Lenzen

hey mensen,

hoe zit het nou eigenlijk met lenzen, bijvoorbeeld maandlenzen.
Is het nou dat je het 30 dagen mag dragen, dus als je bijv 2 dagen niet draagt dat ze toch 30 x te dragen zijn (als je begrijpt wat ik bedoel)
Of is het wanneer je opent 30 dagen (houdbaar zijn) dus je opent ze 1 juli of je het draagt of niet, 1 augustus moet je ze weggooien.

hoor het graag
groetjes

dan kan je ze op het moment van open doen een maand gebruiken (dus de dagen dat je ze niet draagt tellen wel mee).

Maar hoe zit dat dan als je ze toch niet draagt, want sommige zeggen van wel en sommige niet

Ik zou advies vragen bij je opticien, dan heb je het antwoord van een expert op dit gebied (:

Ja! je hebt gelijk inderdaad. zal ik doen

En aangezien mijn topic over lenzen gaat. het is heel warrig voor mij want toen ik allebei mijn lenzen in had was de linker gevallen en kwijt geraakt dus moest ik een nieuwe pakken. maar nu klopt het niet de rechter heb ik nu 10 dagen in en de linker 2 . dat is heel moeilijk bij te houden heeft iemand een tip?

Ik heb zelf dat ze na een maand gewoon gaan irriteren en uit me ogen vallen (lol die zin)

Soms draag ik ze iets langer dan een maand en dan laat ik me ogen controleren en tot nu toe is alles gewoon in orde.

Ik draag nu al ongeveer 6 jaar lenzen en ik ben erg tevreden.

Soms doe ik er wel 2 maanden mee.
Als ze gaat irriteren gooi ik ze weg.
Hashtagyolo

^ je vraagt gewoon om een ooginfectie

Over die vraag had ik nog niet nagedacht. Over een maandje ook tijd voor mijn lenzen (ik kon mijn ogen niet eerder laten op meten i.v.m vakantie). Ik denk zelf dat je ze best een week langer zou kunnen dragen. Het is allemaal ook maar naar schatting en de ene keer gaat een lens langer mee dan de ander keer. Het is echt niet zo dat als ik nu een potje lenzen open ik ze volgende maand op de seconde na niet meer kan gebruiken.

Ik heb al 3 jaar lenzen, en soms draag ik ze wel langer dan een maand soms wel 2 maanden. Ligt eraan hoelang ze werken vriendinnen van me doen precies hetzelfde.

Ik doe ze gewoon weg als ze niet meer fijn zitten. Soms is dat korter dan een maand, soms iets langer. Ik doe ze niet in als ik thuis ben, dus ik heb ze niet dagelijks in. Zolang je de lenzenvloeistof gewoon ververst in het lenzenbakje kan dat prima volgens de opticien. Krijg je niet meteen een ooginfectie van hoor, zolang je hygiënisch te werk gaat.

Ik gooi ze weg als ik mijn nieuwe lenzen binnen heb via de post.

Ik heb zelf kort lenzen gebruikt omdat ik het aan één oog niet kon hebben. Mijn vriend gebruikt al jaren maandlenzen. De lenzen zijn 30 dagen goed vanaf het moment van openen. Je kunt ze beter niet langer gebruiken, ze drogen uit en kunnen ook bacteriën gaan bevatten.

Ik draag mijn maandlenzen net zolang totdat ze gaan irriteren. Soms een maand, soms anderhalf en soms twee. Als je het bakje maar schoon houdt en vaak je lenzenvloeistof ververst. Ik doe dit al jaren zo en nog nooit een ooginfectie gehad. Wt betreft je linker lens die je nu later in hebt gedaan, ik zou gewoon beide door blijven dragen tot de rechter gaat irriteren en dan allebei nieuw indoen, dan loop je weer gelijk. Even aangeven bij je opticien, vaak krijg je dan 1 nieuwe lens zodat je weer een even aantal hebt (tenminste als je een beetje goede service hebt)

Ja, dit inderdaad. Sommige lenzen doen een week voordat de maand is afgelopen al erg branderig in mijn ogen terwijl ik anderen een week langer in kan houden en dan pas last krijg. Ik zou zelf geen maand o.i.d. langer er mee rond lopen, het zijn niet voor niks maandlenzen. Maar je opticien heeft nog altijd het beste antwoord.

Ik draag ze ook ooit langer dan een maand omdat ik dan niet door heb dat ik ze al moest verwisselen. Maar heb nooit ergens last van, dus denk niet dat dat echt kwaad kan. Je voelt vanzelf wel wanneer het irritant is.