Leren theorie examen.

Hello.

Hoe kan je het beste leren voor je auto theorie examen?

Mijn vriend is vandaag voor de tweede keer gezakt, nu ga ik volgende keer ook tegelijk, alleen ik heb het nog nooit eerder gedaan.
Iemand tips hoe je het beste kunt leren? En hoelang van te voren?

xxxx

Je moet begrijpen wat je leest. Ik heb zelf een cursus gevolgt, die ik aangeboden kreeg door mijn rijschool. Wat ik erg prettig vond, aangezien je dan niet zelf het boekje hoef door te lezen maar alles wat belangrijk is te horen kreeg.

Tips: oefenen oefenen oefenen! Probeer zoveel mogelijk verschillende examens bij elkaar te rapen, zodat je niet tien keer hetzelfde cd’tje hoeft te oefenen. Er zijn ook boeken in de bieb (bij mij dan) waar ook examenboeken zijn met alleen maar autotheorieexamens.

En je moet echt begrijpen wat er staat. Dus dat je weet dat onder stilstaan: iemand in en uit laten stappen en goederen in en uit laden wordt verstaan. Zodra je dus bijvoorbeeld belt dat je dan aan het parkeren bent. Het zijn echt van die kleine instikkers. Heel veel succes!

Heeft er iemand trouwens een recente uitgave van de cd-rom te koop en in goede staat? PM me!

Je hebt op het internet heel erg veel van die oefenexamens en gewoon ervoor zorgen dat je echt alles snapt, het zijn vaak kleine dingen waar je op moet letten. Vooral gevaarherkenning schijnt moeilijk te zijn, omdat je echt op kleine dingen moet letten.
Zoals je ziet een plaatje van een weg met een bal nog net op de stoep, verder zie je geen mensen. Wat doe je?

• je remt, want er kan een kind achter de bal aankomen.

En wanneer je nou moet remmen of het gas los moet laten schijnt ook iets te zijn waarbij veel fouten worden gemaakt.

Héél veel oefeningen op het internet maken!
En pas naar je examen vertrekken als je geslaagd bent voor die oefeningen.

kut theorie examen -.- heb er fucking 3 keer overgedaan! :rage: Maar hier heb je ook niks aan…

Het beste kan je zo’n cursus via internet doen, dan krijg je soortgelijke vragen die je ook bij het examen krijgt.

Gewoon 1x het theorieboekje doorlezen (als je daar genoeg aan hebt) en dan alleen nog maar oefenexamens maken via cd-roms of internet.
Oh, maar natuurlijk pas oefenexamens gaan maken als je de regels en de borden helemaal kent, anders heb je er weinig aan.

Verder is het examen vrij goed te doen, zolang je maar gewoon de regels kent en weet hoe je ze moet toepassen.

Ik had een boekje met cd met oefenvragen. Ik heb gewoon eerst dat boekje gelezen en wat ik nog niets wist opgeschreven en toen de oefenvragen gedaan tot ik dacht dat ik alles wist.
Heb hem gelukkig in 1 keer gehaald, maar wel met het maximale aantal fouten. Dus had marzel.

Ik heb een boek en een cd maar ik leer meer van de cd zo kan ik beter met de tijd omgaan omdat ik daar nogal moeite mee ga krijgen.