Leren "nee" zeggen

Hee
Vaak worden er vragen aan mij gesteld van mag ik je oortjes lenen of mag ik je mobiel lenen om muziek te luisteren en allemaal dat soort dingen.
Soms mag het gewoon van mij maar soms ook gewoon niet.
Maar als ik nee zeg gaan ze door lopen zeiken van waarom niet en alstjeblieft en dat soort dingen
En dan als ik een keertje nee zeg zijn ze gelijk geiriteerd op je
Lot genoten of tips ?
Alvast bedankt

Dit herken ik wel, gewoon nee zeggen en de reden. Vooral niet toegeven als je het niet wilt.

Je mag niet over je heen laten lopen, zeg gewoon nee en zeg erbij waarom

Zeg gewoon nee ik heb hem zelf nodig dus daarom kan ik hem niet uitlenen.

Zeg anders dat je ze zelf nodig hebt

En als je het vies vind zeg je: Nee, dat vind ik vies.

Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar ik had dit ook en heb het overwonnen! Bijna dan.

ik kon het eerst ook niet, nu wel. Maar probeer standvastig te blijven, dat geeft je na afloop een goed gevoel als je er niet aan toegegeven hebt.

Ik kon het ook niet. Maar gewoon nee zeggen. Zeg wel waarom je dat niet wilt! En als ze door blijven zeuren zeg je gewoon, nee is nee. en als ze dan gaan zeggen, pff gierig ofzo, dan zeg je gewoon, jesuss, ga je je zo aanstellen omdat je geen oortjes mag lenen ? Kinderachtig hoor. Dan stoppen ze meestal ook. Succes!

Dit lijkt serieus op die aflevering van Ned Survival Gids :’) .

In ieder geval, ik denk niet dat het zo 123 te leren is, maar ik heb er verder nooit problemen mee gehad dus ik heb jammer genoeg geen tips voor je. Hopelijk kan iemand anders je verder helpen dus zie dit maar als een up :grinning: !

Jeh bedankt haha

Besef je dat als je voor dit soort kleine dingen geen nee durft te zeggen, mensen steeds grotere dingen aan je gaan vragen.
Kom voor jezelf op. Als mensen zo graag muziek willen luisteren moeten ze zelf maar oortjes kopen.

Dit is misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar het is uit eindelijk iets dat je gewoon moet doen.

Misschien helpt het om er achter te komen waarom je dan toch ja zegt. Ben je bang mensen teleur te stellen of dat ze je misschien niet meer aardig vinden als je nee zegt?

Ik denk allebei de redenen

Maar als dat zo is dan zijn het geen echte vrienden. Mensen vinden je heus ineens niet meer aardig omdat je iets niet uit wil lenen. :slightly_smiling_face:

You’re right !!