Lenzen irritatie met water?

Ik heb dus meestal lenzen in tijdens het douchen maar als er een druppeltje water op komt lijkt het alsof het droog word en dan gaat de lens eruit… ik wou het heletijd aan de opticien vragen erover maar ik vergeet het steeds en ik dacht er nu aan dus ik vroeg me af of iemand van jullie het ook hebben(gehad) en hoe je er van af komt? ik heb al extra zuurstof doorlatende lenzen en ik draag het al een half jaartje

als ik geen lenzen in heb gaan mn ogen ook zeer doen als er water inkomt eerst was dit niet zo voordat ik lenzen had =S

ik heb ook lenzen en ik heb ook dat t dan zo raar voelt, alleen gaat mijn lens er niet uit.
is niks aan te doen denk ik.

Ik heb daar geen last van (zachte lenzen).

ik heb ook zachte lenzen dus jah mijn broer heeft er ook geen last van of iets en hij zei dat ik me aanstelde maar ik ben als eens een lens kwijt geraakt hierdoor =S

Je kunt na het douchen wel een drupje vloeistof in je ogen doen. Voelt veel beter aan.
Doe ik trouwens wel vaker als ik droge lenzen heb u__u

het is wel bekend dat er geen water in je oog mag komen als je lenzen draagt, je mag er byvoorbeeld ook niet mee zwemmen onder water enz (met je ogen open dan)
ik doe altyd als er een drupje water in mn oog komt even droogdeppen met een stukje handdoek gwn mn wimpers enzo dan voelt het al beter en naderhand een beetje vloeistof erin

nee ik heb dan geen droge lenzen of iets maar het begint dan ook zeer te doen en alles als er water in komt en ook trouwens als ik geen lenzen in heb en als er dan water in mn ogen komt ik had het voordat ik geen lenzen had nog niet

Ik heb geen lenzen maar bij mij doet het ook ontzettend veel pijn, en dat is ook pas sinds kort. Dus misschien ligt het niet eens aan je lenzen?

in water zitten bacteriën, die blijven snel in je lens zitten

jaa
met zwemmen heb ik dat ook altijd, dan gaat hij raar zitten, maar hij is er nog nooit uitgevallen, als ik me ogen dichtdoe.

Ja dat kan best, want water is natuurlijk heel ‘droog’. Daarom moet je ook nooit je lenzen inzetten met water.

dus het zou niet door mijn ogen of lenzen komen?

Als er veel kalk in het water zit, kunnen je ogen ook een “droog” gevoel krijgen.
Spreek uit ervaring

Wat water worden je lenzen ook droger. Ik heb het ook, gewoon proberen om niet je ogen nat te maken en als het echt erg is niet met lenzen douchen. Het is het zelfde als je je lenzen schoonmaakt met water, dan zijn ze ook wat droger en prikken ze even in je oog.

Ik heb ook zuurstofhoudende lenzen. Maar zorg er gewoon voor dat er geen water in komt? Mijn ogen doen zelfs pijn als er maar een druppel in belandt.

Heb jij zachte lenzen? Want zachte lenzen mag je nooit onder de kraan doen om ze even ‘nat’ te maken, altijd met vloeistof. Dus als er water in komt tijdens het douchen is het ook niet zo goed.