Lenzen

Ik draag sinds gister lenzen en ik zoek sinds gister allemaal informatie erover op. Ik heb op internet gezien dat de lenzen in de ogen van een meisje zijn gesmolten tijdens een kampvuur (omdat ze te dichtbij kwam waarschijnlijk) ook zag ik iets over dat het was gesmolten tijdens het zonnen en dit maakt me wel een beetje bang.
Als ik bijv. ga koken ben ik sowieso vergeten dat ik lenzen in heb of bijv. als je ons oven open doet wanneer het bezig is komt er een warme lucht naar je gezicht en ik ben nu gewoon zelfs voor dit soort dingen bang.
Ik ga in de zomervakantie naar Turkije en daar is het altijd suuper heet en ik ben zelfs bang dat het daar mis gaat…
Weten jullie of dit echt klopt? :’(

maak je niet druk, ik heb al 5 jaar lenzen en er is er nog nooit 1 gesmolten in mijn oog… of buiten mijn oog.

edit. ik hoop dat dit een grap is overigens, maar ik reageer toch maar even serieus voor de zekerheid.

Ik heb ook al een jaar of 3/4 lenzen en mijn lens is nog nooit gesmolten. Ik denk dus niet dat je je zorgen moet maken.

Mijn zus heeft ook al 5 jaar of misschien zelfs 6/7 jaar lenzen en ook al gaat zij er heel slecht mee om er is nog nooit wat gebeurd maar koken jullie er ook mee enzo en zijn jullie er ooit mee dichtbij het vuur gekomen

kook jij in je open haard? die dingen smelten echt niet zomaar uit je ogen. en anders check je het even bij je opticien
miljoenen mensen op de wereld gebruiken die dingen he, lijkt mij niet dat iedereen zijn lenzen even aan de kant legt wanneer ze moeten koken…

Ik heb al jaaaaren lenzen en ik heb nog nooit zoiets gehad of laat staan van gehoord. :")

Are u serious :’)
Als lenzen al zouden smelten tijdens het koken zouden ze al lang uit de handel zijn gehaald.

Heb 6 jaar lenzen en bij mij ook nog nooit gebeurt. Zolang je maar niet in je ogen wrijft als je je lenzen in hebt.

nee dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dat gebeurt :’) dat kampvuur meisje moet echt met haar oogbal in de vlammen hebben gezeten tho.

altijd als ik kook of iets uit de oven haal is het ook heel heet (zeker bij de oven) en dan gaat bijvoorbeeld mijn mascara een beetje plakken van de hitte maar er is nog nooit iets gebeurd met mijn lenzen. dus maak je geen zorgen

Dat meisje heeft haar ogen in het kampvuur gehad geloof ik, wat een onzin.

Ik heb bijna 10 jaar lenzen en nog geen rare dingen meegemaakt.

Verder kan dit in het lenzentopic.