Lenzen?!

heey meiden!

ik heb sinds zaterdag lenzen en nu heb ik een aantal vragen.

1. ze zeggen bij Hans Anders dat je je lenzen niet langer dan 12 uur in mag. dit is erg onhandig lijkt mij, en ik dacht dat de meeste mensen ze indoen als ze wakker worden, en eruit halen als ze gaan slapen. hoe doen jullie dat?
  2. Moet ik de lenzenvloeistof in het potje elke keer vervangen als ik mijn lenzen er uit gehaald heb? dus elke dag?

alvast bedankt!

1. In de ochtend in, in de avond uit.
  2. Ja, elke dag!

ik zit ook bij hans anders…
je moet idd na 12 uur je lenzen uit doen, maar opzich kun je dit best ruim nemen!
toch zou ik ze niet de hele dag indoen, je ogen hebben ook wel ff rust nodig en niet alleen 's nachts als je je ogen dicht hebt (en er dus geen frisse lucht bij komt) :wink:
verder moet je ook je vloeistof elke dag vervangen
in je fles zit genoeg, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken (natuurlijk wel een beetje zuinig blijven doen)

xx

16 uur! Als je tenminste een goede kwaliteit hebt. Maar je moet het wel opbouwen!
Ja, elke dag moet je nieuwe vloeistof!

Ik doe ze eigenlijk altijd van 's ochtends tot 's avonds in… Soms sta ik om 6:30 op en hou ik ze in tot 00:30 ofzo, dat is ook 18 uur en misschien wel te lang…
Maar dat doe ik niet vaak :slightly_smiling_face:
Maar 12 uur doen niet zoveel mensen denk ik, je voelt ze niet zitten dus ik denk er ook niet aan om ze uit te doen voor ik ook echt ga slapen eigenlijk…
En ik wil 's avonds tv kijken en mijn bril die ik eerst had is te klein en zit niet lekker dus dan ga ik niet mijn lenzen uitdoen…
Maar je moet wel elke dag nieuwe vloeistof doen ja.
Ik denk dat 16 uur wel ongeveer klopt ja.

1 Ik zit bij Pearl en daar zeggen ze 14 uur, maar ik doe ze ook gewoon in als ik wakker wordt en uit als ik ga slapen
2 Jep!

Ik bedenk me nu dat ze bij mij eigenlijk nooit wat gezegd hebben daarover geloof ik… Zolang je het maar langzaam opbouwt kan er ook niet veel misgaan denk ik, als je er tenminste niet mee gaat slapen ofzo…

Bedankt voor jullie reacties! ik heb tot nu toe opzich rustig opgebouwd, alleen gister perongeluk 2 uur te lang ingehad x’] 10 ipv 8, ik dacht er helemaal niet meer aan. oeps.

1. Ze zeggen inderdaad dat je niet langer dan 12 uur je lenzen moet inhouden, maar ik doe het wel :3, ochtend in en avond als k ga slapen uit. Ik draag al langer dan twee jaar lenzen. Heb nog nooit last van gehad dus ja.
  2. Ja, elke dag. Zo voorkom je ontstekingen (:

1. Ik draag ze minder, want als ik gewoon tv kijk of computer dan doe ik mijn bril aan, dus afwisselen met een bril kan ik aanraden, dat is beter voor je ogen, zo krijgen ze wat rust. Ik draag ze voor school, uitgaan en sport. Als ik binnen blijf mn bril, en als ik gwn wat ga wandelen draag ik niets.
2. Ja, elke dag!

1. ik heb het wel gehoord, maar dat hebben ze bij pearl nooit tegen mij gezegt. ik doe ze gewoon 's ochtends in en als ik ga slapen uit. ong 15 uur dus.
  2. ja, moet elke dag
  1. Geen idee ik doe ze altijd de hele dag in, lijkt me een beetje raar als dit niet mag.
  2. Ik doe het niet iedere dag, meestal 1keer in de 3 dagen. Ik doe dan ook wel mijn lenzen alleen erin als ze echt schoon zijn.
  1. tegen mij hebben ze daar niks over gezegd, ik heb ze gewoon altijd in vanaf dat ik opsta totdat ik ga slapen, tenzij ik er echt last van krijg natuurlijk
  2. ja ik doe elke dag nieuwe vloeistof erin!

[i] even OT, ik ga geen nieuw topic maken als er al iets is over lenzen.

ik heb altijd een bril gehad, maar sinds 3jaar draag ik die niet meer, maar nu hebi k 't gevoel dat mijn ogen nog slechter zijn geworden.
Dus wil ik lenzen, maar mn moeder doet er ontzettend moeilijk over, ze zegt dat ik me aanstel en gewoon 'n bril moet nemen, maar 'n bril staat mij echt niet, dan krijg ik altijd opmerkingen van ‘Je lijkt wel een juffrouw’
Maarja…ze zegt ook dat ik tejong ben voor lenzen? ( ik ben 16… )
En dat ik mn ogen ermee kapot maak :confused:

… Hoe moet ik haar nou zover zien tekrijgen dat ik lenzen mag? [/i]

@ complicatedd
heb je aan haar zachte lenzen of harde voorgesteld? zachte lenzen zijn idd zoals je moeder zegt niet zo goed voor je ogen, maar harde zijn er neit echt slecht voor ofzo, ik zou iig wel iets nemen, anders gaan je ogen alleen maar verder achteruit… misschien moet je haar laten zien dat er veel van jou leeftijd lenzen hebben, en dat zij er geen problemen mee hebben etc. of als je bij de opticien bent, kun je naar informatie aan de opticien vragen, die heeft er iig verstand van lijkt me…
weet niet of je hier iets aan hebt maargoed.
succes :grinning:

ik mocht ook pas op mn 18e lenzen ( ja ik ben bijna 18) maar mocht iets eerder omdat mijn spaarplan was afgelopen bij hans anders. dus ik kan het me voorstellen dat je ouders dat zeggen. Je moet sowieso iets doen, dus bril of lenzen, anders wordt het alleen maar slechter!

Dat is niet perse waar! mijn moeder had harde lenzen, maar toen moest ze met spoed een bril omdat de lenzen haar ogen aan het stukmaken waren.

Ik heb zachte lenzen en ik draag ze elke dag langer dan 12 uur. Pas als ik 's avonds erg laat op blijf worden ze droog, maar dat is verholpen met een druppeltje vloeistof.
En ja je moet elke ochtend je vloeistof weggooien en elke avond nieuwe vloeistof erin doen.

Mij werd juist aangeraden om harde lenzen te nemen omdat het de achteruitgang (qua sterkte) van mijn ogen zou remmen!

Nu is het al een paar jaar hetzelfde en zelfs ietsjes beter dus ik draag nu zachte, die doen minder pijn.