Ik heb 4 jaar zachte lenzen nu.
Als je ze de eerste x in/uit gaat doen is het wel even raar, vond het eerst ook een eng idee. 't is een beetje een irritant gevoel, maar niet pijnlijk (bij mij in ieder geval). Verder went het heel erg snel!
Eerst lenzen in en daarna make-up omdat er anders viezigheid onder kan zitten en je make-up kan uitlopen door de vloeistof (ik vul mijn lens altijd eerst met vloeistof en doe hem dan in, vind ik persoonlijk veel prettiger). Ook als hij niet blijft zitten en uitvalt, kan die aan je net met mascara besmeurde wimpers blijven zitten en dan wordt het een enorme kliederboel 
De nadelen van zachte lenzen is dat ze sneller verstoten worden door je ogen (na 10 jaar ofzo kan je ze gewoon niet langer dan een uur inhouden) en dat als ze droog zijn, ze zich “vastzuigen” aan je ogen, wat nogal een irritant gevoel kan geven, haha. Dat ze wel eens onder je ooglid kunnen gaan zitten -klinkt eng, maar je voelt het niet en haalt 't er zo onder vandaan.
Toch werden mij zachte lenzen aangeraden omdat ze veel makkelijker zijn en zeker met groeiende ogen, je sterkte kan veranderen en als je dan maandlenzen hebt, is het niet zo’n probleem om van lenssterkte over te springen.