lenzen op vakantie.

weet iemand of het kwaad kan om lenzen/vloeistof bij hoge temperatuur te bewaren? Ik ga dit jaar op vakantie naar Italië dus dat wil ik wel even weten.
En ik kan niet naar de opticien want die is op vakantie : D

ik heb al 4 jaar lenzen en ik ga er overal mee naartoe ook naar +40 grade en daar waren geen problemen mee gekomen, ik doe ze wel wat eerder uit omdat je ogen eerder gaan iriteren :slightly_smiling_face:

ik heb ze ook altijd overal mee naar toe genomen en nooit ergens last van gehad, dus ik denk het wel.

en anders had de opticien dat vast wel gezegd toen ie ze aan je gaf :wink:

Kan geen kwaad, Ik ben ook op vakantie geweest naar Italië met lenzen & vloeistof en het ging prima!

Okee dankjewel! Ik zat alweer helemaal te stressen :wink:

Gaat prima, zorg er gewoon voor dat je zeker elke dag je lenzenvocht vervangt (op vakantie vergeet je dat wel eens) en sluit de dekseltjes altijd héél goed af =)

Denk wel dat het kan, maar ik zou het niet vollop in de zon laten staan, zet het liever in de schaduw :].

Weet niet of je in een hotel zit of in een appartement of op de camping, maar je kan het dan ook nog voor de zekerheid in een koelkast bewaren.

ik ben ook op vakantie geweest naar Curacao met mijn lenzen
daar drogen mijn lenzen wel erg snel uit in mijn ogen maar daar heb ik gewoon oogdruppels voor gebruikt.
en laat je lenzen liever niet in de zon staan of het vloeistof
gewoon binnen laten in een koel donker plekje
en in italië dragen mensen ook lenzen dus het kan geen kwaad dat je ze meeneemt
dusss veel plezier op vakantie :grinning:

Dankje! ik zit op de camping (bella italia ik denk dat iedereen die wel kent ;p)
We zitten in een huisje dus ik dénk dat daar wel een koelkast in zit.
Nou meteen de volgende vraag; kan het geen kwaad als je ze in de koelkast zet ;p

ik denk dat het wel kan maar ik zou wel je ouders waarschuwen dat je de lenzen in de koelkast doet:P
BTW: ik ga ook naar italie op vakantie ik ga vrijdag weg

het kan absoluut geen kwaad om je lenzen in de de koelkast te zetten, zo bewaren wij ze zelfs altijd.

ik zou de lenzenvloeistof fles inderdaad op een koele plek bewaren en ik doe de lenzenvloeistof in de bakjes met hoge temperaturen elke dag vernieuwen, omdat er met die warmte sneller bacteriën in groeien, waardoor je allerlei oogproblemen kunt krijgen.

volgens mij staat er wel op het potje van de lenzenvloeistof dat het bewaard moet worden bij kamertemperatuur, 20-25 graden.
Maar nog nooit problemen gehad met lenzenvloeistof mee naar Italië… maar ik zou de vloeistof niet bewaren in de brandende zon, gewoon ergens binnen.
(Heb trouwens wel eens een verhaal gelezen over iemand die onstoken ogen kreeg door de vloeistof in een tent bij 40 graden te bewaren, maar dat is vrij zeldzaam.)

Ik heb ze ook meegenomen naar Amerika, en er was niks aan de hand. Bewaar je make-uptas dicht bij de koeltas <3.

No problemmm :stuck_out_tongue: je kan ze gewoon meenemen ben ook zovaak naar italie geweest op vakantie en draag zelf ook lenze dusja :stuck_out_tongue:

Kan hoor!

geen probleeem