Lenzen in lenzenhouder..

Hee, ik heb sinds 1 dag maandlenzen hiervoor heb ik daglenzen gehad. Bij danglenzen gooide je ze na gebruik meteen weg…
Maar nou heb ik misschien een domme vraag ; hoelang mogen je lenzen in de lenzenhouder zitten? Ik weet dat ze minimaal 6 uur erin moet zitten maar ik weet dus niet tot hoelang…
Ik heb trouwens zachte maandlenzen, misschien dat het iets uitmaakt?
Alvast bedankt :’)
x

Ik heb geen idee, als mijn beste vriend een dag een bril op heeft zitten die lenzen dus 24 uur in zo’n lenzen bakje.
Hij heeft ook zachte lenzen.
Volgens mij maakt het niet zoveel uit? Als er maar vloeistof bij zit natuurlijk.

o_O ? ik denk er nooit aan? ik doe sinds kort lenzen in & soms vergeet ik het in te doen en doe ik het pas na 2/3 dagen weer in, maakt toch niet uit?

Vraag bij je opticien boekje met info daarover. =) Ik heb ze altijd in tot ik ga slapen, dan haal ik ze eruit en als ik wakker word doe ik ze meteen weer in.

maakt volgens mij niet uit!
die van mij zitter nu ookal 3 dagen in het bakje omdat ik ziek ben…

dat maakt helemaal niks uit, je kan ze zo lang erin laten zitten als je wilt als je er maar vloeistof in doet

Dat maakt niet uit, als je je dopjes zeg maar goed dichtdraait, anders zouden ze kunnen uitdrogen.

Okee, allemaal bedankt voor het antwoorden :bowing_man:
Nu weet ik het tenminste zeker :’)
x