Lenzen vraag.

Ik heb sinds gister zachte lenzen, maar ik heb een vraagje
het bakje waar het vloeistof en de lenzen in zitten moet ik dat vloeistof er eerst afspoelen of direct met dat vloeistof op de lens gewoon in mn oog doen?

Heb je geen introductie van je opticien(?) gekregen ?

Maar volgens mij gewoon meteen op je oog…
Denk niet dat g=het goed is dat je je lens af gaat spoelen :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ja dat wel, maar ik ben het helemaal vergeten wat ze deed .
beetje dom van me.

de lens niet afspoelen… gewoon uit het bakje vloeistof halen en recht in je oog. voor je je lenzen terug in het bakje doet wel even de vloeistof verversen :slightly_smiling_face:

Whoah niet afspoelen! Als je met water bedoeld tenminste X’D
Gewoon vanuit het bakje hoppaa in je oog (:

Ok ! dankjewel
& hoelang moet de lens in het vloeistof blijven of boeit dat niet?

boeit niet echt denk ik… ik heb meestal mijn lenzen de hele dag in behalve savonsd als ik tv kijk ofzo dan doe ik mn bril. En dan laat ik die lenzen daar gwn de hele nacht inzitten. maar denk niet dat het echt zo hard boeit… maar je slaapt natuurlijk niet met je lenzen in dus ze zullen elke nacht wel schoon genoeg worden :wink:

trouwens wat je best wel doet: moest je een paar dagen geen lenzen dragen en je wil ze dan terug indoen dan zet je ze eerst best een nachtje in verse vloeistof. als de vloeistof een tijdje staat is het niet zo fris meer zeg maar en kan het wat prikken.

haha jullie lezen de vraag niet goed.

als je 's ochtends je lenzen in doet, gooi je het vloeistof wat erin zit weg en spoel je het bakje om. Als je ze 's avonds weer uit wilt doen, doe je er schoon vloeistof in, en gewoon je lenzen daar in.

Dank jullie :slightly_smiling_face:

ik doe altijd
als ik msn lenze der uit haal nog een keer zuiver maken want kant zijn da ze nog vies zijn

nou je lenzen moeten wel minimaal 6 uur in die vloeistof liggen. maar als het goed is slaap je wel 6 uur. Dus hoef je verder niet bij na te denken;D

Als ik mijn lenzen uit het bakje haal, doe ik nog wel altijd een paar druppels lenzenvloeistof in de lens zeg maar, voordat ik ze indoe. Dat geeft naar mijn idee een wat minder “droog” gevoel op je oog als je ze net in hebt.

Instructie, toch?

Je moet je lenzen nóóit met water afspoelen! Echt nóóit doen!
Het is heel slecht voor je lenzen. Ook als een lens op school uitgegaan is, niet met water inzetten! Je kunt hem dan beter in je mond doen(klinkt vies, maar is echt zo) en dan inzetten, dan er water bijdoen. Water is echt slecht voor je lenzen!

Even terug op je vraag: Je moet je lenzen gewoon uit het bakje halen, goed recht op je vinger zetten *kijken of hij niet verkeerd om zit* en hem dan inzetten. Als het inzetten niet lukt (of de lens doet pijn) kun je er een druppel vloeistof (gewoon uit je fles) indoen, en hem dan weer inzetten.

Heb je nog vragen, note me maar. Ik heb zelf al een paar jaar zachte lenzen :slightly_smiling_face:!
Succes!
x

idd. niet met water afspoelen, in je mond doen is idd beter.
maar ik heb zegmaar vloeistof, en dan een pilletje, en ik moet mijn lenzen er maar 2 uur in te laten zitten.
en als ik bijvoorbeeld mijn lenzen heb laten vallen, dan heb ik ook nog een ander flesje, waar dat soort spul er eigenlijk kant en klaar in zit, en ze meteen schoon zijn.

gewoon, je neemt lens eruit, je legt 'm op je vinger.
je doet er vloeistof in en je doet 'm in je oog.
dan doe je water uit je bakje en nieuw water erin =)
idd : nooooit met water.
en kijk altijd of er geen stofje aan je lens plakt voor je 'm erin doet want dat is ongelofelijk pijnlek.

Je lenzen moet je niet in water leggen (in je bakjes) daar heb je die vloeistof voor

gewoon met vloeistof en al in je oog. :slightly_smiling_face:

dan gaat je lens namelijk makkelijker in je oog. omdat je oog je lens dan beter ‘pakt’ zeg maar. xp