Lenzen & oog

Hoi,
Ik had even een vraagje
Ik draag sinds gister lenzen,zachte.
Maar ik deed ze in en toen ik ze in had zag ik dat in mijn rechteroog,(denk ik) een bloedvaatje gesprongen was x]
Nu weet ik dat dat bloedvaatje geen kwaad kan.
Maar is het dan nog wel handig om lenzen teblijven dragen?
En weet iemand hoelang dit duurt,want ik krijg er elke x vragen over.
Groetjes,

Nee, moet je absoluut niet doen!
Gun je ogen even rust totdat het volledig genezen is.
Het is hetzelfde principe als dat je ogen ontstoken zijn… dan doe je toch ook geen lenzen in?

Ik heb ook lenzen

Oke,maar ik vind het wel raar,dit is de 1e x dat ik lenzen draag.
En nu moet ik ze alweer uit doen x]

Ja, het kan door je lenzen komen of het kan gewoon puur toeval zijn… Gewoon afwachten tot het weggaat en dan opnieuw proberen.

Oké zal ik doen :stuck_out_tongue:

Nou ik zie er niet zoveel kwaad in eigenlijk om ze te door te blijven dragen. Of heb je ze te lang gedragen? want in het begin moet je het opbouwen.

Nee,want het was ; ik deed ze in & er kwam zeg maar een rood plekje.
Dus ik weet niet wat ik er mee aan moet,het doet geen pijn,maar het staat wel raar x]

Iemand?

Ik zou ze niet indoen en even langs de opticien gaan,.
Zelf had ik veel bloedvaatjes ofzo en heb ik speciale extra veel zuurstof doorlatende lenzen ofzo gekregen, misschien dat die ook beter voor jou ogen zijn? ookal is bij jou een bloedvaatje gesprongen

Oke x]
Ik denk dat ik dat maar doe,of iemand anders een idee?

je mag ze ook niet te lang inhouden
er zijn zo mensen die ze de hele dag in laten, en dan zijn ze verbaasd als ze een oogontsteking hebben.

^ Ja dat weet ik.
Maar ik had ze pas 1x in.
Meteen nadat ik ze in deed zag ik dat x]
Dus daar kan het niet aan liggen.

Weet iemand wat ik kan doen?
Want er zijn verschillende reactie’s.

Hm, ik zou ze zelf eigenlijk gewoon inhouden x)
Maar omdat het gelijk bij de eerste keer is misschien toch even laten genezen en nog eens proberen. Als het dan weer gebeurd even naar de opticien.

1 gesprongen bloedvaatje kan niet zo veel kwaad.
Je mag alleen nooit je lenzen inhouden als je oog ontstoken is.

ik zou je ogen even een dagje rust geven, en het daarna weer rustig opbouwen.

Ik heb al zover ik weet heel mijn leven een gesprongen bloedvaatje in mijn oog :stuck_out_tongue: ik draag al een jaar lenzen fzo en nooit last van…

zoiezo moet je als je pas lenzen draagt (ook zachte) niet gelijk heel de dag dragen. Ik mocht dat tenminste niet. En je ogen gewoon ‘‘rust’’ geven ,wat de meeste zeggen is het beste. Wees zuinig met je ogen!!

Als je lenzen irriteren dan gewoon eruit halen. Maar irriteren ze niet is er niks aan de hand (door dat gesprongen bloedvaatje…)… Je merkt het snel als het niet ‘‘goed’’'is met je ogen… (zelfde als er een scheurtje in je lens hebt enz… dat merk je gewoon/irriteerd)

Oke,thanks.
Ja ik heb het opgebouwd van 6 uur naar 8 uur morgen 10 uur.
Enzo voort.
Tot 12 uur.
Ik denk dat ik ze wel draag,maar ik neem voor de zekerheid wel vloeistof enzo mee,zodat ik ze er wel uit kan halen.
Dus ik hoef niet naar de opticien tegaan?