leren voor Duits

Ik heb een vraagje,
normaal begin ik altijd een week van te voren met leren voor talen, in dit geval Duits. Alleen deze week kwam het niet goed uit en nu heb ik morgen een repetitie en moet ik nu nog beginnen. Ik ben nu op wrts aan het leren alleen als ik iets dan fout heb weet ik het een minuut later weer niet, ik weet het het is mijn eigen schuld. Maar heeft iemand tips hoe ik het beste kan leren?
Xoxo, Fleur

Gewoon constant herhalen, dat is het beste. Ik weet niet hoe laat jij die toets hebt, maar misschien kun je vlak ervoor nog een keertje alles doornemen.

Op wrts kun je gewoon blijven herhalen tot je het wel goed hebt toch?

Ik heb hem morgen het 2e uur (van 9.00 t/m 9.50), ik ben het eerste uur vrij en het is maar 5 minuutjes fietsen dus dat is een goed idee om het dan nog even door te lezen :slightly_smiling_face:

ja, alleen dan vergeet ik het weer :stuck_out_tongue:

Dan heb je het gewoon nog niet goed geleerd, als je het weer vergeet.
Gewoon blijven stampen en morgen voor je toets nog een keer herhalen.

Dat kan kloppen ja :p, ik zal het proberen :slightly_smiling_face:

En de volgende keer gewoon op tijd beginnen. Je kunt beter elke dag half uurtje leren, dan een hele dag achter elkaar.

Haha ja, normaal doe ik dit ook, maar deze week was m’n motivatie ver te zoeken :p. Gelukkig sta ik wel een 9.7 op Duits. Dus een wat slechter cijfer kan geen kwaad maarja :stuck_out_tongue:

En niet alles in één keer. Ik maakte altijd meerdere lijsten en leerde er eerst een die ik net zo lang probeerde tot ik dat lijstje kende en ging ik naar de volgende. Als ik die ook weer kende, herhaalde ik de eerste weer en zo verder

Oh en kijk ook of er woorden zijn die makkelijk te vertalen zijn en logisch zijn. Ik zou me niet teveel op die woorden focussen, die kun je desnoods tijdens de toets gewoon gokken.

Ik denk inderdaad dat je het in te grote stappen deed. Probeer per 5 of eventueel per rijtje te leren en pak er dan steeds een rijtje bij. Beter dat je er dan een aantal goed kent, dan alles slecht.

En met een 9,7 kan je inderdaad wel één keer een slecht cijfer hebben, denk ik zo. Niet handig, volgende keer anders doen en dan komt het allemaal vast goed. =)

:slightly_smiling_face:

;
Haha, gelukkig ging de toets vooral over de woordjes die ik wel wist, ik heb er wel een goed gevoel bij

Ik heb een 9.6!!! YAAASS <3