Hieronder een paar links van youtube filmpjes die voor beginners zijn, denk wel dat je er iets aan hebt!
Gezichtsmakeup/foundation:
Ik vind de infinity matt make up van Catrice (dit krijg je bij de kruidvat, is ook niet duur) een fijne foundation, en de meeste foundations van Essence zijn ook prima en niet te duur (ook bij kruidvat).
Mascara:
Er zijn een paar fijne mascara’s van Essence, hier heb ik veel goeds over gehoord, zelf gebruik ik die niet. Ik heb maybelline the colossal mascara, vind ik qua prijs nog wel meevallen. Van Essence schijnen de Get big! lashes mascara fijn te zijn en die oranje, de maximum definition volume mascara schijnt ook goed te zijn.
Oogpotlood op de waterlijn
Zelf vind ik oogpotlood op mijn waterlijn mijn ogen te klein maken, ik gebruik alleen mascara op mijn ogen maar kan ook eyeliner opdoen. Oogpotloden van Essence en Catrice zijn prima, vooral die van essence die je kan uitdraaien en dan komt de punt eruit zeg maar. Dat potlood is in mijn filiaal van kruidvat wel vaak uitverkocht, maar dan moet je even kijken, ik vind persoonlijk dat een oogpotlood van de action ook voldoet.
u eyeliner aanbrengen[/u]
Zo breng je je eyeliner aan. Je hoeft niet per se zo’n wing, uiteinde, te doen. Je kan kiezen voor een liquid liner, dit is een soort kwastje in een potje (die van de HEMA bijvoorbeeld). Of een potje gelliner met een los kwastje, dit kun je allebei krijgen bij Essence of Catrice bijvoorbeeld. Je hebt ook een stiftje, maar hier heb ik geen ervaring mee, dus zou ik je niks over kunnen vertellen. In het filmpje gebruikt Vera een stiftje.
Blush
Blush vind ik heel mooi om je gezicht een beetje kleur mee te geven, ik denk dat ieder merk wel prima blush heeft, dus kies een kleur die mooi bij je huid staat. De blush brush van essence is fijn.
Persoonlijk vind ik gelliner het fijnst. Vooral blijven oefenen.
Je kan zelf een beetje kijken hoeveel en wat voor een make-up je het liefst draagt, maar ik denk dat dit wel een beetje goede basics zijn. Verder raad ik je aan om op het volgende youtube kanaal eens te kijken, dit is van Maybelline en ze hebben verschillende looks. Deze kun je ook namaken met goedkopere make-up, zo kun je er een beetje mee spelen. Ze hebben natuurlijke looks en ook wat feestelijkere looks. Gewoon eens een beetje kijken.
http://www.youtube.com/user/maybellinenl
Heel veel succes met het uitproberen, en doe gewoon waar jij je goed bij voelt.
Liefs