Lenzen?

Hoi,
ik heb dus lenzen nodig want mijn sterkte is -1.50
maar het probleem is dus dat ik een paar keer bij de oogarts heb geoefend maar dat lukt niet
en moet het nu thuis oefenen met lauw water en gewoon mijn oog aanraken maar dat lukt ook niet?
zou het dan wel ooit lukken en hoe ging het bij jullie? kregen jullie ze er gewoon meteen in ?

Oefening baart kunst. Ik heb er de eerste paar keer een uur over zitten doen, maar nu kan ik het binnen 1 minuut.

Blijven oefenen, elke dag even vijf minuutjes. Ik heb er drie keer, drie kwartier over gedaan bij de opticien. Het is even pittig en zodra ze erin zitten is dat gevoel ook in het begin nog vrij ongemakkelijk is.

Probeer het onbevangen te doen. En anders zit er voor nu even niets anders is dan een bril en probeer je het volgend jaar nog eens.

Ik kreeg ze zelf super snel in, weet nog dat de opticien helemaal verbaasd was hoe makkelijk het ging. Maar ik gebruikte al sinds jongs af aan oogdruppels en was dus er al aan gewend om in mijn ogen te zitten, dus vind het niet tellen. Mijn moeder en zusje hadden er wat meer moeite mee, maar die waren er ook vrij snel aan gewend en nu hebben hebben ze de lenzen ook binnen een minuut in. Gewoon blijven proberen, je wordt er vanzelf handig in. Heb je naast lenzen ook een bril?