Leren naaien

Hee meiden!
Ik heb een vraagje. Ik zou heel graag een beetje kunnen naaien, bijvoorbeeld eens een topje, simpele tas of een rokje ofzo kunnen maken. Ik snap dat als ik echt veel dingen wil kunnen maken ik een cursus zou moeten volgen. Maar eerst wil ik graag weten of het iets voor me is. Kunnen jullie me misschien uitleggen wat handig is om mee te beginnen, wat makkelijke stof is, op wat voor papier je patronen moet tekenen enz.? Alvast bedankt!
xoxo

Ik heb er niet veel verstand van maar ik zou gewoon eerst wat uitproberen en misschien op internet zoeken ofzo ;o?
Veel succes (:

Probeer eerst een kussensloop of een knuffeltje.

Vraag het eens aan je moeder, of je oma/tante. Ik heb het van mn moeder geleerd.

erm… misschien dat je eerst zo’n rokje met een elastieken band kan maken? Of anders een tube dress, zo’n strapless ding met elastiek op je heupen.

Ik zou sowieso een bestaand patroon gebruiken, een rokje met een stiek is inderdaad makelijk om te maken, ik heb het in 2 uur gemaakt!

Koop het boekje Jurk en zo of Rok en co via bol.com
Hele simpele uitleg, makkelijk te maken. In een middagje zet je zo een super leuk rokje of jurkje in elkaar (:

Ik ben pas ook beggonnen.
Om het een beetje te leren naai ik stof aan elkaar en maak ik er een soort Zakje van :3.

Ik ga nog beginnen. Morgen ga ik samen met mijn oma mijn eerste jurkje maken.
Ze maakte vroeger al haar eigen kleding, haar trouwjurk was bijvoorbeeld ook zelfgemaakt door haar en haar moeder.
Ik ga een jurkje maken zoals de linker op deze foto:

http://haasome.com/blog/uploaded_images/3507-778650.jpg

Maar dan in aquablauwe stoffen :slightly_smiling_face:

Weet iemand misschien op welke (engelse) term je moet googlen om het patroon voor dat rokje met die elastieken band te vinden?

Bedoel je zo’n taillerokje? Dat het elastiek dan in je taille zit?
Je kan gewoon zo’n heel breed elastiek kopen op de markt, en dan knip je een lap (ligt eraan hoe wijd je het rokje wilt). En dan naai je die aan het elastiek vast terwijl je aan het elastiek trekt. Dan krijg je zo’n rimpeleffect, dan naai je het aan de zijkant dicht en voilà. Daar is je rokje. (:

Weet trouwens niet hoe je dat moet vinden op google. ;p

Misschien eerst wat simpele dingetjes in elkaar frutselen , zoals hoesjes voor je mobiel ofzo . En dan hoef je ze niet meteen te gebruiken , maar het is gewoon handig om makkelijk te beginnen . :woman_student:

wauw, die is echt superleuk.
heb je daar een patroon van/waar heb je dat patroon gevonden?

@ flowersandbees

Okee, bedankt! :grinning: