Het is trouwens ook heeel belangrijk om je lenzenbakje regelmatig schoon te maken (en houden)!
Elke week (ja elke week) moet je je bakje gewoon even in kokend water onderdompelen, dat doodt de bacteriën. Dus gewoon een glaasje kokend water, bakje erin voor een sec of 10 en eruit halen en laten drogen. Als je dit namelijk niet doet dan stop je dus eigenlijk weer vieze lenzen in elke ochtend. Je lenzenvloeistof doodt namelijk niet alle bacteriën, zeker na een tijdje niet meer.
En NOOIT je lenzenbankje dichtdoen als hij nog vochtig is van binnen, ALTIJD aan de lucht laten drogen. Als hij nog vochtig is van binnen en je doet hem dicht, dan sluit je de bacteriën in en dan gaat het broeien en dan wordt het alleen maar erger! Gewoon het bakje en de dekseltjes laten drogen op een stuk keukenpapier ofzo en dan elke keer nieuw keukenpapier gebruiken.
En af en toe je bankje gewoon weggooien en een nieuwe pakken, is ook een goed idee. (ik krijg altijd nieuwe bij mijn lenzenvloeistof, volgens mij is dat altijd zo als je je vloeistof bij de opticien koopt)