Heeft iemand ervaring met lenzen?
Ik heb vrijdag bij de hans anders maandlenzen gehaald.
De opticien zei dat ik bij mijn linkeroog lenzen met een cilinder nodig heeft (geen idee waarom, heeft ze ook niet uitgelegd) en aan mijn rechter oog niet. Nou oke ik moest het daar proberen, mijn rechter oog ging in 5
minuten erin en over mijn linker oog deed ik wel een half uur. En daarna zat die niet echt lekker, maar ze zeiden dat ik daar gewoon aan moest wennen en dat bij iedereen zo was.
Het weekend heb ik gewoon met lenzen ging wel goed.
Gisteren had ik een paar uur vrij dus dacht ik: oke heb ik even de tijd om mijn lenzen erin te doen. Dus rechter lens binnen 10 seconden erin, maar mijn linkerlens wilde er maar niet in gaan. Ik heb het een half uur gedaan tot mijn oog er gewoon geïrriteerd van was.
Toen besloot ik maar te stoppen en vandaag opnieuw te proberen. Dus net weer rechter lens in 1 keer. Maar linker lens weer niet. Hij gaat wel in mijn oog maar dan lijkt er een soort luchtbel achter te zitten en die duwt hem gewoon eruit. Of als die er dan wel inzit na heel veel proberen voelt het net alsof er een haartje in mijn oog zit (terwijl dat niet zo is, en mijn lenzen zijn dan gewoon goed schoon, check het altijd) en dan moet die heel snel eruit want dat doet heel pijn.
Ik dacht misschien zit er dan wel een scheurtje in of wat dan ook, dus ik een andere linkerlens geprobeerd maar precies hetzelfde probleem, als die erin zit word die er meteen “uitgeduwd” door mijn oog.
Toen dacht ik nou waarom probeer ik niet om mijn rechter lens in mijn linkeroog te doen (wat mij afgeraden was door de opticien, omdat de linker oog een cilinder had blabla…) en je raad het al in 1 keer der in… Probeeer ik mijn linkerlens in mijn rechteroog, en precies hetzelfde probleem zoals bij mijn linkeroog. :’)
Dus ik zou nu echt niet weten wat ik moet doen, ik zou nog een rechter lens kunnen pakken, en die in mijn linkeroog doen gewoon, maar die opticien zei dat ik mijn lenzen echt in de goede oog moest doen.
Kan het misschien dat ik helemaal geen cilinder nodig heb aan mijn linker oog en dat die hem daarom eruit duw?
Heeft iemand hier ervaring mee of met slechte lenzen van de HA?
(ik heb btw al een afspraak bij de hans anders gemaakt gister, en ik kan donderdag avond pas terecht, maar als ze me nu al slechte lenzen geven dan heb ik niet echt vertrouwen in donderdag, net alsof ze het dan ineens wel goed kunnen)