leraar

Ik en een paar klasgenoten maken ons nogal zorgen.
Onze natuurkunde leraar gedraagt zich nogal… ‘raar’ in het bijzijn van meisjes. Jongens negeert hij in onze klas.
Hij maakt bijvoorbeeld grapjes die een leraar niet echt hoort te maken.
Ik had vandaag een shirt aan waarop stond: ‘Je t’aime.’ Hij reageerde daarop met ‘Die is toch wel voor mij bedoeld he?’
En toen ik daarna op me plaats wilde gaan zitten zegt ie: ‘Kom maar hier voor me zitten.’ En ik zei ‘Nee sorry, dat is nogal lullig, want dan zit K. alleen.’ (die zit naast me.)
‘Ja, maar anders zit ik alleen.’ Reageert ie daarop. Maar ik ging gewoon op me eigen plek zitten, ik wilde echt niet bij hem zitten.
‘Je gaat nu hier zitten of ik stuur je er gewoon uit!’ Ik vond dit echt belachelijk, dus toen ben ik de klas uitgelopen.
Dan vertellen een paar klasgenoten dat toen ik uit de klas liep hij heel vies naar me kont zat te kijken. Ik heb het zelf niet gezien, dus weet niet of het waar is of dat het heel erg overdreven is ofzo.

Nouja, dit gebeurt dus in een les, en dit soort dingen gebeuren dus vaker. Een meisje uit me klas wees een foto van een jongen aan en zei: ‘Met hem wil ik trouwen.’ Waarop hij reageerde: ‘Maar Floortje (sirieus, ze heeft gewoon Floor.) Wij gaan toch al trouwen?’

Ik vind dit soort grapjes eerlijk gezegt niet echt kunnen voor een leraar tussen de 50-60. Een grapje kan wel, maar niet zovaak en niet op die manier.

Ik wil dus naar de afdelingsleider met een paar klasgenootjes gaan, om hun dit te vertellen. Maar om dat te doen zijn de meningen nogal verdeelt in de klas.
Sommigen vinden het overdreven om hierbij helemaal de afdelingsleider bij te betrekken, en vinden het te erg als onze leraar hierdoor misschien problemen krijgt met de school.

Ik heb jullie mening dus nodig, vinden jullie dat dit moet vertellen aan de afdelingsleider of dat ik dit voor me moet houden?

Hmm ik zou het even in de gaten houden, en dan als het zo door blijft gaan naar je mentor/mentrix en het met hem/haar bespreken.

Dan zeg je dat tegen die leraar.

ik zou het wel vertellen.

Hij weet wat we over hem denken, en toch blijft hij doorgaan. Jongens roepen vaak naar hem dat hij zich niet als een pedofiel moet gedragen (eigenlijk alleen als hij weer boos op hun wordt zonder enige reden).

hadden wij ook een keer
wij hadden het tegen een lerares gezegt alleen het had geen zin meer want hij moest toch al met pension haha

Ik zou wel nog even de ernst van de situatie aankijken en zeker weten dat die man het echt kwaad bedoelt, want het kan ook vaak zo overkomen. Dit klinkt inderdaad best vreemd, maar als je naar de afdelingsleider stapt schaadt het (schuldig of onschuldig) zijn carriere hartstikke, dus je moet het echt zeker weten.

Daarom, ik vind zijn gedrag natuurlijk niet leuk. Maar als hij het gewoon niet door heeft als hij het doet, en dat hij hierdoor problemen krijgt wil ik dan ook weer niet op mijn geweten hebben.

Ga in een groepje na de les naar hem toe als hij weer zo doet, en zeg dat jullie het echt niet meer leuk vinden en willen dat hij hiermee ophoudt. Als hij dan weer een grapje ervan maakt, zou ik zeggen dat hij te ver is gegaan en moet je naar de afdelingsleider gaan.

Melding van maken, zodra jij je ongemakkelijk voelt! T gaat uiteindelijk om jouw, en niet om of hij zielig is ofzo :s… Vertel 't je ouders, dien met je ouders de klacht in om geloofwaardig over te komen!

