Lenzen

Heey!
Ik heb proeflenzen besteld, en donderdag komen ze aan bij pearle en daar gaan ze mij aanleren om ze in en uit te doen.
maar ik heb eigenlijk wat schrik om mijn oog aan te raken enz zeg maar, en ook voor als de lens erin zit dat het pijn doet, of dat het helemaal verschuift enz, wie had dit ook? En wat vind jij van je lenzen, ben je content? Heb je harde of zachte lenzen, ik heb namelijk zachte wat zijn hier de voor en nadelen van ? En ik wou ook graag weten, iedereen zegt dat je eerst je lens moet indoen en daarna je makeup, waarom is dit ?

Hopelijk kan je mij helpen, groetjes! xx

De zachte voel je niet, hoor. Gewoon niet bang zijn en anders je ooglit af en toe aanraken.
Wat ik trouwens wel had was dat dat mens vroeg of ik links- of rechtshandig was. Ik ben rechtshandig, maar doe mijn lenzen in op een linkshandige manier, anders lukt het niet XD.

Nou ik heb 1,5 jaar zachte lenzen.
De eerste keer toen ik mijn lenzen aan had deed het geen pijn, maar ik voelde wel wat. Soms heb je helemaal geen zin ‘s avonds om mijn lenzen uit te doen en dan doen ze pijn omdat er veel in mijn viezigheid in me oog zit… Of dat ik per ongeluk er mee slaap en dat ik de volgen dag ‘’ achter je oog zit’’ en dat je net het randje van je lenz ziet zitten :cold_sweat:.

Ik heb 4 jaar zachte lenzen nu.
Als je ze de eerste x in/uit gaat doen is het wel even raar, vond het eerst ook een eng idee. 't is een beetje een irritant gevoel, maar niet pijnlijk (bij mij in ieder geval). Verder went het heel erg snel!
Eerst lenzen in en daarna make-up omdat er anders viezigheid onder kan zitten en je make-up kan uitlopen door de vloeistof (ik vul mijn lens altijd eerst met vloeistof en doe hem dan in, vind ik persoonlijk veel prettiger). Ook als hij niet blijft zitten en uitvalt, kan die aan je net met mascara besmeurde wimpers blijven zitten en dan wordt het een enorme kliederboel :stuck_out_tongue:

De nadelen van zachte lenzen is dat ze sneller verstoten worden door je ogen (na 10 jaar ofzo kan je ze gewoon niet langer dan een uur inhouden) en dat als ze droog zijn, ze zich “vastzuigen” aan je ogen, wat nogal een irritant gevoel kan geven, haha. Dat ze wel eens onder je ooglid kunnen gaan zitten -klinkt eng, maar je voelt het niet en haalt 't er zo onder vandaan.
Toch werden mij zachte lenzen aangeraden omdat ze veel makkelijker zijn en zeker met groeiende ogen, je sterkte kan veranderen en als je dan maandlenzen hebt, is het niet zo’n probleem om van lenssterkte over te springen.

Ik heb zachte lenzen, en die voel je bijna niet.
Behalve als er veel vuil op zit,
dan prikt het een beetje :upside_down_face:

Lenzen in en uitdoen is helemaal niet eng! In het begin is het wel heel moeilijk, ik deed er echt ruim een kwartier over om één lens in te doen maar na een week heb je 'm binnen 3 seconden in je oog zitten. :wink:

Het doet geen pijn (zachte lenzen), je voelt ze niet behalve als je er mee slaapt dan worden ze droog. Even een beetje spuug erbij en het is weer over… Als ze vies zijn doe ik ze ook altijd ven in mijn mond, helpt prima.

Het ziet er enger uit dan het is! Het enige irritante vind ik dat ik nooit ergens ‘even’ kan blijven slapen, moet altijd die vloeistof meenemen want je mag ze NOOIT in water doen 's nachts. Aan het eind van de maand is het makkelijker, dan gooi ik hem gewoon weg. :stuck_out_tongue:

Mmmwah ik had ze de eerste keer ook binnen een halve minuut in hoor. :stuck_out_tongue:
Maar idd, niks engs aan.

