Leren dansen

Heee, vaak bekijk ik video’s op youtube van hiphop (en andere soorten) dansers. Bij sommigen krijg ik dan echt zo’n gevoel van: Als ik nou elke dag wat oefende, word ik wat minder stijf en kan ik me wat meer los laten gaan zegmaar.
Bij deze video vind ik de dans heel vet, dit hoef ik natuurlijk niet te kunnen, daar zit jaaaaren werk in.
http://www.youtube.com/watch?v=VdYJj9FVXn8&NR=1

Maar heeft iemand misschien een paar video’s die niet al te moeilijk zijn, wel leuk zijn, en waar je dus een beetje meer soepel van word & misschien van afvalt als je het elke dag een beetje doet?

Zumba :grinning:

En gewoon op dansles gaan? Ik zou iig niet weten hoe je moet leren dansen of soepeler moet worden van een paar (youtube)filmpjes. Maar dat kan ook liggen aan mijn eigen overtuiging dat ik van mening ben dat je pas echt kunt leren dansen/bewegen als je je eigen lichaam kent en vanuit je eigen lichaam kunt werken. Dat lichaamsbewustzijn heb je meestal niet als je nog nooit hebt gedanst en ga je ook niet krijgen van het kopiëren van moves die je ziet uit filmpjes. Als je de bewegingen op een juiste manier wilt uitvoeren, moet je eerst weten hoe je lichaam werkt. Ook bij simpelwe stretchen (soepel maken van je lichaam).

Maar goed, waarschijnlijk heb je niet zo veel aan mijn antwoord aangezien ik vooral vanuit mijn eigen dans- en danstherapeutische ervaring reageer :wink: Ik heb in ieder geval geen youtubefilmpjes voor je, sorry.

Je kan ook je eigen choreografie vezinnen, en daar dan mee oefenen. :wink: En dan alleen op YT kijken voor inspiratie.
Ik weet niet wat voor stijl je wilt en op wat voor “niveau” je zit…?

En ja je wordt er wel soepeler van, je kunt wel stretchen alleen ik denk niet dat je daarvan ook echt bijvoorbeeld beter met je heupen kan bewegen.
Zumba helpt idd wel goed om soepeler te worden en af te vallen.
Succes!

In dat filmpje zit onder andere popping. Dat is wel te doen als je er werk van maakt en elke dag wat probeert. Er zijn aardig wat tutorials te vinden op Youtube.

Ik heb dat zelf ook eens geprobeerd, ik kon bijna de robot :’)

Salsa is ook echt super vet en mooi!