Lenzen

Hallo meiden,
Sinds vorige week moet ik een bril dragen. Ik ben niet heel slecht ziend maar het is beter als ik hem wel draag. Links heb ik -050 en rechts -075 en links nog -1 cilinder. Tijdens autorijden kan ik pas op het allerlaatste moment de borden lezen en kan verder niet goed zien wat veraf gebeurd.

Nou kan ik moeilijk wennen aan een bril bij mij. Het is niet zo dat ik me ervoor schaam maar meer dat het buiten mijn ‘comfort zone’ is. Nu wil ik graag lenzen. Ik mag lenzen nemen als mijn ogen eraan gewend zijn. Nu wil ik graag ervaringen van meiden horen met lenzen.
En ook niet geheel onbelangrijk, hoeveel kost lenzen?

Lenzen zijn goed :slightly_smiling_face: ik heb ze nu 4-5 jaar en het is heerlijk. Geen vieze bril meer! ik betaal alleen mijn eigen lenzen niet, dus dat kan ik niet zeggen.

Lenzen zijn geweldig, aangezien je bij mijn sterkte jampotglazen krijgt of ze moet laten slijpen voor honderden euro’s.

Ik heb nu als een aantal jaren lenzen en ik vind het zo veel fijner dan een bril meestal mag je ze een week uitproberen aangezien niet iedereen lenzen fijn vind. Ik bijvoorbeeld kon ze binnen 10 min al in en uit doen mijn vader heeft 3 uur gezeten hij heeft het een tijdje geprobeerd maar vind een bril toch fijner. Ik betaal 80 per 6 maand.

Ik had hiervoor nooit een bril oid alleen voor erbij maar die zette ik nooit op heel gevaarlijk aangezien ik best weinig zie dus je kan meteen overstappen naar lenzen!

Hangt van je ogen af hoeveel het gaat kosten en hoe je verzekerd bent.
Ik (ver)draag alleen speciale daglenzen, na een dag dragen gooi je ze dus weg. Dat kost ong 350 euro er half jaar.
Mijn verzekering keert 70 euro per 2 jaar uit

Ik heb best wel gevoelige ogen, dus ik heb af en toe wel wat problemen met mijn lenzen en ogen. Maar dat verschilt per persoon.

Ik heb net zoals jij een lichte afwijking en haal mijn (maand)lenzen bij de Kruidvat. Is 15,- per 6 lenzen (= 3 maanden). Ik vind de lenzen van de Kruidvat veel fijner dan die ik eerst had via zo’n speciale zaak…

Mijn afwijking (-1 en -1) is ontdekt op m’n 12e en ik ben toen direct begonnen met lenzen (zachte lenzen) Het duurde circa een week en KEIveel oefenen voor ik ze zelf in kon doen hahaha

PS: Je moet het volgens mij ook opbouwen, eerste dag mag je ze 4 uur in ofzo? en dan de volgende 8? De dag daarna helemaal dacht ik…

Dit is echt kei en kei slecht voor je ogen. Hier kun je ze onherstelbaar mee beschadigen en ik hoop dat je zo snel mogelijk weer kwaliteitslenzen neemt.

Dat is echt onzin. Er bestaan geen echte ´slechte´ lenzen (ja oke, ik zou geen lenzen van ebay of op marktplaats kopen, maar je snapt me wel). Het enige wat je mist door het kopen van je lenzen bij de kruidvat zijn de controles, je weet dus niet of je sterkte veranderd, hoewel dat makkelijk te meten valt bij een opticien, maar je mist vooral controles op eventuele oogbeschadigingen

Ik heb zachte maand lenzen, daarvan heb ik een halfjaarpakket. Via het lenstotaalplan betaal ik iets van 8-9 euro per maand en na een halfjaar kan ik mijn halfjaarpakket ophalen (Hans Anders). Er zitten dan 12 zachte maandlenzen, 3 grote flessen vloeistof en 3 lenshouders is. Ik heb heel lang geleden wel een bril gehad, maar die had ik nauwelijks op. Ik was binnen 2 weken al gewend aan de lenzen, ook met het in en uit doen.

Ik heb een bril en lenzen.
Lenzen zijn fijn, maar je kunt ze niet de hele dag inhouden. Ze raden aan om ze max. 7 uur in te houden. Bij mij gaan ze ook na een tijdje vervelend zitten en gaan mijn ogen jeuken. Omdat ik een zware cilinder heb moet ik vaak mn lenzen rechtdraaien zodat de streepjes op de goede plek zitten, anders ga je wazig zien.
Lenzen zijn verder wel heel fijn! Maar een bril erbij hebben, voor thuis, of als je veel moet lezen, is ook heel handig!
Zodra ik thuis ben doe ik mijn lenzen altijd uit, om mijn ogen rust te geven.

Ik heb harde lenzen en ik ben er zo, zo blij mee. Pas als ik weer een keer een dagje mijn bril op heb, zie ik hoe snel dat ding vies wordt. Ik doe nu al twee jaar met mijn lenzen (ik krijg nieuwe als ze versleten zijn of als mijn ogen erg achteruit zijn gegaan) en de vorige keer kostte het 270 euro voor mijn lenzen. Vloeistof haal ik ook bij mijn optometrist, maar ik bewaar mijn lenzen in water, dus ik doe er best lang mee.

Ik heb al vanaf dat ik in groep 6 zit lenzen en opzich vind ik ze geweldig, ik vond het inzetten gelijk makkelijk en mijn ogen waren er snel aan gewend.
Alleen nu ik voor mn opleiding vaker een laptop nodig heb kan ik ze minder vaak in, ik heb heel snel last van een droge lucht en krijg dan hele zere, branderige ogen. Ik hoor van meer mensen dat ze last krijgen van hun lenzen wanneer de lucht droog is. Daarnaast vind ik het verschikkelijk om wakker te worden en slecht te zien (mijn ogen zijn wel een heelmstuk slechter). sochtends een bril opzetten is veel makkelijker. door deze dingen vind ik een combinatie van lenzen en een bril het beste :slightly_smiling_face:.

ik betaal 90/100 per half jaar (6x maandlenzen dus)
en ik vind lenzen heeeel fijn

Ik moet ook echt aan de lenzen. Me ogen zijn baggerslecht maar had altijd het idee dat het heel duur was?

Ik heb lenzen gehad, maar ik ben nu weer overgestapt op mijn bril. Misschien dat ik binnenkort weer lenzen ga dragen…