leren in de zomervakantie

Hoi,
Aangezien ik (naar mijn zegge) een zeer moeilijk pakket heb gekozen en afgelopen jaar niet heel ruim over ben gegaan wil ik alvast wat leer werk doen voor school.
Ik wil de nadruk leggen op engels en heb dus alvast de eerste paragraaf geleerd.
Maar kan ik bijvoorbeeld het beste naar de bieb gaan met 2 studie boeken en samenvattingen gaan schrijven of het door lezen?
Hopelijk hebben jullie tips voor mij want ik wil dit jaar graag over gaan.
X

Neem aan dat je de middelbare bedoeld?
Ik zou als ik jou was, vanaf het begin van het schooljaar gewoon aantekeningen maken en ook bijhouden. Verder elke dag een rijtje woordjes, een paragraaf of hoofdstuk aandachtig doorlezen en je huiswerk maken.

Ik weet niet of je ook leesboeken moet lezen voor bijvoorbeeld Nederlands, maar anders kun je daar alvast mee beginnen. Scheelt veel tijd tijdens het schooljaar!

Je kunt het natuurlijk ook leuk maken! Wat mijn leraren altijd zeiden bij talen, was dat je het vooral kon verbeteren door ernaar te luisteren. Kijk dus een leuke serie in het Engels en met Engelse ondertiteling! Zo word je én beter in Engels én doe je ook iets leuks tegelijk!

Ik zou inderdaad al iets van leesboeken doen, scheelt een hoop tijd en je verbetert je engels ook natuurlijk.

Iedereen leert anders. Dus hoe moeten wij je nou vertellen hoe jij moet leren? Ik leerde vroeger voor talen door te schrijven, maar sommige mensen leren beter door bijvoorbeeld hardop te lezen.

Dit. Ik leer het beste door een combinatie van lezen en dan de moeilijke woorden te vertalen en uit te schrijven. Dat moet je een beetje uitvinden voor jezelf.

Maar wel echt respect dat je in de zomervakantie alvast begint met leren!

Bedankt voor de tips!
Ik weet eigenlijk niet of ik boeken moet lezen. Ik ga nu naar 4 havo en heb alleen Engels en Nederlands als talen in mijn pakket. Ik denk dat ii morgen begin met Engels woordjes schrijven en een boek huren. Ik ga ook zeker nog Engelse films kijken!

Als je naar 4 Havo gaat begin je ook met examencijfers etc. Als ik jou was zou ik even op internet kijken en dan kun je misschien vast beginnen met het oefenen van examens enzo? Ook kun je er vaak theorie nalezen. Kan me voorstellen als het te moeilijk is, maar misschien lukt het juist wel heel goed en is het fijn om even te oefenen en de theorie door te lezen. Succes!

Welk pakket heb je?

N&T/N&G dus natuurkunde scheikunde biologie m&o wiskunde B Engels Nederlands ckv en rekenen

Bedankt voor de tip Norman Reedus. Ik ga kijken of er ergens oefeningen zijn over de beginstof.