leren school :(

hallo. meisjes

ik zit in de 2de maar het gaat superslecht met mij op school ik kan niet leren ik haal veel onvoldoendes alles gaat slecht hoe regelen jullie alles hoe maken jullie jullie huiswerk en hoe leren jullie hoe ziet jullie bureau eruit hoelang leren jullie en hoe laten jullie je zelf niet afleiden asjeblieft help me

Interpunctie gebruiken is altijd handig.

En verder heel veel oefenen en herhalen. En natuurlijk goed plannen. (Okay dit zeg ik nu wel, doe het alleen zelf ook niet.)

1. Als ik thuiskom begin ik meteen, heb ik 's avonds vrij.
  2. Ik maak mijn huiswerk met een pen.
  3. Ik leer met een boek.
  4. Mijn bureau is wit met 4 poten.
  5. Ik leer zo’n 1 tot 2 uur.
  6. Ik leid mijzelf wel af, maar ik heb wel de ‘spirit’ om het af te maken. (denk aan die vrije avond!)

en 7: begin met nederlands leren, daar leer je LEESTEKENS.

ik pak gewoon een boek dan lees ik het een keer dan klaar

Wrts.nl helpt goed :slightly_smiling_face:

Maar ff offtopic: Ik moet alle 39 boeken van het oude testament op volgorde kennen voor morgen, voor een so cijfer. Maar ik heb geen idee hoe ik het moet leren. Heeft iemand een goede manier?

Zo ga je de middelbare niet halen… Laat staan het MBO, HBO of de Uni.
Tips:

• Maak realistische planningen en houd je eraan
  • Zorg dat je geen afleiding hebt bij het leren/huiswerk maken (mobiel/laptop/tv uit)
  • Geef jezelf voldoende pauzes waarin je even wat anders doet
  • Houd je leeromgeving op orde en gestructureerd. Rommel leidt af
  • Begin op tijd met leren (niet 1 dag van tevoren dus.)
  • Lees alles eerst goed door en maak samenvattingen
  • Vraag je omgeving om vragen bij de stof te bedenken
  • Bedenk een motivatie… zoals: als ik voor deze toets hoger da een 8 haal ga ik een nieuwe nagellak kopen. Of iets in die richting
  • Houd in gedachten waar je het voor doet; diploma, een baan, geld, zelfstandigheid, doorstuderen etc

Heel veel succes!

Kun je geen ezelsbruggetjes maken met letters/woorden … ?

Moet je ze achter elkaar kunnen opdreunen?
Anders kun je misschien in wrts bij de eerste kolom de nummers invoeren, en in de andere de naam van het boek.
Of je doet bij kolom 1 bijv. Genesis, en bij kolom 2 Exodus. Op de volgende regel doe je Exodus - Leviticus, etc.

Ja, ik moet ze allemaal achter elkaar kunnen :frowning_face:
Maar bedankt voor de tip! (:

Misschien staat er Youtube wel zo’n liedje? Zoals je ook hebt van de cijfers van pi enzo.

Klopt, ik heb er eentje geluisterd, maar ik vind het niet een geweldige manier.

Wrts.nl is een hele handige site !

Een zin maken van de eerste 2 letter van elk boek? Maar 39 is wel lang :S
Misschien meerdere zinnetjes die iets met elkaar te maken hebben…
Succes!

^ Vind ik ook, het is een hele grote stap in mijn leren omdat ik pas in de 1e zit. Maar thanks! Ik ga het nu proberen :slightly_smiling_face:

Voor woordjes is wrts.nl erg handig.
En voor ak, geschiedenis etc. kun je je eigen samenvattingen maken en alles goed doornemen etc.

^ En je kan ak en al die dingen ook leren met wrts! Gewoon het begrip aan de ene kant schrijven en aan de andere kant de betekenis. Moet je wel echt net de goeie zin schrijven, das wel jammer. Maar zo krijg je het wel goed in je hoofd!

ik vind wrts.nl ook goed helpen ^^.