Lenzen

[i]heeeey,
ik heb nou een bril, en krijg binnenkort lenzen.
heeft iemand ook lenzen? en wat is nou precies het verschil tussen harde en zachte lenzen? en wat heb je zelf dan? en je kant tog wel gewoon make-up enzo op doen ? :stuck_out_tongue_closed_eyes: en kun je ze makkelijk in doen ? mij lijkt het namelijk nogal irritant om ze in te doen enzo…

xxx[/i]

Jah ik heb zelf lenzen, want ik wilde van mijn bril af. Ik heb zachte lenzen, die zijn wel duurder, maar die worden zo gemaakt dat je er minder last van hebt. Je voelt ze dus neit zitten.
Make-up opdoen kan gewoon hoor, maar ik doe altijd eerst lenzen en dan pas make-up, anders zit je mascara overal!

Ik heb er niet zo veel verstand van maar je kan dan sekers wel make-up op doen…:grinning:
maar veel suc6 lijkt me egt eng om in te doen…:stuck_out_tongue::P:P

haha, jaa mij ook :wink:
@ miss_renske
ik heb wel gehoord dat zachte lenzen minder goed voor je ogen waren ofzo ? of is dat niet zo ?

Ik heb zelf ook lenzen. Het verschil tussen harde en zachte lenzen is, dat harde lenzen veel langer meegaan. Zachte lenzen kun je in maand- en halfjaarlenzen krijgen. Dus om de maand of om het halfjaar nieuwe lenzen. Zelf heb ik maandlenzen en krijg per keer 6 paar lenzen mee, dus je kunt dan een halfjaar vooruit. Ook zijn harde lenzen hard :wink: en kleiner dan zachte lenzen.

Je kunt wel gewoon make-up enzo opdoen, als je wilt kun je onder je zachte lenzen zelfs kleurlenzen doen (!) dan heb je dus 2 lenzen over elkaar.

Het indoen is bij iedereen verschillend, ik kan het zonder spiegel maar een heleboel hebben er echt een spiegel bij nodig.
Ik hoop dat ik je wat verder heb geholpen :wink: xx

Dankje xD

Bij zachte lenzen merk je het minder snel als je irritatie hebt. Bij harde lenzen merk je dit vaak gelijk. En harde lenzen voel je zitten.

Heb zelf zachte lenzen. Door de vorm van mn pupil kan ik geen harde lenzen.
Eerste keer lenzen indoen is vreselijk. Ik deed er 45 min over :wink: Maar zodra je het gewend bent, heb je ze binnen een paar sec in.

I <3 my lenzen :grinning: :stuck_out_tongue:
Heb ze nu 8 maanden ofzo en ben egt blij dat ik lenzen heb genomen.
En indoen is alleen wennen daarna is het egt niet meer eng.

Okee, jullie zijn wel allemaal ouder. ik ben nou namelijk 14. maar ik wil eigenlijk ook van mn bril af. xD

Ik heb ook zachte lenzen vanaf m’n twaalfde omdat ik niet zo dol was op mn bril;)
Dat harde lezen beter zijn heb ik ook wel eens gehoord , maar zachte zijn echt niet slecht hoor anders zouden niet zoveel mensen ze hebben.

Make-up kun je gewoon opdoem maar zelf vind ik cremige oogschaduw lekkerder dan poeder omdat die weleens in je ogen kan ‘dwarrelen’.
Indoen vind vind ik (en uitdoen ook ) heel makkelijk, en hoe vaken je het gedaan hebt hoe beter het gaat.
succes ermee!
xxx suus

ik heb een bril is niet zo heel erg vind ik… want je hebt hele mooie brillen, maar er is ook een nadeel, want met sporten zijn lenzen handiger… (ligt eraan op welke sport je zit…) suc6

hee, ik heb eigenlijk ook een vraagje hierover, ik heb harde lenzen, maar na een uur zitten ze helemaal droog en zonder vocht in mijn ogen, en doen dus heel erg pijn. heeft/had iemand dit ook, en wat deed je eraan?

