Lenzen

Heej! Ik heb zelf ook zachte lenzen… bevalt me echt prima… heb ze nu ongeveer vier jaar…
Je kunt nog gewoon make-uppen… alleen vind ik het zelf zomers met zwemmen en de zon wel is lastig… xx

hey;) ik heb ook lenzen (5 jaar al ) en ik ben echt zo blij dat ik ze heb, ik vindt het echt beter, ik heb zachte lenzen, en je kan gewoon make up dragen hoor, maar inderdaad best eerst je lenzen en dan je make up aders zit je mascara echt overal op je gezicht:d het traant altijd een beetje als je ze indoet.

kiss*

Ik heb ook lenzen, zachte om precies te zijn. Die zijn makkelijker met sporten enzo. Make-up kan natuurlijk ook, je moet het alleen op doen nadat je je lenzen in hebt gedaan. Verder ga ik niet veel uitleggen, want ik zie hierboven al hele verhalen staan. Succes in ieder geval! :slightly_smiling_face:

Ik heb nu een paar maanden harde lenzen…
je moet een week ECHT doorzetten want dan irriteert het nog en moet je er gewoon heel erg aan wennen…
Ik vind ze nu nog steeds niet super lekker zitten … dat komt omdat ze hard zijn …
maar dat is bij iedereen anders …

Het verschil tussen harde en zachte lenzen is dat je bij zachte lenzen achteruit kan gaan met je oogsterkte en bij harde lenzen kan het gewoon op hetzelfde blijven dus dat is wel handig ! Ook kunnen je ogen voor ongeveer je 18de nog verbeteren …

Ik hoop dat je hier wat aan hebt :wink:

x

Ik heb een bril, wil wel lenzen maar ik kijk eigenlijk de hele dag zónder bril en pas als i kdenk dat ik hem nodig heb (eigenlijk als ik alhoofdpijn heb ofzo) doe ik 'm op. Ik houd er niet van. (A)

Ik heb sinds 3 à 4 maanden harde lenzen.
Dat is beter voor je ogen heb ik me laten vertellen.
Ik kan nog wel mascara op, maar geen oogpotlood meer.
Ik voel de lenzen niet meer, gelukkig.
maar in het begin is het zó irritant.

ik draag zelf zachte lenzen. natuurlijk kan je gewoon make-up blijven dragen. er zijn zelfs mascara’s, make-up removers speciaal voor mensen die lenzen dragen :wink: het verschil tussen harde en zachte lenzen weet ik niet precies, behalve dan dat harde lenzen ook echt hard zijn en zachte lenzen heel flexibel.

edit ik lees van veel mensen dat bij zachte lenzen je ogen achteruit gaan, maar dat is toch niet zo? bij mij zijn ze vooruit gegaan. van -2 naar -1.5… /edit

Ik heb ook zachte lenzen, al ongeveer 2 jaar. En het bevalt me supergoed! Omdat mijn ogen steeds slechter worden (ik begon met -1.5 en -1, nu is dat -3.5 en -2.75) kan ik mijn lenzen steeds inwisselen. Eerst had ik ook een irritatie door mijn vloeistof, maar nu met een andere vloeistof niet meer. De eerste keren is het wel lastig en je moet er echt heel erg aan wennen, in het begin deed ik er elke morgen wel een kwartier over, nu 2 minuten.
Ik kan er echt niet mee gaan slapen, dan worden ze heel droog en das weer slecht voor mn ogen. Maar dat ligt allemaal aan welke lenzen en welke opticien je hebt enzoo.
Ik gebruik wel mascara, maar liever niet te veel enzo want dat vind ik irritant omdat ik t er supergoed af moet halen, vind ik best wel gedoe. Maar t kan wel hoor! Je moet het alleen eraf halen voordat je je lenzen uit doet en erop doen nadat je je lenzen in doet :wink: Maar als je lenzen besteld krijg je wrs ook nog allemaal instructies daarover !
Noujaa Succes!!

Hmm,
Ik kreeg in groep 7/groep 8 lenzen, ik had toen nog niet heel erg slecht ik geloof rond de 3 a 4 zoiets, en nu ga ik naar de 3e en heb bij mn beide ogen -6.5 :frowning: en het wordt steeds slechter, je sterkte wordt ook steeds slechter als je ze steeds laat opmeten! (je ogen)
maja

ik krijg morgen me zachte half jaar lenzen…
mmm moet dus daar leren hoe je het erin doet :S
lijkt me wel eng maar ze zeggen dat ej wel went gelukkig…
hoe was jullie eerste keer om lenzen in te doen…?

