Leraar denkt dat er iets met me is

Mijn mentor denkt dat er iets is met me.
Hij heeft al een keer gevraagd of ik wilde blijven zitten om even te praten, en toen heb ik dat ook wel gedaan, maar zat tijdens dat gesprek half te huilen omdat ik best onzeker ben, en ook wel bang dat hij mijn ouders gaat bellen ofzo en dan thuis ook nog allemaal gesprekken krijg. En nou heb ik vandeweek bijles bij hem, maar ik denk dat hij dan ook weer begint. Want hij vroeg de vorige keer ook of het iets was met mijn thuissituatie enzo. Terwijl er is helemaal niks. Ik ben alleen stiller dan in het begin van het schooljaar, maar dat komt omdat ik even mijn best moet doen om over te gaan.

En nou kwam van de week ook ineens een vriend van hem, ook leraar van mij, naar me toe om te vragen waarom ik zo stil ben en zo zit te dromen blabla.

Hebben jullie tips wat ik kan doen zodat hij dit minder denkt?

vertel hem eerlijk hoe het zit? lijkt me het beste (:
succes!

Zeg: Ik ben alleen stiller dan in het begin van het schooljaar, maar dat komt omdat ik even mijn best moet doen om over te gaan.

Zeg gewoon wat je hier ook zegt. :slightly_smiling_face:

Als er niks is, waarom maak je je dan zo druk hierover?

Nou, misschien als je niet in huilen uitbarst denkt hij minder dat er wat mis is =’]

Maar zeg gewoon dat je wat meer je best wilt doen en dat je je daarom concentreert.

Indeed, je zegt het eigelijk zelf al

Ik snap niet echt waar je bang voor bent,
waarschijnlijk kun je hem hiermee alleen maar blij maken :]
ik bedoel,
je doet het allemaal voor school.
Goed toch :grin:

ik ken dit verhaal ook.

Maar bij dachten ze dat ik anorexia had s:
Bij de oudere avond moesten me ouders komen om daar over te praten zeer kut…
ik werd toen in de gaten gehouden en zo :S
ik ben toen heeel iritand gaan doen xD

Omdat ik boos was xD
maar nu denken ze dat ik niet spoor maar dat klopt wel een beetje :ok_woman:

veel sterkte :slightly_smiling_face:
Gewoon negeren

xxx

Laat je girlsscene versgeopende topic lezen. Als je het blijkbaar zo’n probleem vind om jezelf te uiten buiten girlsscene om. :wink:

zeg t gewoon?
maar ik snap het niet?waarom huilen?

omdat ze dus bang is dat wanneer haar mentor tegen haar ouders zegt dat hij denkt dat er iets is,. dat haar ouders haar helemaal gaan checken en ook denken dat er iets is en dat ze dan perse achter het (niet-bestaande) probleem willen komen. zo zijn mijn ouders ook en dat is best kut xD

Zeg tegen hem wat je hier hebt gezegt. En als hij je dan nog niet gelooft, ene oor in andere oor uit en blijven ontkennen. Je kunt weinig doen verder…

Ik heb dat ook !
Over dat huilen!
Dat heb ik altijd als er iets over mij gezegd wordt, wat ik weet wat niet als aanvallend wordt bedoeld, maar ik voel dan een zwakte in mij. En dan ga ik huilen, en ook in situaties waarvan mensen verwachten dat ik het doe. Dan ga ik ook huilen. Is super kut, maar je kunt er niets aan doen. Hoe hard je ook op je lip bijt, om maar niet te huilen, het komt toch.
Ik voel me daarna wel fijn, opzich.
Maar ik ben zelf ook heel gevoelig, heeeeel gevoelig x)
Maarja, ik moest het even kwijt xD
En over je leraar, die blijven er een tijdje over zeuren.
Maar als jij daar niet op ingaat, gaat het snel weer over.
Want dan toon jij geen intresse in hun hulp. (:
succes <3

omdat het nogal frustrerend is als mensen denken dat er iets met jou is terwijl dat helemaal niet zo is. en dan bestempelen je als een kind dat hulp nodig heeft.

Dat is ook frustrerend, maar dan maak je toch meteen duidelijk dat het niet zo is?

Als je denkt dat je weer in huilen uitbarst als hij er over begint, kan je misschien een brief schrijven ofzo waarin je uitlegt waarom je zo stil bent en dan aan hem laten lezen?