Leraar seksuele opmerkingen

Hallo,
Ik heb een leraar Frans en hij heeft heel vaak seksuele opmerkingen.
Als je bijvoorbeeld zegt: pff ik heb het heet, dan zegt hij: niet alles uittrekken hoor.
Gewoon elke les heeft hij wel een seksuele opmerking.
Zoals vandaag moesten we onze mondeling voorbereiden. Hij kwam toen bij mij en een vriendin en hij vroeg of we onze mondeling nu konden doen. Toen zei mijn vriendin, nee ik ben nog ff bezig met … (mijn naam). Toen zei hij: oh lekker, daar zou ik wel meer van willen weten. Wij keken hem toen aan van :wtf?! En toen zei hij: jaa sorry ik ben een beetje melig.
Na deze opmerkingen dachten ik en mijn vriendinnen dat we misschien naar de teamleider moeten gaan.
Wat denken jullie?

Ik zou eerst tegen hem zeggen dat ie moet kappen, anders naar je mentor.

Ik zou inderdaad naar je teamleider/mentor/rector gaan, misschien is ie zich er zelf niet eens zo van bewust dat het raar overkomt maar ik vind wel dat het gemeld moet worden. Het is tenslotte een leraar.

ik zou het eerst met hem persoonlijk bespreken, omdat je niet zeker weet dat hij zich daarvan bewust is dat jullie dat vervelend vinden. als hij dan nog niet ophoudt, dan kun je altijd nog naar de teamleider gaan.

Dit ja. Ik denk niet dat hij het expres doet om jullie te intimideren maar hij moet wel weten dat het gewoon niet kan.

Ik vind jullie trouwens wel erg brutaal tegen die leraar.

Moet.

Op mijn vorige school was er ook zoiets. Bij jou klinkt die leraar erg vervelend ik heb ook wel eens zoiets gehad eerst dacht ik gewoon negeren dat moet je niet doen.
Ik heb het er eerst met me vriendinnen over gehad maar die weten het al bij jou dus. Ik zou het met je mentor over hebben en als je dat niet durft eerst met je ouders. Ik was bang dat me mentor zij dat ik het me verbeelde ofzo. Of dat ik het graag wou wist ik veel maar dat viel mee. Hij deed dat bij heel veel meisjes en hij is ontslagen. Dus zeg er iets van.
Veel suc6. Sorry voor de spelfouten enzo.

-X- Meisje -X-

Thanks voor de reacties.
Als hij nog 1x een opmerking maakt (tegen mij en mijn vriendinnen).
Dan gaan we naar onze mentor.

Nee dat zou ik dus niet doen.
Ik zou, als hij weer een opmerking maakt, het tegen de docent zelf zeggen. Niets is zo kut dat je achter je rug om wordt beschuldigd van zoiets ernstigs terwijl je je er zelf niet eens bewust van bent.
Bespreek het eerst met hem. Doet hij moeilijk of doet hij het daarna nog steeds, dan kun je altijd nog naar je mentor stappen.

En ga het niet op school rondschreeuwen want dat is echt superlullig. Het is ook maar een mens, die graag zijn baan wil behouden. Niet iedereen bedoelt zulke grappen ook echt op die manier.
Tuurlijk moet je er wat van zeggen, maar niet achter zijn rug om.

Ik zou het ook eerst tegen hem zeggen als je het echt onaangenaam vindt.
Onze docente Nederlands maakt ook altijd dat soort grappen (ik was op buitenlandse reis met twee jongen gaan chillen uit Brussel en toen vroeg ze of mijn maagdenvlies nog intact was :’) ). nu is dat een vrouw, wat het niet zo “bedreigend” maakt. maar niet iedereen bedoelt er ook echt iets mee. Maar ik zou het eerst met hem bespreken.

Eerst tegen de leraar in kwestie, als ie erna mee doorgaat naar de teamleider/mentor/rector indeed!

Een leraar bij mij op school waar over iets soortgelijks geklaagd werd, bleek een affaire te hebben met een leerling toen ze nader onderzoek deden :’)

Zo vreemd om dit te lezen. Ik heb ook zo’n leerkracht. Hij maakt altijd seksuele woordspelingen :stuck_out_tongue: Bv. We hadden mondeling examen, hij zei: “Let maar op dat je niet te snel gaat tijdens je oraal examen,…” zegt hij met een wijde glimlach. Ander voorbeeldje: We hadden een hoofdstuk over hulpverlening in Frankrijk zegt hij : “Een brandweerman gaat alleen langs zijn paal als de nood hoog is.” Met datzelfde glimlachje,…
Elke les minstens drie van die^^^ dingen :stuck_out_tongue: