moet leren kan dat niet majaa ik kan niet plannen :stuck_out_tongue:

Voor woordjes leren gebruik ik steevast Teach2000, dat is echt heel handig! Ooit een dag van tevoren nog een repetitie Frans moeten leren van 2 hoofdstukken, en met drie uur stampen toch een 9.5 gehaald! De woordjes blijf je namelijk steeds herhalen en ja, de intervaltraining kost nou eenmaal tijd… maar het is wel heel effectief! Bovendien werkt bij alle vakken goed opletten in de les en aantekeningen maken, zo nodig steunlessen volgen. En als je je huiswerk maakt ben je de stof eigenlijk al aan het leren :wink:

I kleer woordjes altijd via wrts.nl, en uitspraak van frans via cartorange, en ja ik ha me eigenlijk dit jaar voorgenomen 2 dagen te leren voor elke toets, maar dat is me niet echt gelukt (A) ik leer meestal de avond van te voren door, samenvattingen te maken en vragen die waarschijnlijk op de toets terug koemn, in de les altijd aantekeningen maken en altijd huiswerk maken. Alleen als ik voor duits of frans dingen moet leren zonder so mo of toets doe ik het eigenlijk nooit maarja ik heb me 1e rapport al binnen

wiskunde, frans, biologie/scheikunde, geschiedenis/economie en nederlands : 9

duits, tekenen: 8

gym, hatex: 7

zoiets

5.5(eco)
5.7(frans)
9(bio-presentatie)

Ik doe altijd dag van te voren, meestal ook via wrts.nl Ik moet dat eigenlijks veranderen want voor frans sta ik een 3.9 en voor duits een 5.8 :S. Maar voor Frans staan maar 5 kinderen in de klas een voldoende, van de 30 :open_mouth: Die meneer doet namelijks elke toets ook woordjes die we in klas 1 hebben gehad… -,-’

Ligt er vaak aan wat voor een so/ pw het is…
Woordjes kan ik wel goed, maar zoals so economie ofzo… leer ik ook wel langer voor.
Meestal begin in voor een so een dag van tevoren…
een pw (heb ik niet vaak, meestal alleen in pww) maak ik week van te voren een uittreksel… en leer die dan een dag, soms paar dagen, van te voren…

ik ben sowieso heel druk met leren… ik heb niet snel het gevoel dat ik het goed ken … jammer genoeg:P
Maar de cijfers kunnen er prima mee door!!
Dit jaar 2 onvoldoendes gehaald… maarja… moet ook een keer gebeuren:P

hoe staan jullie op dit moment?
ik sta voor nl/eng/fr onvoldoende maar denk dat ik eng en nl heb opgehaalt.
dus sta ik alleen voor fr slecht…