Leren Zingen

hee meisjes :slightly_smiling_face:

Ik wil graag leren zingen, me stem ontdekken.
Nou ga ik volgend jaar op zangles, omdat ik anders niet op de toneelschool kan komen, maar ik dacht hebben jullie nog een aantal goede tips voor me?

XXX (A)

Heyy, zelf ga ik binnenkort ook op zangles. Zelf heb ik niet echt een doel, gewoon omdat ik het zo leuk vind. :slightly_smiling_face: Maar wat voor tips bedoel je precies?

Hoe je je stem het best kan gebruiken enzo allemaal van dat soort dingen hoe er het mooiste geluid uitkomt hoe je moet ademen kweetniet of iemand die kan geven maar hoop het :blush:

ga dit jaar al op zangles

Even een vraagje,

Je kan toch ook op de toneelschool komen als je heel goed kan dansen/acteren?

Tis bijna vakantie en ik ga op particuliere dus bij iemand thuis… niet op zangles op zoon school ofzo want dat is gewoon beetje zingen moet echt mn stem goed leren gebruiken enzo

Bij n toneelschool moeten ze kunnen zien dat je te verbeteren bent zeg maar, als ik daar met mijn acteerkunsten kom maar ik ben zo goed dat het gewoon niet beter kan, word je gewoon niet aangenomen, en als je totaal niet kan zingen, dus je niveau veel lager ligt dan derest kan dat storen doordat je meteen wanneer je aangenomen word musicals moet gaan spelen etc. etc. en jij dan nog moet beginnen met niveau 1 van zingen. Spreek uit ervaring een vriendin van mij is niet aangenomen doordat ze niet kon zingen

Maar gaat het hier over een vervolg opleiding na de middelbare school of een toneelschool waar je in je vrije tijd naartoe gaat?

Vervolg opleiding na middelbare school (mbo theaterschool in rotterdam Albeda college in samenwerking met Hofplein)

Hey
Ik zing in een koor
moet je misschien ook doen
dat is echt superfijn
de sfeer zeker al en je leert er ook heel goed je stem gebruiken.
omdat ik volgend jaar ga verder studeren heb ik net wat meer tijd en ga ik waarschijnlijk ook zangles volgen(jazz of klassiek dat weet ik nog niet)
X

HoiHoi,
Ik heb een paar weken terug samen met mijn toneelgroep zangles gehad.
En om te zingen moet je met je buik andemen.
Maar al die trucjes die leer je vanzelf met zangles, en die kan je ook niet zomaar zo geven, dat is lastig.

Maar suc6 ermee!!

k weet niet of je ooit een blaasinstrument hebt bespeeld, maar daar leer je met ademen dat je met je buik moet ademhalen (je buik zet beetje uit, maar je schouders blijven beneden). Veel mensen ademen namenlijk met hun schouders (schouders gaan dan omhoog & je buik trekt in). Om dat te leren, moet je op je rug gaan liggen en dan kijken hoe je ademt. Leg je hand op je buik en dan moet je buik bewegen en niet je schouders. Hopelijk heb je hier wat aan en snap je het :wink:

liefs…

ja, zangles nemen is inderdaad heel slim. dan leer je namelijk ook ademhalingsoefeningen en die zijn belangrijk! Verder zou ik zeggen: gewoon Heeeeel errug veel oefenen, dat heb ik ook gedaan en mijn stem is er enorm op vooruit gegaan :slightly_smiling_face:
Veel succes!

leuk :slightly_smiling_face:

Hee, ik wil ook op zangles, lijkt me vet leuk mr kheb et nu al zo druk :S mr das wel tof! owja tip: je moet niet door je neus zingen (klinkt beetje raar mrja) da kan je teste als je zingt en je dan je neus dichtknijpt dan moet het nog steeds hetzelfde klinken en niet heel benauwd ofzo :slightly_smiling_face: kzit wel op een schoolkoor mr das meer klassiek enzo mrja
veel plezier! :slightly_smiling_face:

Je moet oefenen met articuleren ofzo :stuck_out_tongue: (Dat is alles heel overdreven uitspreken :stuck_out_tongue:) En gewoon liedjes zingen (A)

ik heb zelf zangles, en een van de eerste dingen die je leert is goed ademen maar dat is niet zo makkelijk hoor!:stuck_out_tongue:
en k heb zelf heel veel aan de zangles ben al enorm vooruit gegaan!

Zingen vind ik echt vet!!

Ik zelf ken erg goed zingen ( kapsones achtig >< -,- ) van iedereen moet ik ergfens heen gaan om op te nemen enzo haha XD

zingen is echt leuK! veeel suc6 op die zangles en hope dat je goed ken zingen!

tips kan ik niet bepaald geven, die leer je van je leraar
maar ik kan je wel aanraden om het boek ‘hear it and sing it’ van judy niemack te kopen
wij gebruiken het in de les als opwarmingsoefeningen

ik ga op zangles…
sorry ik heb niet zoveel te melden voor deze topic maar ik vind hem wel heel leuk
ik dnek dat je gewoon liedjes moet zingen en kijken wat bij je stem past en wat niet