Lerares heeft de pik op mij -

[i] Hello! Wat leuk dat jullie even de tijd nemen om te lezen wat er te klagen valt!
Mijn lerares heeft de pik op mij. Laatst werd ze kwaad omdat ik onderuit gezakt zat, dus ik riep: “Ja leuk eh!”. Ik werd de klas uitgestuurd voor een uur. En ik moest ook nog nablijven?!

Het maakt niet uit wat ik doe, als ik iets doe met een paar andere vriendinnen. Krijg ik de schuld. Ik heb zoiets van: Ik heb het geprobeerd, ik heb mijn best gedaan. Ik heb aardig gedaan, maar het blijft doorgaan. Ik hoop dat jullie wat tips hebben! Ik heb de meeste dingen al geprobeerd, maar ik heb het al opgegeven.[/i]

‘‘Ja leuk eh!’’ ja dan worden ze inderdaad kwaad.

Opzich deed je het zelf hoor, je had ook recht op kunnen gaan zitten en zeggen “sorry mevrouw” dan had je ook geen problemen gehad.

Ik weet niet hoe je onderuit gezakt zat, maar als je er dan ook nog eens ongeïnteresseerd bij zat (waar ik wel van uit ga) dan snap ik haar punt volledig. Ik sta tegenwoordig ook af en toe voor 3e/4e jaars en je hebt geen idee hoe irritant en kut het kan zijn als ze niet geïnteresseerd zijn en meedoen. En geloof me, dat gebeurt vaak. En als je dan ook nog zo’n arrogante opmerking maakt, dan snap ik ook dat ze je eruit stuurt.

Ik denk dat het ook meer je eigen schuld was.

Als ik het zo lees was het je eigen schuld.

Ik denk dat je overdrijft. De lerares zal heus geen dartbord thuis hebben met jouw foto erop, maar jij verstoort haar les door brutaal gedrag. Je hoeft niet aardig te zijn, wees gewoon normaal in haar lessen door op te letten en (zo te lezen) niet met je vriendinnen te hangen. Zoals jij wilt dat anderen bij jou zitten als jij voor de klas staat, behandel haar dan ook zo.

Snap volledig waarom die lerares je er uit heeft gezet.

Als ik die lerares was had ik je er ook uitgezet.

Vind je het niet een beetje logisch dat je er uitgezet wordt? Eerst heb je een ongeïntreseerde en luie houding omdat je onderuitgezakt zit en daarna geef je ook nog eens een brutaal antwoord. Als je gewoon ‘sorry’ had gezegd en normaal was gaan zitten had zij jou er ook niet uit gestuurd. Ik denk dat je dit een beetje aan jezelf te danken hebt.

Zoals de rest, dat was ook geen goeie opmerking van je.
Als je wil dat het wordt opgelost, persoonlijk naar haar toe gaan en je excuses aanbieden. En verder voortaan gewoon opletten in de les.

Ik snap dat lerares je eruit heeft gezet, maar als je als leerling telkens de schuld krijgt dan krijg je ook een houding terug van kinderen die dan ook denken ik doe toch wel alles fout waarom me best doen? Ik denk dat je gewoon persoonlijk gesprek aan moet om tek ijken waar het eigenlijk fout is gegaan dat zij zo gedrag na jou toe heeft en waarom jij onverschillige gedrag na haar hebt.