Lenzen ! kn iemand ff helpen!?

ik heb van die testlenzen gekregen van specsavers maar er staat geen links of rechts bij… misschien heeft iemand deze lenzen ook en kan me er meer over vertellen…ze zeiden niet welke links of rechts in moest!

http://img219.imageshack.us/img219/2819/cibavisioncy2.jpg

http://img219.imageshack.us/img219/cibavisioncy2.jpg/1/w1024.png

Sorry voor de grote foto!!!

misschien maakt het niet zoveel uit? Ik zou gewoon eventjes de specsavers bellen!

er staan verschillende sterktes op, in jouw geval zag ik -2,75 en -3,00 staan…
dan moet je bij het oog waar je -2,75 hebt die indoen, en bij je andere oog de -3,00

ja klopt zoals sielie zegt,
je moet eerst weten welke sterkte je bij welk oog hebt.

Ik werk in een opticien;)
Maar er staat NOOIT automatisch op de lenzen welke voor links of rechts is, omdat dit bij iedereen verschillend is. Jij hebt aan 1 oog -3.00 en aan de ander -2.75 als je niet weet welk oog dit is dan kun je of terug gaan naar de winkel en het ze laten opzoeken(trouwens heel erg slecht dat het er niet op staat!!) of je belt even, ik denk dat dat het makkelijkste is… Even bellen en vragen of ze het willen opzoeken!
Succes!

je kan ze gewoon indoen, en als je niet scherp kan zien dan wissel je ze om. tada!

en als je bijv allebei de kanten dezelfde cijfer hebt? bijv. -1.00?

Dan maakt het natuurlijk niet uit welke lens je in welk oog doet :wink:
Maar het is wel beter om ze gescheiden te houden en niet dehele tijd te wisselen want stel je hebt er iets mee of met je oog is het dan makkelijk te achterhalen als je ze gescheiden houd;)

oke hartstikke bedankt !!! :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face:

Dat maakt zeker wel uit, omdat je verschillen de sterktes hebt, je moet dus wel de goede lens in het goede oog doen,

als het goed is zou je wel ergens zo’n papier ofzo hebben moeten liggen waar op staat welke sterkte je hebt, dan moet je daar ff bij kijken…

nou als je wel dezelfde sterkte hebt, kan je nog wel een andere oogbolling hebben en dat maakt dan ook nog uit. Ook al merk je dat niet, is dat niet goed voor je ogen. Behalve als de bolling ook hetzelfde is natuurlijk.

ligt aan je sterkte.
welke sterkte bij je oog hoort. (:

Volgensmij bedoelt ze als je bij beide -1.00 heb dat je dan als je nieuwe lenzen pakt het niet uitmaakt welke links of rechts is. Maar dat moet je daarna natuurlijk wel aanhouden.

gewoon in doen en kijken of je goed ziet. en dan uit omwisselen. kijken waarmee je het best ziet, het kan geen kwaad ze andersom in te doen. ik heb zelf ook lenzen dus t kan gewoon

ja i know, maar als je bij beide dezelfde sterkte hebt, kan je nog steeds een andere bolling van het oog hebben. Dat heb ik zelf ook.
Toen ik een lens van mijn slechtste oog kwijt was, wilde ik de andere daar in doen maar dat mocht dus niet omdat het anders iets in m’n oog zou afknellen.

Als dat zou verschillen dan staat dat op de verpakking van de lens en ze had een foto gepost en ik heb er naar gekeken en het staat er niet op. Zucht ik werk dagelijks in een opticien ik loop hier echt geen onzin te verkondigen ^-^’

Als je allebei je ogen dezelfde sterkte hebt maakt het niet uit. Anders zou ik Specsavers even bellen. Ik heb daar mn lenzen ook weg. Bij mij zetten ze het altijd op de voorkant. Wel handig, al kan ik mn lenzen zonder die R of L ook wel herkennen. (1clininder red.

krijg je testlenzen gratis of niet? xD

als het verschil tussen de 2 lenzen 0.25 is dan zie je dat verschil echt bijna niet, want daarvoor (voordat je lenzen had) kon je toch ook gwn zien? dus dat is niet echt een logische beredenering.
als ik jou was zou ik idd gwn je opticiën opbellen en het dan vragen (of dat papier zoeken, ookal heb ik echt nog nooit een papier gehad waarop mn sterkte stond?)

succes ermee !