Lenzenhouder mee in vliegtuig?

Hee, ik ga maandag vliegen, en ik zet dan mn bril op. Maar, ik heb mijn lenzen liever in mn handbagage, mocht er iets met het ruimbagage gebeuren, dat ik altijd mn lenzen nog heb. Maar weet iemand of je je lenzenhouder + vloeistof+ lenzen erin mee mag in nemen in zo’n doorzichtig zakje? Of moet vloeistof perse in een flesje zitten? Sorry als dit een domme vraag is, maar die stomme strenge controles op schiphol xD

xxx

Ik geloof van niet… maar ik weet het niet zeker.

Volgens mij wel
in zo’n zakje mag je ook lipgloss meedragen dus dit zou toch ook niet zo’n probleem moeten zijn

Ik krijg het tot nu altijd gewoon mee.
Je kan ook nog voor de zekerheid maar 4 andere dingen van maximaal 100ml meenemen, kunnen ze al helemaal niet gaan klagen.

@keetx , oke, als jij het ook meekrijgt, dat zal het wel (: Ik denk ook niet dat ze er zo’n probleem van maken…

Ik kreeg het gewoon mee, had mijn lenzen in en een kleine verpakking met lenzenvloeistof mee. (=

Eigenlijk een beetje offtopic wat ik nu ga vragen maar beter dan een nieuw topic er voor aan maken. Weet iemand waar je van die doorzichtige zakken kan krijgen om vloeibare spullen mee in je handbagage mee te nemen? Kan je dat in een winkel kopen of krijg je dat op schiphol?

volgens mij mag je dat wel meenemen in het vliegtuig.

Ik kon het toen ook gewoon meenemen, even als de vloeistof.

ik heb ze volgens mij bij de action gekocht, maar het kruidvat/trekpleister heeft ze ook wel denk ik.

@ts je kunt voor de zekerheid nog even met je vliegmaatschappij bellen.

Als het goed is kan je die gewoon op schiphol krijgen, ik tenminste wel (=

Ik heb die bij de Xenos gekocht! Er zaten ook kleine flesjes bij die je dan kunt vullen met shampoo of iets dergelijks.

volgens mij mag je kleine hoeveel heden vloeibaar spul meenemen. neem anders een klein flesje in de handbagage mee en de rest van de fles in de gewone bagage. je zult geen liters van dat spul nodig hebben lijkt mij.

Volgend mij wel mijn moeder neemt het ook altijd zo mee nooit problemen mee gehad.

Doe gewoon lenzenwater in je lenzenhouder. En doe een klein flesje mee in geval, wat bijna nooit gebeurt je bagage niet toekomt op je bestemming. x

mag! als je flesje lenzenvloeistof maar niet meer dan 100 ml is

Ik mocht het gewoon meenemen.