Lerares heeft mijn cijfer getypext.

Hee,

Voor een vak op school moesten we een verslag inleveren en je kon op drie onderdelen beoordeeld worden. Nu heb ik dus op op twee onderdelen onvoldoende gehaald. Alleen heeft mijn lerares bij de eerst onvoldoende getypext, en kan je duidelijk zien dat ze het eerst een voldoende heeft gegeven. Ze heeft het 3x gedaan, voor het zelfde onderdeel. Kan dit nou zomaar?

Ja tuurlijk.
Dan vind ze dat het toch niet goed genoeg was omdat ze bv fouten heeft gevonden die ze eerst over 't hoofd had gezien.

als ze het eerste cijfer (dus onder type-ex) nog niet aan jou verteld heeft, of op jullie cijferweb/rapport heeft gezet mag dat bij ons.
als de cijfers gegeven zijn aan ons mag er NIETS meer vanaf.
daarvoor nog wel.

Ze heeft zelfs bij de conclusie van het eindcijfer, dat onderdeel weer getypext en er een onvoldoende van gemaakt.

Ja had het cijfer nog niet gekregen.

Dan kan je er niks aan doen.

Het mag wel, maar ik vind het toch wel een beetje raar. Ik zou even naar de reden vragen.

dan mag het dus… kan ook zijn dat ze het eerst verkeerd opgeteld had ofzo? leraren zijn ook mensen.

Oke! Jaa inderdaad. Alleen ik dacht zelf kan ik dan niet beter beginnen met (het gaat om een filmpje), ja ik heb het filmpje nog een keer bekeken en ik snap niet helemaal wat er onvoldoende aan is.
Alleen ik zit nu in mijn eerste jaar van het HBO en ik heb geen idee of ik zo naar een lerares kan stappen.

Het zijn geen punten, het zijn onderdelen. Het eerste deel onderdeel wordt je filmpje beoordeeld op een aantal punten. En bij dat onderdeel heeft ze eerst 1 punt getpyext tot een onvoldoende, daarna de eindbeoordeling van dat onderdeel en daarna nog de conclusie van het eindcijfer nog een keer.

Ik zou het gewoon even vragen. Niet geschoten is altijd mis!

Ik vind het persoonlijk niet kunnen. Ik zou ermee naar de coordnator of mentor oid gaan. Tenminste, als het verschil echt groot is. Als je 2/10 minder heb gescoord dan is het wss echt iets wat jij fout doet. al vind ik het heel raar nakijken. Meestal hebben docenten altijd een flinke stapel waar ze doorheen moet, ik kan me eig niet voorstellen dat een docent heel serieus haar eigen nakijkwerk NOG eens gaat nakijken.

Als ze het heeft getypext VÓÓR jij je cijfer kreeg mag het.
Als je eerst je cijfer had, daarna heeft zij het getypext en daarna werd jouw cijfer opeens lager, dan mag het niet.

Op mijn school tenminste. Het cijfer mag alleen (omlaag) aangepast worden vóór het bekend is bij de leerlingen.

Nee ik vind het ook gewoon raar.
Maar ben bang dat ik er niet heel veel aan kan doen, heb het cijfer pas gekregen nadat ze heeft getypext. Hoop dat ze morgen op school is, zodat ik het even met haar er over kan hebben.

Misschien had ze de jouwe aan het begin nagekeken en kwam ze er nadat ze er nog een paar had nagekeken achter dat de jouwe toch niet zo goed was?

Ja maar das toch ook raar, het gaat om mij. Je hoort ze niet met elkaar te vergelijken.

Maar het zou ook oneerlijk zijn als twee mensen allebei een 7 hebben, terwijl de een toch echt veel beter is dan de ander. Maar ik zou gewoon even naar haar toe gaan en de reden vragen, meer kun je er denk ik niet aan doen.

Ja maar je hoort toch gewoon je steeds aan dezelfde criteria te houden.

`Ze vergelijken het ook wel met het gemiddelde niveau van een klas hoor, dat is lijkt mij, best normaal.’