Lenzen

Ik wil heel graag lenzen nemen, maar ik ben bang dat als het fout gaat ik blind word of zo. Heeft iemand ervaring met lenzen in doen?

Ja ik heb lenzen. Ik heb ze al sinds groep 7. Ik vond het eerst ook eng maar als je je lenzen goed schoon houd (lenzenvloeistof regelmatig vervangen), je handen wast, (zonder zeep) dan kan er niks mis gaan. Ik zou wel zachte lenzen nemen als je ze neemt
x

Waar kan je zachte lenzen kopen dan?

Hoezo zonder zeep? Tegen mij zeiden ze dat ik mijn handen wel moest wassen met zeep.

Ik denk voor de restjes zeep die aan je handen blijven zitten, en dan in je ogen komen.

Kruidvat lenzen kopen! het zijn daglenzen, die gooi je na 1 dagje weg dus altijd schone lenzen. laat e niet afschrikken door het eigen merk van kruidvat, ik heb ze ook en ik ben over deze lenzen meer tevreden dan de lenzen van de opticien.

Oh, daar heb ik geen last van. :’)

Als je je handen goed schoonspoelt en afdroogt niet nee :stuck_out_tongue:

Uhm… nee! geen lenzen kopen van Kruidvat of wat dan ook, want bij de opticien meten ze je ogen speciaal voor de lenzen. Als jij die van Kruidvat haalt is de kans groot dat de lenzen niet de juiste dikte/grootte(weetikveel) hebben. Dus ik raad je aan om gwn naar de opticien te gaan.

Ik had eerst ook lenzen van etos en ik kreeg ze niet eens in mijn ogen omdat ze zo erg brandden(ja ik heb ze schoongemaakt). Maar toen had ik lenzen van Pearl(nu nog steeds) en die zijn wel heel fijn!
succes!

Als je gewoon goede lenzen neemt (laat je adviseren door de opticien), je ze niet 24/7 in houdt en ze goed schoonmaakt komt alles goed

ja iik heb dus wel een keer goed met zeep mn handen gewassen en daar had ik nog een paar dagen last van, maar dat is mijn ervaring

Ik heb ook lenzen.
Handen wél wassen met zeep, gewoon goed afspoelen. Niét zonder zeep!!
Ook nooit lenzen van kruidvat ofzo kopen, ga liever naar een opticien… straks verpest het heel je ogen o-o
Ik vervang m’n lenzenvloeistof elke dag? Blijkbaar niet iedereen… (^)?

Ik moet mijn handen juíst met zeep wassen. Met alleen water gaan de bacteriën niet weg. Ik zou wel even langs de opticien gaan. Daar zoeken ze de juiste lenzen voor je uit. (Er zijn verschillende materialen). Bij mij was het tweede paar goed.
En zolang je er hygienisch mee omgaat, kan er niets gebeuren. De lenzen van deze tijd zijn niet meer slecht voor je ogen.

jawel ik ook haha

Ik heb harde lenzen en ik was ze altijd met Dreft :’) Dat mag dus niet meer van de opticien haha

Nu heb ik all in one lenzenvloeistof voor het schoonmaken en het in leggen

m’n lenzenvloeistof vervang ik ook iedere dag :slightly_smiling_face:

Daarvoor kan je het best naar de opticien gaan. Je kan natuurlijk ook zoals hierboven werd gezegd bij de kruidvat kopen. Maar niet iedereen heeft dezelfde vorm ogen en heeft dezelfde soort lenzen nodig. En als je de verkeerde soort lenzen koopt is dat écht niet goed voor je ogen.

daglenzen zijn niet echt aan te raden.
Ik droeg ze een keer en toen kreeg ik opeens last van mijn oog, probeerde ik mijn lens eruit te halen, had ik maar een halve lens. Ik heb toen nog een paar dagen met een halve lens in mijn oog rondgelopen…
dat kan natuurlijk ook gewoon pech geweest zijn.
ik heb nu al een paar maanden zachte maandlenzen (van pearle).
die bevallen me wel heel goed!
je kunt echt veel beter wel naar een opticien gaan, daar krijg je de juiste voorlichting (xd) en kijken ze welke lenzen goed voor je ogen zijn!

Ik heb daglenzen van de pearle, en het is wel makkelijk dat je ze niet hoeft te onderhouden enzo. Maar ze drogen zo snel uit al rond 4 uur bij mij en dat doet erg veel pijn. Dus ik denk dat ik maar op andere lenzen overstap.
Ik was mijn handen trouwens altijd met zeep.