Lerarenopleiding Engels, laptop en meer

He iedereen,

Ik ga na de vakantie de opleiding lerares Engels volgen. Ik heb er superveel zin in! Nu vroeg ik me af of er meer zijn, of dat er mensen op girlscene deze opleiding ook doen.

Mijn vraag is eigenlijk: Ik heb een nieuwe laptop nodig en ik wil misschien een mooie macbook omdat het goede kwaliteit is en hij dan niet snel stuk gaat. Ik wil daar graag in investeren maar dan moet ik wel weten of deze voor mijn opleiding mag. Heeft er iemand op deze opleiding een macbook? Of welke andere laptop raad je aan?

Daarnaast kun je hier natuurlijk spammen als je deze opleiding ook gaat doen. Misschien zien we elkaar dan wel tijdens de introductie!

Ik zou het vragen aan iemand van je opleiding volgend jaar, stel iemand hier zegt dat het mag en dan blijkt bij jou op school dat het niet mag. Daar zit je dan met je dure nieuwe laptop.

Persoonlijk vind ik de prijs-kwaliteit verhouding van een MacBook niet goed. Je kan dan evengoed voor een mooie (wat duurdere) Asus gaan, en het geld dat je overhoudt uitgeven aan Office 365 wat echt super handig is! Bovendien, als je geen grafische opleiding doet heeft een Mac niet heel veel meerwaarde.

je kan windows runnen op een mac dus mac is altijd prima

hey ik ga dat ook doen dit schooljaar! woon jij in Belgiƫ of Nederland? Ik ga naar Artevelde in Gent :stuck_out_tongue:
Qua laptop weet ik zelf ook niet wat je nodig hebt maar ik denk dat zolang je Office kan gebruiken dat het ok is.
Ikzelf heb nu 2 jaren een Sony Vaio en ik ben er supertevreden over. Hij werkt echt goed en snel.

Jaaa dat doe ik ook!
Ik weet natuurlijk niet waar je naar school gaat maar bij ons is dat geen probleem.
Maar ik vind het niet echt nodig ofzo. Het is misschien handig om aantekeningen op te maken maar dat kan ook prima in een schrift.

Er is een algemeen lerarentopic. Daar kun je medestudenten treffen en je vraag stellen