lenzen indoen

Hallo allemaal
heeft er iemand ervaring met lenzen? -in en uitdoen
want ik wil lenzen gaan dragen, een vriendin van me heeft het me al wat geleerd, ik heb videos bekeken en ik heb lenzen in huis gehaald dus ik kan er zo aan begingen maar ik durf weer niet haha

Ik ben bang dat ik het er niet meer uit krijg of als ie onder ijn oog gaat ofzo ;s

En dan nog een vraaje iemand zei overlaatst iets over dat je je oog zo moet kunnen aanraken, ik kan het wel maar dan ook voor 2 seconden, kunnen jullie dit wel dan ?

• oh en ik heb zachte lenzen :slightly_smiling_face:

-

-

Heel handig :slight_smile:

Het is zoals eerder al gezegd even wennen, maar op een gegeven moment gaat het heel snel.
Ik had er eerst ook problemen mee om ze eruit te krijgen, maar het gaat nu wel steeds beter. Heb ze nu iets meer dan 2 maanden.
Ik kreeg de tip van een vriendin van mij om je ogen heel lang open te houden als ze er niet uit willen. Dus gewoon je oog open houden zoals je dat doet als je je lens erin wilt doen. Als je dit lang volhoud, dan worden je ogen droog waardoor je je lens er zo af kan pakken. De lens hecht zich namelijk door het vloeistof/natte, als dat er niet meer is, gaat je lens er zo af…

Bleh, ik durf het ook niet meer! Heb super veel lenzen nog liggen hier, echt zonde.

Je hebt lenzen ‘gehaald’ ? Bij een opticien, oogarts of optometrist hoop ik?
Van lenzen van de Hema, Kruidvat en Trekpleister kunnen je ogen beschadigen, je hoornvlies bekrast worden en kun je zelfs uiteindelijk blind worden, vertelde mijn oogarts.

Inderdaad, als je aan lenzen begint moet je niet zomaar iets in huis halen wat je bij de drogist hebt gekocht. Dat mag dan wel goedkoop zijn, maar zowieso weet je dan niet of de sterkte correct is. Heb zelf eens uit nood lenzen bij de DA gehaald, nou echt nooit weer. Wat doen die krengen pijn zeg. Ik heb zelf speciale soort siliconen lensen, die laten extra zuurstof door. Mocht je al een bril hebben en hier je sterkte van de lenzen op basseert is dat ook niet correct. Mijn lenzen en bril sterkte zijn verschillend.

Zowieso moet je dan ook halfjaarlijkt op controle, om te kijken hoe je lenzen het doen, maar ook vooral je ogen. De mijne gaan bijna elk halfjaar wel met een kwart achteruit. Dus dan moet ik ook weer een andere sterkte lenzen hebben. Heb er ook wel over nagedacht ze via internet te bestellen. Maar het zijn je ogen, en die heb je je leven lang nodig! Dus zorg er goed voor en bezuinig daar vooral niet op.

I couldn’t agree more.
En boksss ik heb ook siliconen (dag)lenzen!

Je moet sowieso naar de opticien hoor. Deze leert je ook hoe je lenzen in doet, eruit krijgt en hoe je alles verzorgt. Het lijkt me geen goed plan om dit in je eentje uit te gaan vogelen. Het zijn wel je ogen!

Als je het dan toch wil proberen. (ik zal mijn handelingen opschrijven, ik ben wel links)

• Was je handen heel goed.
  • Lens op je linker wijsvinger doen op de goede manier dat de lens niet naar buiten staat zoals op de foto hierboven.
  • Kijk naar beneden zo ver als je kan
  • Pak met je rechterhand over je hoofd heen zeg maar je boven wimperrand vast zodat je je ooglid omhoog houdt.
  • Met je linker middelvinger trek je de huid onder je oog naar beneden.
  • Doe de lens in je oog en als t goed is hoor je een soort plop. Vervolgens even met je ogen naar alle kanten kijken en dan je rechterhand ook los laten.

Uitdoen:

• Kijk zo ver mogelijk omhoog als mogelijk
  • Trek met je middelvinger je huid onder je oog naar beneden.
  • Rol met je wijsvinger je lens naar beneden op je oog (hij schiet enigszins los)
  • pak dan vervolgens met je duim en wijsvinger de lens vast en trek hem eruit.

Dit is mijn manier. Veel succes!

ik heb ook lenzen!
Toen ik ze voor het eerst moest indoen,
uff. was een drama, ik kreeg traanogen, knipperde de hele tijd en kreeg een bloedneus.
Toen ze er ‘s avonds uit moesten heb ik anderhalf uur lopen klooien ;’)
Maar je wordt er gewoon steeds handiger in.
Success. :upside_down_face:

Dit, haha :’)
Maar heb ze ondertussen al een paar jaar en hoef nu nieteens meer een spiegeltje te gebruiken

Dank je voor dit topic, ik wil eigenlijk ook lenzen maar ik ben ook bang om het in te doen en dat ze achter mn oog draaien. Eerst ga ik het proberen met de lenzen van de kruitvat die maar ongeveer 3 euro zijn het is het proberen waard :slightly_smiling_face:

Vraag me af of dat altijd het geval is? Want ik heb, toen ik voor het eerst lenzen gebruikte, wel ‘netjes’ lenzen gehaald bij Pearle… Nou…die dingen deden zó veel pijn aan mijn ogen dat ik gewoon liever blind rondliep… Wat ik ook heb gedaan (te ijdel… voor een bril) Op een dag besloot ik toch lenzen nodig te hebben, die heb ik bij de Kruidvat gekocht… Dat zijn serieus zulke fijne lenzen? Ik wil eigenlijk niks anders.