Als hij t nietdoorheeft, is hij ziek in zn kop, als dat voor hem ‘‘normaal’’ is

Niet zomaar naar de afdelingsleider toestappen! Dit kan echt grote gevolgen hebben voor die leraar! In een groepje (niet met de hele klas, en niet met jongens die niet serieus overkomen en schreeuwen dat hij een pedofiel is) naar hem toe, zeggen dat jullie er niet van die opmerkingen gediend zijn… als er echt wat ergs gebeurt (hij raakt iemand aan) dan pas naar de afdelingsleider stappen. Of anders eerst naar de mentor.

~

Ik zou het absoluut zeggen, sowieso tegen je mentor en als dat niet helpt, tegen je decaan… Ik vind dat niet kunnen voor een leraar.

Hm ik vind het opzich nog best wel meevallen, de opmerkingen die ik gehoord heb van leraren zijn erger en die wilde gewoon grappig zijn. Zolang hij aan niemand heeft gezeten of seksuele toespelingen heeft gemaakt dan is er niks aan de hand. Ik zou hier nog niet meer naar een decaan gaan dat is nu nog overdreven.

Doet me erg denken aan wat een vriendin en ik hadden mee gemaakt.
Wij hebben ook zo’n leraar op school. Ik en mijn vriendin, Rebecca, gingen met hem mee op brugklaskamp als begeleiders. Toen wilde hij onze nummers hebben voor het dropspel, nou dat was logisch dan kon je contact met hem houden.
Tijdens kamp was er niets gebeurt. Maar de weken daarna begon hij funzige smsjes naar Rebecca te sturen. Een keer was het zo erg, we zaten in de bioscoop toen hij stuurde naar haar: ’ Ik wil dat je m’n persoonlijke peerleader wordt’ (Een peerleader is iemand die eerste klassers helpt door het eerste jaar heen te komen) Oftewel ik wil dat je van mij bent. Wij zijn toen naar het afdelingshoofd gegaan en er zijn een paar gesprekken met hem en met ons gevoerd. Er is helaas niets uit gekomen maar dat was de schuld van de afdelingshoofd, dus zorg dat je daar achter aan gaat! We hebben vervolgens nooit meer contact hem gehad.

Maar het wordt steeds gekker met hem, er zijn continu meisjes bij hem uit de 1e en tweede enzo. Hij manipuleert ze gewoon. (Zo heeft hij een keer een 9 voor een boekverslag gegeven met erbij : Echt top, je bent zo perfect. En allemaal ander geslijm, het was te vies voor woorden.

Oftwel om een lang verhaal kort te maken ; zeg het tegen je afdelingsleider dat je er mee zit. Dan kunnen zij een gesprek met de leraar aanknopen.

Wij hadden ook op de middelbare school zo’n leraar die meisjes voortrok.
Ik zou gewoon naar de afdelingsleider gaan, heb schijt aan die mening van de anderen. Jullie voelen je ongemakkelijk en zijn gedrag is niet acceptabel.

Lijkt net of we het over dezelfde hebben! Onze leraar is ook zo, maar die is net iets erger, hij noemt ons bby en geeft ons knuffels enzo, omhelst ons, knipoogt naar ons… Kijkt naar konten en borsten… Maar ondanks dat is het een hele aardige vent. Beetje een viespeuk maar toch… Ik zou in jouw geval naar die afdelingsleider gaan. Of vraag of die man ermee wil ophouden.

Ik zou gewoon eens met heel de klas tegen hem beginnen zeggen dat jullie zijn gedrag echt niet leuk vinden.

Maar dat gaat een stap verder dan wat er bij de TS aan de hand is. Als een leraar je zomaar smsjes stuurt met dubbelzinnige dingen zou ik idd ook naar een afdelingsleider zijn gestapt. Maar tot nu toe heeft hij alleen rare grapjes gemaakt, ze zijn niet seksueel getint dus ik vind het nog te vroeg om er iets aan te doen. Zodra hij een stap verder gaat zou ik er wel wat mee doen.