leren/samenvatten toetsen

Ik moet voor maandag een aantal bladzijdes leren voor aardrijkskunde. Alleen het is een best moeilijk onderwerp. Dus mijn vraag aan jullie is: Hoe leren jullie? En hoe maken jullie samenvattingen? Enz.

Samenvattingen:
Dat verhaal lezen en wat je belangrijk vindt, opschrijven :3
En daarna lees ik het misschien nog een paar keer door (meestal niet) en dan vind ik het genoeg.

Vaak lezen en een samenvatting maken. In de samenvatting gewoon de belangrijkste dingen en dingen die in de toets kunnen voorkomen.

Ik las het altijd eerst 1 keer door, en daarna nam ik kleine stukjes die ik las en waavan ik de belangrijkste dingen opschreef. en vervolgens het verhaal nog keer lezen en dan je samenvatting leren

mijn samenvattingen zijn nog steeds lang maar ik vind het fijner leren vanaf zo’n blaadje en terwijl je samenvat leer je ook :'D

maar ik lees alles eerst door, dan ga ik weer naar de eerste paragraaf, dan vat ik de dingen samen waarvan ik denk dat ze gevraagd worden/die moeilijk zijn etc.

en de begrippen zet ik gewoon onder elkaar met de betekenis erachter.

maar onze leraar had een tip die heel veel ook doen:
blaadjes knippen, op de voorkant het begrip, op de achterkant de beschrijving, en dan steeds kaartje omdraaien en raden enzo tot je ze kent :grin: (kan je ook op computer maken, op wrts.nl > extra’s)

Ja ik schrijf ook altijd de belangrijkste dingen op maar hoe schrijven jullie ze op? Alleen woorden of maken jullie een woordspin (met zo’n rondje en dan woorden erom heen) of woorden en dan uitleg erbij?

eigelijk wil ik nog even niet aan school denken; nog een weekje vakantie maarja;

meestal ga ik samenvatten & lees ik die 2x door ofzo & de belangrijkste dingen (kopjes in je samenvatting) in je kop stampen. (Bij geschiedenis bijv.)

Tekst stukje bij beetje lezen, per tussenkopje samenvatten. Als je dat tussenkopje (of wat dan ook) af hebt, de samenvatting nog een keer doorlezen, evt hardop. Dan verder, tot je de hele tekst hebt gehad.

Tekst lezen, dan tabellen, lijstjes of gewoon een piep klein tekstje met de meest belangrijke ideeën, in slaap vallen met het groot tekst en dan zelfs naar’t toilet met de samenvattingen XD bvb, ik hangde eens een lijstje op de spiegel en terwijl ik mijn tanden poetste, leesde ik het lijstje nog eenmaals.

ik kan - ook - geen samenvattingen maken -.-’

Ik ook niet, dan typ/schrijf ik meestal het halve boek gewoon over xD

Ik heb voor elk vak een collegeblok. Als ik een toets heb, lees ik het in een keer door, lees dan 3 á 4 regels en schrijf de belangrijkste regel op. Als er niks belangrijks zit, doe ik uit elke regel 1 of 2 steekwoorden. En dan nog een keer helemaal lezen. Dan leren. :slightly_smiling_face:

belangrijkste dingen noteren,
elke dag een stukje lezen
week van te voren beginnen.
suCces…

hahaa, jaa heb ik ook
dan haal ik alleen een paar woordjes zoals ; en, of enzo weg

echt irritant…

gewoon erg goed lezen
dan opdrachten maken
en dan aantekening?

of die laatste 2 andersom
meer kan je toch niet doen