Ik heb ook harde lenzen en het meeste is al gezegt, ik heb nog een tip: Als je mascara opdoet doe dan een waterproof variant, want als je dan een stofje achter je lenz krijgt en gaat tranen komt de mascara niet onder je lenz en gaat het ook niet iriteren :slightly_smiling_face:

Mijn eerste keer lenzen indoen ging wel goed had ze in 5 minuten in bij de opticen, :slightly_smiling_face: Dus het valt wel mee, alleen als ik ze niet goed schoonmaak en ze dan indoe gaan me ogen super irriteren en prikken =__=

opticien ik heb een oculentien ofso… oogziekenhuis

ben vandaag geweest heb lenzen zachte…

ik moest en kwartiertje leren …met indoen … veral links ging moeilijk !!
heb veel getraant :stuck_out_tongue: heb nu ook een tissue box gekocht…

egt heel wennen vind ik het om ‘‘iets’’ in je ogen te hebben…
thuis mocht ik se pas allebei in…

links duur heel lang heel vervelend dus heb ik van hand verwisseld plaats rechts in doen deed ik met links dta ging beter…

hoop snel dat ik se sneller in krijgt en er aan went…

lenzen kunnen trouwens nooit naar 8ter gaan ‘‘kwijtraken’’…das fabeltje…

:Pgelukkig kreeg ik se voor school nog begint :stuck_out_tongue: moe maandag rroster halen dinsdag lessen :frowning_face: tot herftsvakantie … … … … … … … …

Kan wel, is bij mij wel eens gebeurd… Ook wel eens dat ze naar de zijkant van mn oog schuiven en dat ze na een paar keer goed knipperen ineens weer terug zijn, heb ik vooral als ik ze in heb met zwemmen of douchen! ik hou echt van mn lenzen, alleen af en toe zijn mn ogen droog en geirriteerd, maar daar heb je oogdruppels voor… ik wil nog wel een leuke bril voor erbij…

Ik heb zelf zachte lenzen en ik gebruik ze nu zo`n 2 jaar! Je kan wel gewoon make-up op doen, maar het is het beste om waterproof op te doen. Voor de rest kunnen ze wel eens uitgaan als je bijv. huilt of door de wind ( moet het wel heel hard waaien ) en soms met sporten! maar succes er mee!! :stuck_out_tongue: :laughing:

ik heb ook lenzen. Ik heb ze nu iets van een half jaartje en het bevalt me heel goed. Ik heb trouwens zachte lenzen. Ik kan niet zo goed meer eyeliner op doen want dat komt dan in je oog ofzo en dan ga je heel wazig kijken. maar de rest van de make up kan je wel gewoon op. :wink:

ik heb zelf nu zo’n 2,5 jaar zachte lenzen en ik vind ze heel praktisch.
het voordeel is vooral dat ze minder snel uit je oog vallen dan harde lenzen waardoor je makkelijker kan sporten XD

ik heb harde lenzen ben er echt super blij mee ik vond het in het begin erg moeilijk om ze in te doen maar na een tijdje gaat dat wat makkelijker:wink2:
in heb begin vond ik het ook een beetje eng om make-up op te doen maar daar heb je helemaal geen last van als je lenzen draagt. alleen als er een stofje of iets inkomt is dat erg vervelend mijn oog word dan rood en gaat tranen meestal doe ik ze dan uit en opnieuw in dan is het weg en zitten ze weer goed:) maar ik ben er heel blij mee :grinning: lenzen rocken!! maargoed suc6 met lenzen uitzoeken hoop dat je er ook veel plezier aan hebt :slightly_smiling_face:

Zachte lenzen. Aan harde lenzen moet je heel erg wennen. Ik heb al sinds mijn 10e lenzen en het gaat prima! Ik kreeg ze ook heel makkelijk in, wel een beetje oefenen in het begin maar het is echt niet zo moeilijk ofzo! Waar ik wel last van krijg was van droge lenzen. Ik had eerst half jaar lenzen en na een paar maanden werden mijn ogen zooo droog. Toen ik naar de opticien ging kreeg ik maandlenzen en nu gaat alles gewoon prima! Je moet wel een beetje voorzichtig doen met make-up. Bij mijn opticien heb je ook speciale make-up voor mensen met lenzen. Maar deze hoef je niet perse te gebruiken, ik gebruik gewone make-up. En hygiene is heel belangrijk, was altijd je handen voordat je je lenzen gaat in/uit doen & maak ze ook goed schoon!

ik heb net vandaag mn nieuwe lenzen voor een half jaar opgehaald :wink:
ik heb zachte lenzen, en het gaat nou vet makkelijk met in en uit doen.
bedankt =)