Ik zie nu alles, zonder pijn en zonder gezeur… Mijn ogen gaan ook niet achteruit voor mijn gevoel dus… Moet ik me eigenlijk zorgen maken dat ik lenzen haal bij de drogist? Want doe het nu namelijk al meer dan 2 jaar…

Huh welke lenzen zijn dat dan? :stuck_out_tongue: Zo goedkoop zijn ze zelfs bij de Kruidvat niet?

http://www.anvc.nl/19/nieuws-item/3/reactie-van-de-anvc-op-het-onderzoek-van-de-consumentenbond

Hier een artikeltje.

ik heb lenzen leren in doen bij een opticien. daar leer je hoe het moet en als het echt fout gaat halen hun hem er voor je uit. het is veel makkelijker dan je denkt. de eerste keer is je oog er nog niet zo aangewend omdat je ogen dan gaan knipperen. maar je went er snel genoeg aan. ik begon al met lenzen toen ik 10 jaar oud was omdat ik echt geen bril wou. na een week ging het al helemaal goed dus maak je niet te veel zorgen. en lenzen van de kruitvat lijken mij niet zo handig om mee te beginnen.

Owh begrijp me niet verkeerd XD. Ik ben zelf bij Hans Anders begonnen en heb heel wat pijn en zandogen geleden door mijn lenzen. Wat bleek, als reactie op de lenzen gaan mijn ogen meer eiwitten afzetten wat weer op de lenzen koekt. En na een week voelt het net alsof je constant met zand in je ogen rondloopt. Toen ik naar een beter opticien ben gegaan heb ik dus ook betere lenzen gekregen. Terwijl ik dit verschillende keren bij Hans Anders had aangehaald of er geen andere oplossingen waren. Ja ik moest mijn lenzen beter poetsen >.>. Nou ik poetste m’n lenzen bijna kapot. In principe gebruik ik nu maand lenzen als 2weeks lenzen, en doordat ze goed zuurstof enzo doorlaten kan ik ze nu wel langer inhouden gelukkig.

@Red wine, heb jij je ogen wel eens laten nakijken in die 2 jaar? Dat zou ik zowieso wel doen ook al haal je je lenzen bij de kruidvat en bevalt jou dat wel.

@Incognito: Nou ja het is meer zo, ik betaal een bepaald bedrag voor mijn lenzen, en dan krijg ik gewoon elk half jaar controle bij. Plus een goede service, ik heb nu gratis eens een ander setje lenzen geprobeerd om te kijken of ik toch over kan stappen op een goedkopere lens. Maar na 2 dagen heb ik ze al weggegooid helaas >.>.

Tuurlijk is internet op zich wel betrouwbaar, als je zelf weet wat je doet, en als je regelmatig je ogen laat controleren.

Edit: Ik heb dus die Silicone Hydroge lenzen die in het artikel genoemd worden. Ik kan er echt bij zweren. Kan ze van 6 sochtends tot laat in de nacht inhouden zonder droge ogen.

Serieus doe het asjeblieft bij de opticien ipv zelfdokteren. Dat kan echt gevaarlijk zijn!

Ik heb verder geen ervaring met lenzen, wel geprobeerd maar helaas zijn mijn reflexen te sterk :frowning_face: Op t laatst had ik 6 opticiens bij me staan en lukte het nog niet. Ze hadden nog nooit iemand gezien die zulke sterke reflexen heeft… Heb ik weer :’)

Maar ze zeiden dus wel dat ik absoluut geen lenzen moest proberen van kruidvat ofzo als ik weer wilde proberen! Ik kon dan gewoon naar de opticien terug en gratis proberen. (ik hoefde de lenzen waar ik de vorige x mee heb geoefend ook niet te betalen).

Ik denk dat het slimmer is om naar de opticien te gaan, die leggen het je ook allemaal uit. Maar goed, als je het thuis wilt doen kan dat ook.
In het begin is het inderdaad even eng om die lens op je oog te doen en het gevoel als hij aan je oog vastplakt kan vervelend zijn maar daar wen je aan. Mijn tip is om je oog gewoon heel ver open te trekken en die lens op je wijsvinger doen (wel erop letten dat ie niet binnenstebuiten zit) en dan op je oog doen. Daarna proberen om niet meteen je oog dicht te doen! Dan kan hij er namelijk uitvallen. Probeer juist om nog even met je oog open allemaal andere kanten op te kijken, zo kan hij beter vastplakken.