lenzen help!

Heyy allemaal! Ik heb een vraagje… 11april krijg ik namelijk lenzen en bij de oogarts krijg ik dan een korte cursus lenzen aan en uit doen, ik draag al van mijn 3jaar een bril maar ik vind dat niet meer mooi en daarom ga ik nu lenzen nemen maar ik heb bang dat het pijn gaat doen of vervelend gaat zijn! Heeft hier nog iemand lenzen of weet iemand er een beetje meer over? Alvast bedankt! Ps: ik ben 13 en word 14 dit jaar x

Het is bij iedereen anders ik had binnen 10 minuten hem 3x in en uit gedaan en mijn vader heeft er wel 2 uur over gedaan. Bij mij duurde het ongeveer 1 week tot ik er echt aan gewend was. Je moet er gewoon even aan wennen ik weet nog de eerste keer dat ik naar buiten liep met lenzen dacht ik wow ik kan alles zien! Dit had ik jaren eerder moeten doen. En mijn vader heeft ze maar even gedragen en is toen weer over gegaan op een bril:p Niet bang zijn het komt goed!:slight_smile:

oke ik zal proberen haha het lijkt me ook wel leuk om dan ineens alles te zien zonder bril :slightly_smiling_face:

hee!
Ik heb pas een jaar mijn lenzen nu. daarvoor nooit een bril gehad…
ik heb een afspraak gemaakt bij de opticien en die heeft me toen geleerd om ze in en uit te doen.
De eerste paar keer duurde het echt megalang en nu is het in tien seconden gepiept.
vooral in het begin moet je even volhouden, en je eigen aanwennen dat je iedere dag nieuwe vloeistof in je bakjes doet!!

succes :wink:

ok dankjewel ik heb ook een afspraak om ze te leren in en uit doen dus het zal wel moeten lukken :slightly_smiling_face:

Zo ging het bij mij:

Ik kreeg in 5 minuten een lesje lenzen in doen (zachte)
Ging heel makkelijk.

De eerste dag mocht ik ze 2 uur in.
De tweede dag 4.
De derde dag 6.
De vierde dag 8.
Toen 10.

Toen langer. :stuck_out_tongue:

In het begin voelde het bij mij een beetje droog aan,
maar daar wen je wel aan.

xxx

ps. nu krijg ik ze er allebei in 1 seconde uit.
Gewoon vast pakken en in bakje doen.

xxx

Rustig je lenzen in doen!

De eerste keer deed ik zelf proeflenzen bij de opticien erin, rechts ging er meteen in, alleen mijn linkerlens wou niet haha. Maar ging er uiteindelijk wel in!

En een tijdje later ging en gaat het echt gemakkelijk!

Wees niet bang. Ik heb jaren lenzen gedragen en nog nooit is er iets mee gebeurd. Gewoon niet mee zwemmen en er overkomt je niks. Na een tijdje oefenen is het zo makkelijk, je kon echt tot 3 tellen en ze zaten erin.

Als ze een beetje pijn beginnen te doen, doe ze dan even uit en laat je ogen wat rusten. Die moeten er natuurlijk ook aan wennen. In het begin is het wat vreemd, ook omdat je erop gaat letten. Maar na een tijdje vergeet je dat je ze in hebt.

mijn lens schoot een keer naar achter :’)

Ken het verhaal, je moet gewoon af en toe met SCHONE vingers proberen je oog aan te raken. Als dit zonder moeite gaat, kan je prima lenzen in doen, in principe doen lenzen geen pijn, tenzij ze binnenstebuiten, maar dat is gewoon een kwestie van van te voren controleren en anders ff eruit halen en ze omkeren :stuck_out_tongue:

oke dankje x

haha oke ik krijg ook eerst proeflenzen x

oke dankje x

heu? Hoe kan dat?

goed idee ik zal dan maar eens mijn ogen proberen aan te raken :slightly_smiling_face:

Bij mij was t in het begin heeel moeilijk, het deed niet echt pijn… Het duurde echt een kwartier ofzow en k dacht ook van waar ben k mee bezig, maar na een week ben je er al helemaal aan gewent :slightly_smiling_face:

oke gellukig :slightly_smiling_face: zolang het maar geen pijn doet want wennen is niet erg… x