Ik heb ook lenzen. Volgensmij zachte… maar dat weet ik niet eens zeker :astonished: . Het in- en uitdoen is helemaal niet moeilijk, je moet gewoon even oefenen. En het is het handigst om eerst je lenzen in te doen, en dan make-up op :slightly_smiling_face:
Succes! :wink:

Ik heb harde lenzen. Als je harde lenzen hebt, en er komt een vuiltje in je oog, dan voel je dat en dat irriteert. Na een paar keer knipperen is het vuiltje eruit en de irritatie weg. Harde lenzen kunnen wel vijf jaar mee. Bij zachte lenzen voel je niet dat er een vuiltje in komt, en die moet je 1x per maand of half jaar verwisselen.
Harde lenzen zijn wel gezonder, want bij zachte lenzen voel je het ‘vuiltje’ niet, dus het vuiltje blijft dan in je oog. Maar: Harde lenzen zijn dus wel irritanter, omdat er nogal eens wat vuiltjes inkomen.
Ik doe ook gewoon make-up op, maar je moet wel eerst je lenzen in doen.
De eerste weken is het in-en uitdoen nog erg lastig, later gaat het heel snel.
Dit was het zo’n beetje.

Succes! xD

Alles kan gerust hoor!
Veel succes er mee

Het verschil is idd dat harde lenzen veel langer meegaan en ook duurder zijn. Ook zijn ze net ietsjes kleiner, zodat ze minder opvallen. Zachte lenzen zijn maandlenzen, die je per half jaar inkoopt. Dan wordt je weer gecheckt, en krijg je nieuwe lenzen mee, eventueel van een andere sterkte.

Ik zelf heb zachte lenzen. Ze in doen viel eigenlijk best mee. De eerste keer dat ik ze kreeg, heb ik 10 minuutjes moeten oefenen bij de opticien. Toen t gewoon lukte, mocht ik ze meenemen =)
Make up enzo kan ook allemaal gewoon. Je moet alleen uitkijken met glittertjes enzo!! Die kunnen namelijk onder je lens komen en je hoorbvlies irriteren, dus dat zou ik iig niet doen! Maar de rest kan wel gewoon. Ik zou ze als ik jou ook uitdoen als je thuis bent enzo, want als je ze te lang in houdt krijgen je ogen te weinig zuurstof. En oja: niet slapen met die dingen! =P dan kunnen ze achter je ogen komen.

Einde verhaal! Gewoon nemen en geen zorgen maken =)

Ik heb ook zachte lenzen. Heb ze nu ongeveer 2 jaar en wil er echt niet meer vanaf! :slightly_smiling_face:
Over harde lenzen nog iets, ik heb ook gehoord dat die eerder uitvallen met sporten enzo. Dus als je veel sport is het handiger om zachte lenzen te nemen.

Het indoen heb ik eerst een uur lang bij de opticien geoefenend en daarna ging het wel. De eerste week is even wennen, maar daarna krijg je ze zo in hoor :wink:

Ik heb nu voor ong. 4 jaar zachte lenzen, dat was beter voor mn ogen zeiden ze :wink: maar het verschil is dat je zachte lenzen iedere maand weggooit & dan weer een nieuw setje pakt. en harde lenzen gaan dus veel langer mee :wink: [zoals MalouJ zei :wink:]

Maar je kan gewoon make-up gebruiken, doe alleen wel eerst lenzen en dan make-up, anders zit het echt overal :stuck_out_tongue:

en je moet het ff oder de knie krijgen, je lenzen indoen, meestal wel na een week :wink:
Je moet het dragen ook eerst opbouwen, steeds 2 uur erbij dacht ik. dus eerst 2 uur op een dag, volgende dag 4 uur enz. :wink: Maar ik vind lenzen echt een stuk makkelijker dan een bril, want je hebt nooit meer last van een beslagen bril :stuck_out_tongue:
Veel succes!

Ik heb al bijna 8 jaar lang lenzen, nergens last van… Ik draag ze ook gerust de hele dag en nacht, mocht ik gaan stappen… Ik heb zachte lenzen…

Ik heb dat met mn zachte lenzen gehad. Wat bleek… de bolling van de lens kwam niet overeen met de bolling van mn oog. Je moet dus even aan de opticien vragen, of die er even naar kijkt