Ik had eerst harde lenzen. Dit deed te veel zeer mijn ogen waren altijd rood en klein. Maar bij die opticien kon ik geen zachte lenzen. * Ik weigerde een bril te gaan dragen. * Nu ben ik naar een anderen opticien gegaan en daar heb ik zachte lenzen gekregen. Die heb ik nu denk ik een jaar. Ik heb al 2 vloeistoffen gehad en bij elke vloeistof kreeg ik weer rode en kleine ogen. Mijn zachte lenzen deden niet echt pijn ofzo. Wel afentoe maar dat kwam dan meer door de vloeistof. Nu heb ik dus anderen want ik was allergiesch. Nu gaat het goed. Ook ik zet me links in terwijl ik rechts ben.

Ik had het ook, maar daar ben je echt heel snel vanaf hoor.
Ik draag nu 6 jaar zachte lenzen. Ik doe eerst mijn lenzen in omdat a. ik anders niet zie waar ik mijn oogpotlood doe en b. er anders make-up in mijn oog komt en er later mijn lenzen overheen doe en dat je oog dan kan gaan ontsteken (scheve zin).

Ik was ook heel erg bang met indoen en uitdoen en of het pijn deed.
Maar je voelt ze alleen de eerste dag omdat je er dan nog aan moet wennen.
Ik doe eerst altijd mijn lenzen in omdat ik dat zo gewend ben, ik vergeet wel eens mijn lenzen in te doen en maak me dan al op, ook geen problemen mee gehad.

dankje voor alle reacties :grinning: xx

ik heb iets van een… 2 jaar lenzen? ze verschuiven heus niet zomaar hoor, dan moet je er al heel wat in wrijven eerst ;d
en voor de eerste keer indoen? tja, daar moet je je overzetten. Na 2-3 keer indoen ben je het al helemaal gewoon:)

ik had lenzen geprobeerd… en ik ben zoiezo doodsbang voor dingen bij m’n ogen, ook oogdruppels enz. na 3 x proberen kreeg ik er 1 in. toen viel ik flauw. XD en toen ging ik het nog 2 weken proberen maar toen durfde ik helemaal niet meer… maarja verder weet ik er dus niet zoveel van.

Ik heb ook nog niet zo heel lang lenzen, moest het leren maar dat heb je zo door. Ik doe altijd eerst mn lenzen in en dan mn make-up omdat ik als ik ze indoe toch altijd even ga tranen, vink een btje jammer van de make-up als ik dan gelijk weer moet lopen vegen.

Ik heb begin is het eng, maar je went er echt binnen twee weken aan.
Verder hebben deze filmpjes me toch wel geholpen:
Inzetten: http://www.youtube.com/watch?v=VN3Y1KLSbKM&feature=related
Uithalen: http://www.youtube.com/watch?v=zzPGvnQRSjI&feature=related

ben je echt flauwgevallen o: ? x

oh, dankje :grinning:

ja. xD sorry als ik je bang heb gemaakt haha. maar het zal wel goed komen joh, ik ben gewoon zo fobisch voor dingen bij m’n ogen. xD

hi!
ik heb nu ongeveer een halfjaar/jaar zachte lensen,
de 1e keer indoen is echt onwijs eng, omdat je eigenlijk niet weet wat je moet verwachten van het gevoel van en lens in je oog, maar het doet echt geen pijn!
je voelt ze eigenlijk helemaal niet zitten, alleen heel soms, dan heb ik het gevoel dat me ogen heel droog zijn ofzo, maar dat is helemaal niet heel eg ofzo.
het uitdoen is de 1e keer ook best wel eng, maar al een stuk minder eng dan indoen
mijn tip. gewoon heel veel oefenen =]
en eerst lensen en dan make-up (maar dat was al gesegt)
veel suc6, xx

Ze leren het je daar