Lenzen inhouden??

Ik ga komende week met school op werkweek. Op donderdag avond gaan we weer terug en dan zitten we dus vanaf donderdag avond tot vrijdagmiddag in de bus.

Zou het OK zijn om mijn lenzen dan van donderdag tot vrijdagmiddag in te houden, als ik mn ogen zo nu en dan tijdens de busreis bijdruppel met vloeistof??

Ik heb een keer perongeluk mn lenzen snachts ingehouden en toen ik wakker werd zaten mn ogen aan elkaar vastgeplakt en er zat allemaal van dat spul op en in mn oog. Maar toen had ik natuurlijk mn oog niet vochtig gehouden. Ik weet niet of dat uitmaakt…?

Ik zou het niet durven te proberen, omdat het een keer eerder een beetje fout is gegaan. Kun je ze niet 's avonds (bij de laatste stop) uit doen?

ik vergeet ze regelmatig uit te doen en dan heb ik geen problemen,
mijn broer doet ze ook al maanden niet uit maar dat vind ik heel dom haha,
maar… als het bij jou al problemen gaf na 1 avond zou ik het misschien niet doen, alhoewel als je ze altijd vochtig houd en niet gaat slapen, dus ook knippert enzo
dat je ogen zuurstof krijgen kan het misschien wel

Het nadeel van het uitdoen donderdag avond is, dat ik dan vrijdag ochtend in de bus mn lenzen weer in moet doen. Ik weet niet of ik ze dan wel inrkijg en of ik ze dan schoon krijg…

Ik weet niet hoe gevoelig jouw ogen zijn, maar ik heb ook een keer zo iets gehad en ik kon ze gewoon inhouden. Maar het is bij mij ook afhankelijk van het moment. Als ik al last heb van mijn ogen, dan kan ik mijn ogen bijvoorbeeld niet langere tijd dichtdoen, maar als mijn ogen nergens last van hebben, kan ik er mee slapen (een keer in slaap gevallen met lenzen in. Dacht bij het wakker worden even dat mijn ogen zich in één nacht tijd op magische wijze helemaal hadden hersteld. Helaas.)

bij mij is het geen probleem om zer in te houden als je het maar niet te lang doen maar ik weet natuurlijk niet of je harde of zachte lenzen hebt ik heb zelf zachte.
mijn langste was 4 /5 dagen op een kamp

Tegen mij zeiden ze dat het wel kon. Ook een nacht uitgaan zouden ze ook in kunden blijven dus ik denk dat dit ook wel kan, zeker als je het vochtig houd. En als echt zeer doet, je handen even schoon maken met desinfecterende handgel en je lenzen terug in het doosje doen :slightly_smiling_face:

Ik was laatst naar Londen met de bus en heb mijn lenzen toen ook de hele donderdag en vrijdag in gehad. Dat is goed gegaan (:

och ik hou ze echt maanden lang in…
soms 2 zonder uit te doen. heel dom van mezelf i know.
ik probeer er nu meer op te letten.

Maakt het zoveel uit als je ze uit doet eigenlijk? D:

je lenzen maanden inhouden?
dat kan niet goed zijn toch??

heb je zachte of harde lenzen. ik heb zachte. ik heb ze 1x vergeten uit te doen, maar er was niks aan de hand

Heb je harde of zachte lenzen? Ik denk dat het er heel erg van afhankelijk is van hoe gevoelig jouw ogen zijn, maar als je het probeert met vochtig houden en je merkt dan dat het fout gaat doe je ze dan toch gewoon uit?

ik doe ze ook weleens niet uit bij een slaapfeestje ofzo, ze zijn dan wel een beetje droog maar het valt reuze mee!

Af en toe een uurtje slapen kan, hoewel het dan wel even een kwartiertje irritant is, maar lijkt me kunnen. Een hele nacht slapen zou ik niet doen…
Het is volgensmij iig heel slecht voor je ogen om er echt lang mee te slapen, want er kan dan volgensmij nauwelijks zuurstof door.

Ik zou sowieso als je net hebt geslapen je lenzen er uithalen en even in de lenzenvloeistof doen en dan weer in…

Heb je geen bril? ;d

Zelfde als wat FantasiesUnwind zegt :slightly_smiling_face:

Ik zou ten eerste kijken of het veel uitmaakt voor je zicht zonder lenzen, dan zou ik anders gwn zonder proberen. Of als je een bril hebt kan dat ook makkelijk zijn, dan doe je die op als je de bus uitstapt. Als je echt je lenzen in wil houden, dan kan dat opzich ook wel, een nachtje kan geen kwaad, vooral als je niet gaat slapen, gwn voldoende knipperen, en soms wat vloeistof als je voelt dat je ogen het er moeilijk mee krijgen of dat je lenzen droog worden. Succes ermee. xx

Bij mij gaat het echt irriteren als ik ze te lang in heb. Zorg ieder geval voor dat je een lenzenbakje + vloeistof bij je hebt. Het is sowieso verstandig om ze even uit te doen. Dat hoef nog niet eens lang te zijn.

ik ben een keer in de auto in slaap gevallen met lenzen in, toen ik wakker werd deden me ogen echt pijn. ik zou gewoon me bril op doen?