lenzen.

overmorgen ga ik voor de 3de keer naar de hans anders voor lenzen.
ik krijg ze wel in, maar het lukt me dus echt niet om ze uit te krijgen. :woman_facepalming:
en als ik ze er niet uit krijg, kan ik ze ook niet mee nemen.
en ik haat me bril gewoon, ik ben het wel zat naar 8jaar. :stuck_out_tongue_closed_eyes:
heeft iemand misschien tips ofzo, hoe het beter gaat, ik word helemaal zenuwachtig als ik die lenzen niet uit krijg.

ze hebben van die speciale ‘ploppertjes’ voor het indoen en uithalen van je lenzen.
vraag aan Hans of ze die ook hebben. of vraag aan de opticien tips voor het uithalen.

Gaat het om harde of zachte lenzen?
Voor zachte lenzen:
De lenzen naar de hoek van je oog drijven met je vinger zegmaar (ja lekker duidelijk) en dan kan je m als het goed is er zo uit pakken omdat het een beetje opkrult…
En anders zorgen dat je vingers droog zijn, dan plakken ze een beetje aan je vinger vast.

Oh en natuurlijk zorgen dat je nagels zo kort mogelijk zijn!

Ik schuif mijn lens altijd naar de binnenkant van mijn oog en dan valt ie er bij mij zo uit.

dankje voor de reactie’s!
ik heb zachte lenzen btw.

Bij mij gaat het juist beter met lange nagels,ookal raden ze dat af :] ik pak altijd met 2 vingers(wijs en middel) de buitenkanten en dan vingers naar elkaar dat hij zo oprult en dan kun je 'm zo beetpakken. Maar ieder heeft een eigen manier.

in het begin is het idd supermoeilijk en irritant
maar: “duw” zachtjes met je wijs en middelvinger in je oog :stuck_out_tongue:

ik doe altijd eerst 10 seconden ofzo naar 1 punt staren en dan gelijk pakken terwijl je nog steeds naar dat punt kijkt
beetje raar ikweet
maar werkt wel :wink:

Als je zachte lenzen doet, doe het vooral niet met zo’n zuignapje, toen ik zwemlenzen in had trok ik m’n oog mee haha

Ik zorg altijd dat ik droge vingers heb, en dan schuif ik met mn duim en wijsvinger de zijkantjes naar elkaar toe zodat hij opkrult en je hem eruit kan pakken. Ik heb trouwens wel gewoon lange nagels maar ik heb ondertussen al zolang lenzen dat het echt geen probleem meer is voor mij.

Het kan ook zijn dat jou lenzen ‘vastgeplakt’ zitten in je oog. Wanneer je lenzen draagt moet je ook aanwennen om vaker te knipperen, in het begin moet je oog daar nog aan wennen en kun je plaklenzen krijgen; je moet dan eerst een beetje lenzenvloeistof in je oog druppelen, en daarna kun je met droge vingers je lens makkelijker pakken omdat hij als het ware op je oogbal drijft.
succes!