Lenzen..

Heey,

Morgen mag ik lenzen kopen maar ik
vroeg me af waar hebben ze goeie [ welke winkel]
en hoe duur zijn ze?
Zijn lenzen schadelijk voor je ogen??

x.

Kleurlenzen bedoel je?

Nee lenzen met sterkte

Opticien?
Lijkt mij het slimste.

welke winkel??
pearl,specsavers,hans anders, … …

want ik heb niet zin bij allee een oogtest te doen en
de hele tijd rond de stad in te lopen

x

up.

up

up

up

Je moet gewoon 1 opticien kiezen, daar een test laten doen etc.
dan bestellen zij die lenzen voor je. Qua kwaliteit maakt het volgens mij niet echt uit bij welke je zit, niet een opticien verkoopt troep, want ze hebben allemaal een naam hoog te houden.
als het de eerste keer is dat je lenzen gaat dragen, leren ze je ook nog hoe je ze in en uit moet doen enzo. hou er alleen wel rekening mee dat ze ze moeten bestelllen, en dat het wel een paar dagen kan duren voor ze binnen zijn.
succes

Oh, en je verzekering vergoedt ze bijna altijd, dus dat kun je ook nog even navragen, dan hoef je (vrijwel) niets te betalen. (tot op bepaalde hoogte dan, als jij kleurlenzen van 50 euro per stuk gaat dragen, is je verzeringsgeld al snel op vrees ik;))

Okeyy ThnkÚ want van veel mensen heb k
gehoord dat hansAnders heel slecht was ofzo
maar dit is idd me eerste keer met lenzen
weet je zeker dat de verzekering het dekt?

x.

Dat verschilt echt per stad welke opticien goed is.

Verzekering moet je navragen bij je ouders, die zullen dat wel weten. Lenzen of bril is namelijk niet altijd in het standaardpakket opgenomen
Waarom gaan je ouders eigenlijk niet mee? Het lijkt me dat zij zullen betalen, of niet dan? XD.
Meeste opticiens zijn gewoon goed hoor ^^. Hans Anders heb ik idd negatieve dingen over gehoord, maar ik zit daar niet, dusja =P

Ik weet het niet zeker, maar bij mij is het wel altijd zo geweest. voor een bepaald bedrag per jaar voor lenzen en/of bril.
misschien moet je je moeder ofzo meenemen naar de opticien, die weet dat misschien wel…Je krijgt dan een soort rekening mee naar huis, speciaal om op te sturen naar je verzekering. soms doet de opticien dan ook zelf.
ik zou het gewoon eventjes aan je ouders en aan de opticien vragen!
Met hans anders heb k geen ervaring, het is wel heel erg commercieel.
misschien moet je een lokale opticien kiezen, die zijn vaak wel klant gericht en hebben t beste met je voor, en niet alleen om iets te verkopen.
en als je je niet op je gemak voelt, dan kies je gewoon een andere uit… heel simpel

ik zou naar een particuliere opticien gaan.

ouders gaan wel mee enzoo maar het probleem hun hebben geen
ervaring met hans anders en pearl dus ik moet gaan kiezen en bij
mij in de stad is alles door elkaar en die winkels liggen serieus ver
van elkaar xD

maaar iedereen bedankt voor jullie reacties/

ik heb een tijdje lenzen gehad

eerst bij de Hans Anders, dan krijg je lenzen voor 6 maanden
dat raad ik je echt af! want je sterkte kan opeens in een keer anders worden en dan zit je nog met lenzen voor 3 maanden ofzo.
daarna heb ik lenzen van de Specsaivers gehad, met silliconen erin, deze waren wel goed!
maar ik heb een té hoge oogboldruk dus ik had altijd last van me lenzen dus ik kan dat niet dragen.
ik heb nu een bril (alleen om tv te kijken enzo)

maar ik raad je af om naar Hans Anders te gaan! (ookal is het goedkoper)

Mijn ouders moeten mn lezen zelf betalen, ik zit bij Het Huis maar je koopt niet zo maar even lenzen hoor, je krijgt ook nog instructie ed. daar

Haha, okee, ik dacht al =P
Zou zelf naar een particuliere opticien gaan, zoals een paar mensen al zeggen, aangezien dat vaak veel minder gericht is op iets verkopen binnen 5 minuten zodat je een andere klant kunt helpen x)
okee, ik zit in het ziekenhuis XD

Je kan ook even de sites checken, waar je een beter gevoel bij krijgt en qua prijzen e.d.

Voor lenzen kun je idd het beste naar een goede opticien gaan. Eyewish is heel goed, HetHuis ook, HansAnders en Pearl kun je beter niet doen. Vaak is het zo dat als de prijzen laag zijn, dat de kwaliteit ook minder is, net als bij heel veel dingen. :wink:

Ik heb lenzen van Hand Anders en daar is niks mis mee hoor… :relieved:
Zolang je maar gewoon doet wat je hoort te doen is er niks aan de hand.