Lerares Frans gemeen

Hallo (:
Ik weet dat ik nu klink als een echte brugsmurf, maar mijn lerares Frans is gemeen. Alhoewel gemeen niet het juiste woord is. Ik leg het uit:

Vorige week donderdag kreeg ik voor Frans op om een hoofdstuk woordjes te leren (ong. 80/90 woorden). En aangezien ik veel huiswerk had voor vrijdag had ik dus niet extreem goed geleerd.
De volgende dag kreeg ik een onverwachte s.o. over die woordjes, je moest ze allemaal opschrijven met betekenis er achter. Je raadt het al; Ik wist helemaal niks.
Gisteren kreeg ik dus te horen dat ik een 1 had en dat die 2x meer telt.
Daarna was ik naar haar toe gegaan en heb gezegt dat ik het een beetje veel vond. En toen kreeg ik als antwoord: ‘Ja, maar je zit op een gymnasium, zoiets moet toch kunnen.’ Dat vind ik gewoon zo’n stom antwoord. Ik bedoel, het is toch onmogelijk om 80 woordjes uit je hood te kennen in 1 dag + voor 8 andere vakken huiswerk…

Bedankt voor het lezen, dit moest ik even kwijt (:

Sorry, maar ik vind 't normaal :") Dan had je gewoon maar goed moeten leren.

Jaa maar ik neem aan dat je die 8 andere vakken ook niet een dag van te voren op hebt gekregen?
En anders is het lullig.

Tja, het is nou eenmaal zo.

Dat ga je nog zó vaak te horen krijgen ‘Je zit op gymnasium, dus dit moet je kunnen.’

Maar verder vind ik het wel meevallen. Ik vond een leraar van mij pas echt ‘gemeen’ toen hij me vertelde dat hij medelijden had met mijn ouders omdat ik was geboren.

Dat is echt kut voor je.

@Alles hierboven me: Oke, dankje voor je reactie.

Ik vind het ook niet heel gemeen of onredelijk van haar. Je had inderdaad moeten leren. Ik klink nu vast als een heilig boontje, maar ik vind het wel zo. En vervelende leraren/leraressen heb je sowieso altijd.

ja het klinkt misschien een beetje onaardig van haar, maar zoiets is gewoon echt normaal. Zulke dingen krijg je gewoon heel vak te horen. Toen ik op havo zat hadden we een bitch van een Frans lerares en toen de hele klas het niet in een keer snapte zei ze : ja als je het nu niet meteen snapt dan moet je maar naar het vmbo gaan, hoef je lekker niets te doen, jullie moeten gewoon beter leren, en ik leg het niet nog een keer uit, dus vraag maar aan iemand anders.
dus de klas had echt zoiets van wtf…met als gevolg dat de hele klas diepe onvoldoendes haalde, de rest van het jaar…

Oh en ik ken een jongen die homo is, en vorig jaar ging mn biologie leraar hem nadoen in de les =O

en in mn broers klas zit een dikke jongen en toen zei zon leraar een keer ‘hou je mond nou eens dikzak’

Maar dat zijn gemene dingen, als ze zo zegt van dan had je moeten leren, das niet echt gemeen eigenlijk.

Ik begrijp dat je het niet echt leuk is, het is wellicht een beetje onredelijk, maar gemeen, absoluut niet. Dat is het leven, zo is school. Mag ik vragen in welk jaar je zit?

Het is niet leuk nee, maar het is zo. Op de middelbare kan je wel eens onverwachtse so’s krijgen, dus als je niet leert (wat overegens niemand doet die ik ken, daar niet van) kan je 'n 1 krijgen ja. Dat is niet gemeen, alhoewel iedereen bij ons het dan mag herkansen (maar dan maximaal een 6 mag halen), maar eigenlijk mag het niet volgens de regels maar de leraren doen het wel uit medelijden. Behalve bij mij natuurlijk, for some reason willen ze ‘t bij mij nooit doen en moet ik maar leven met die onvoldoendes -.-’
Maarja, het is dus niet gemeen.

Iedereen zegt dan wel dat het niet onredelijk is, maar een onverwachts SO mag geen 2 keer meetellen normaal gesproken. Ik zou me eens goed inlezen in de regeltjes en hier wel tegenin gaan. Regels zijn regels…

SO’s tellen één keer, dat is altijd al zo geweest, en zal altijd zo zijn. Dit omdat het een tussentijdse toets is die niet alle leerstof vereist van degene die de toets afneemt, voor een proefwerk moet je veel meer leren en wordt de scholier meer op de proef gesteld en daarom dat deze ook meer meetellen.

SO’s waren bij ons 2x en repetities 4x. Dus dat zal wel meevallen hoor. En dat is dus niet áltijd zo geweest…

^ Ohhh daar heb ik helemaal overheen gelezen! 2x mag inderdaad niet. So = 1 keer. En een onverwachts so is al helemáál 1x.

LOSTINLOVE en Dancelove:
WAT?!!?!

oja, een leraar zei tegen mij, na een jaar vechten voor het halen van mn jaar door ziekte, dat ie er persoonlijk voor zou zorgen dat ik zou blijven zitten. wat nu ook gebeurt is. Dat is gemeen

De verhouding is hetzelfde, een proefwerk telt twee keer meer dan een SO. De verhouding moet tot stand blijven en als de TS zegt dat het SO opeens “twee keer meer telt” betekent dit dat ie normaal 1x meetelt en nu 2x (zelfde waarde als een proefwerk). Een SO kan niet evenveel gaan meetellen als een proefwerk… Een proefwerk kan hoogstens evenveel gaan meetellen als een SO (te makkelijk proefwerk of er is fraude gepleegd en men weet niet door wie; dan gaat het proefwerk minder meetellen).

je had dat huiswerk gewoon eerder moeten maken dan, ik moest eens 250 woorden kennen voor 2 dagen erna. dat was echt hel.
ik snap je wel, en wat ze zeiden van dat gymnasium krijg je nog wel vaker te horen :stuck_out_tongue:

@Dancelove & LOSTINLOVE
:open_mouth: dat is toch niet normaal?

Ik vind dat dit toch echt aan jou ligt. Kijk het is gewoon jammer en een overwachts so is ook kut maar dat maakt je lerares niet gemeen.

Ik heb gezegd dat gemeen niet het juiste woord is.