Lenzen in de zomer

Ik heb een vraag voor jullie…
Ik heb nu al een ruim twee jaar lenzen, maar nu ik ze al ongeveer twee jaar heb is het erg lastig om zonder lenzen de dag door te brengen.

Hoe moet ik dit gaan doen op vakantie? Daar ga ik natuurlijk veel naar het strand, zwembad, etc.
Doen jullie je lenzen uit? Helpt een zonnebril goed genoeg?

Tips?

Ik hou ze ook altijd in, zelfs als ik wegga kamperen met scouting ofzo :’)
Heb je zachte lenzen? Dan is het misschien handig een flesje zoutoplossing/saline mee te nemen. ( ik weet niet precies hoe dit werkt met harde lenzen, die kan je met water afspoelen volgens mij). Dit spul reinigt goed en snel, en prikt niet in je oog dus de lens is weer makkelijk in te brengen. Gewoon lens in je hand leggen en beetje van dat spul erbij, dan langzaam met je pink rondjes wrijven om de lens schoon te maken.
Je kan ook altijd voor de zekerheid een extra setje lenzen meenemen, als je er eentje kwijtraakt, of iets in die richting.
Met zwemmen zou ik gewoon zo veel mogelijk proberen niet te veel water in je ogen te krijgen, vooral geen chloor ofzo, dat is niet goed voor je lenzen, en kan gaan irriteren.
Zeewater zit vol bacterien, dus ik zou ook zo min mogelijk proberen zeewaterin je ogen te krijgen.
Ook kan je altijd een duikbril opzetten, als je echt geen water in je ogen wil krijgen, maarja, dat ziet er misschien een beetje debiel uit :stuck_out_tongue:

Fijne vakantie :slightly_smiling_face:

xx GamerGirl

Waarom zou je je lenzen uit willen doen?
Ik hou ze zelf altijd in als ik op vakantie ben. Als je gaat zwemmen natuurlijk niet constant met open ogen maar als ik het perongeluk al een keer doe blijven ze gewoon zitten.

Ik hou ze ook altijd gewoon in, en anders doe ik nog wel eens mijn bril op :wink:

Ik zou ze echt niet in doen. Als ik op vakantie naar het strand of zwembad ga, doe ik gewoon de hele tijd mijn bril op en als ik wil gaan zwemmen doe ik hem af. Dat is veel handiger en je hoeft niet uit te kijken dat er geen water in je ogen komt.

Ik zou gewoon daglenzen halen voor de momenten waarop je op vakantie gaat. Dan geeft het niet als je ze kwijt raakt. En verder gewoon niet met je ogen open onder water gaan.

Ik hou gewoon mijn lenzen in, en ik heb nergens last van. Ik zwem ook gewoon met mijn lenzen.

Ja, ik heb dus harde lenzen…
En als er iets in je oog komt met harde lenzen heb ik erg veel last, ik hoor dat dit met zachte lenzen veel minder is!

Ik snap niet echt wat je bedoeld, ik draag mijn lenzen gewoon altijd behalve 's nachts, maakt niet uit 's zomers of 's winters.

Ja, ik ook. Maar ik heb harde lenzen, en als er maar iets in mijn oog komt doet het hartstikke zeer omdat het bij die lens blijft zitten.
Als je dan naar het strand gaat… veel zand, wind.
Ik was benieuwd hoe anderen dat doen.

Ik draag ze ook tijdens de vakantie. Gewoon opletten dat er geen water in je ogen komt en dan lukt alles perfect. Dus waarschuw je familie/vrienden dat ze je niet zomaar kopje onder mogen duwen.
Ik doe dit al 2 jaar en ik ben nog nooit één kwijt geraakt.

Ik ga er gewoon mee naar Sziget dit jaar, no way dat ik die hele week met een bril op moet rondlopen! Gewoon voorzichtig doen en zorgen dat je ze schoon houdt.

Ik doe dit al 3 jaar door gewoon goedkope zachte daglenzen te halen en verder sowieso niet met je ogen open onder water gaan.

Ik heb zachte maandlenzen en ik heb ze altijd in behalve als ik slaap. Ook als ik douche heb ik ze in, ik doe ze zelfs met opzet eerst in als ik s ochtends ga douchen. Als het erg zand waait op t strand gewoon zonnebril op.