Lenzen

Heeft iemand ervaring met lenzen?

Ik heb vrijdag bij de hans anders maandlenzen gehaald.
De opticien zei dat ik bij mijn linkeroog lenzen met een cilinder nodig heeft (geen idee waarom, heeft ze ook niet uitgelegd) en aan mijn rechter oog niet. Nou oke ik moest het daar proberen, mijn rechter oog ging in 5
minuten erin en over mijn linker oog deed ik wel een half uur. En daarna zat die niet echt lekker, maar ze zeiden dat ik daar gewoon aan moest wennen en dat bij iedereen zo was.

Het weekend heb ik gewoon met lenzen ging wel goed.

Gisteren had ik een paar uur vrij dus dacht ik: oke heb ik even de tijd om mijn lenzen erin te doen. Dus rechter lens binnen 10 seconden erin, maar mijn linkerlens wilde er maar niet in gaan. Ik heb het een half uur gedaan tot mijn oog er gewoon geïrriteerd van was.
Toen besloot ik maar te stoppen en vandaag opnieuw te proberen. Dus net weer rechter lens in 1 keer. Maar linker lens weer niet. Hij gaat wel in mijn oog maar dan lijkt er een soort luchtbel achter te zitten en die duwt hem gewoon eruit. Of als die er dan wel inzit na heel veel proberen voelt het net alsof er een haartje in mijn oog zit (terwijl dat niet zo is, en mijn lenzen zijn dan gewoon goed schoon, check het altijd) en dan moet die heel snel eruit want dat doet heel pijn.

Ik dacht misschien zit er dan wel een scheurtje in of wat dan ook, dus ik een andere linkerlens geprobeerd maar precies hetzelfde probleem, als die erin zit word die er meteen “uitgeduwd” door mijn oog.

Toen dacht ik nou waarom probeer ik niet om mijn rechter lens in mijn linkeroog te doen (wat mij afgeraden was door de opticien, omdat de linker oog een cilinder had blabla…) en je raad het al in 1 keer der in… Probeeer ik mijn linkerlens in mijn rechteroog, en precies hetzelfde probleem zoals bij mijn linkeroog. :’)

Dus ik zou nu echt niet weten wat ik moet doen, ik zou nog een rechter lens kunnen pakken, en die in mijn linkeroog doen gewoon, maar die opticien zei dat ik mijn lenzen echt in de goede oog moest doen.

Kan het misschien dat ik helemaal geen cilinder nodig heb aan mijn linker oog en dat die hem daarom eruit duw?

Heeft iemand hier ervaring mee of met slechte lenzen van de HA?

(ik heb btw al een afspraak bij de hans anders gemaakt gister, en ik kan donderdag avond pas terecht, maar als ze me nu al slechte lenzen geven dan heb ik niet echt vertrouwen in donderdag, net alsof ze het dan ineens wel goed kunnen)

Ik heb ook een cilinder aan een oog en de andere niet
Een cilinder betekent dat je oogafwijking in de ene richting anders is dan in de andere richting. En als je aan een oog cilinder hebt en aan de ander niet is bijvoorbeeld de ene oog -1.75 en de andere +2.00 ( Heel ingewikkeld =s) Maar toen ik een maand geleden mij
Maandlenzen ( voor het eerst had gekocht) En had ingedaan begonnen me ogen behorlijk te iriteren enso dus heb ik gister een bril gehaald veel beter

ik heb ook lenzen van de hans anders, En aan het ene oog een cilinder ;p. en nooit geen problemen mee :’). Maar misschien is je oog er wel te gevoelig voor?

Ik heb ook lenzen met een cilinder. Dat van dat luchtbelletje herken ik. Dan moet je wat lenzenvloeistof in die lens doen, zodat hij beter plakt aan je oog. En verder zou hij alleen eruit ‘‘floepen’’ als de lens verkeerd om zit, maar ik denk dat je daar wel op hebt gelet.

ik heb ook een lens met een cilinder. mijn rechter kant. Bij mij kon ik juist mijn linkerlens (zonder) niet inkrijgen omdat ie telkens opkrulde. Het kan ook zijn trouwens dat de lens te klein is. Ik druk hem altijd net zo lang op mijn oog totdat er geen lucht meer onder zit en ik moet altijd dicht bij een spiegel staat zodat ik mijn oog en lens kan zien. Hij kan ook nog verkeerd om zitten.
ik kan trouwens ook niet tegen bepaalde lensvloeistoffen. dat prikt namelijk echt mega, en het voelt alsof er iets achter zit.

in je cilinder lens zit een soort gewichtje… je kan hem ook in doen en dan naar de zijkant trekken, in je oog… hij gaat dan van zelf op de juiste plek zitten!

heb je harde of zachte lenzen, want mijn vriend heeft ooit harde gehad, nu sinds een week zachte, en dit bevalt hem een stuk beter! :slightly_smiling_face:

^ Ik heb dat trekken juist geleerd om stofjes weg te halen als je je lens in hebt. Misschien kan je dat inderdaad ook eens proberen. Maar ik raad je wel echt aan om in je lens een paar druppeltjes vloeistof te doen. Mijn broer en ik hadden hier ook alletwee last van, en nu niet meer.

Ik heb ook lenzen, maar ik heb ze van de Eye Wish (:
Zit je lens niet omgedraaid ofzo? Anders zou ik het ook niet weten!

Ik denk dat je dan gewoon geen cilinder nodig hebt? Of er moet iets anders zijn met die lenzen met cilinder waar je niet tegen kan.
Ik zou het toch maar navragen als het echt niet lukt

Ik heb zelf geen cilinders maar je hebt ze pas vrijdag gekregen, het is normaal dat het wat moeilijker gaat in het begin.

Ik had ook lenzen van Hans Anders, maar deze hebben mijn ogen heel erg beschadigd. Dus nu heb ik lenzen van Eye Wish.
Maar in het begin had ik ook vaak moeite met de lenzen in te krijgen, en dan ook vooral bij een oog. Dus het is denk ik gewoon even wennen en anders gewoon terug gaan naar de opticien!

Hm dat eruit floepen kan komen door die luchtbel, je moet er dan wat meer vloeistof in doen. Zit ie trouwens niet gewoon verkeerd om? Als hij verkeerd om zit is hij niet zo bol en gaat hij gigantisch irriteren.

Ik had de eerste 30 (? zoiets) keer dat ik er echt een uur over deed, als het al lukte. Ik heb een heel snelle reflex en als er dan een luchtbel zit, schiet mijn lens er meteen uit door het geknipper.

Een vriendin van mij inderdaad ook, die heeft nu beschadigingen die nooit meer weg gaan. Ze kan eigenlijk haar lenzen niet zo lang in, dan worden haar ogen rood.

Niet om je bang te maken hoor, kan natuurlijk aan de lens en de persoon liggen.

Ik vind de Hans Anders sowieso helemaal niks, ga naar Eye Wish die is veel beter.

ik herken het wel, kan best zijn dat je de lens verkeerd om hebt !
heb zelf nooit problemen gehad en als mijn oog hem niet accepteerde had ik em vaak verkeerd om.
ik doe ook altijd 2 druppels in de lens en breng em dan in, ben altijd binnen 2 min klaar !!