Lenzen en make-up

Hoi dames,

Ik heb vanmorgen voor het eerst lenzen gekregen :upside_down_face:. Na vier jaar met bril ben ik hier heel blij mee. Ik vind het mooier om wat make-up te dragen anders zijn mijn ogen zo bloot zonder bril. Hoe doen jullie dat, eerst lenzen in of eerst make-up op? Sorry, groentje op lenzengebied hier :cold_sweat:

Danku!

Ik doe eerst mijn lenzen in en dan mijn make-up.
Omdat ik ten eerste niks zie zonder en als je je lenzen indoet dan ga je weleens tranen en dat is niet handig als je al make-up op hebt. :flushed:

Idd eerst lenzen en dan make-up!

Mijn ogen zijn gevoelig en tranen altijd als ik lenzen indoe, daarom doe ik ze eerst in voor ik mijn make-up aanbreng.

Eerst lenzen, gewoon omdat ik dan beter kan zien en vooral bij bijv. eyeliner op doen is dat veel fijner.

Eerst lenzen, dan make up. Draag zelf geen lenzen, maar vroeger wel kleurlenzen. Als je het andersom doe heb je kans dat er make up tussen je oog en je lens terecht kan komen. dit kan je oog beschadigen.

Eerst lenzen, ten eerste omdat je dan beter zien en ten tweede omdat je vaak bij het indoen van je lenzen nog het overtollige lenzenvloeistof wegknippert en/of een beetje traant, dus dan verpest je je make-up. Gewoon direct na het douchen als eerste je lenzen indoen!

Ik doe eerst mijn lenzen in en dan mijn make up. maar ik heb wel een keer gehad dat er mascara in mijn oog kwam, en toen zat er hele zwarte stip op mijn lens xD Maar goed, dat komt omdat ik best onvoorzichtig ben als ik haast heb. Ik doe eerst mijn lenzen in omdat mijn ogen eerst gaan tranen door het lenzenfloeistof, en als je dan al je make up op hebt loopt het uit en kan je weer opnieuw beginnen.

Toen ik voor het eerst lenzen kreeg (4 jaar geleden) droeg ik de eerste week helemaal geen make-up bij mijn ogen, zodat ik nog even kon wennen aan mijn lenzen. Sindsdien draag ik eigenlijk geen make-up meer bij mijn ogen, omdat ik het zelf niet nodig heb.

Maar wanneer ik wel make-up bij mijn ogen ging gebruiken, deed ik eerst lenzen in. Dit vind ik ECHT een aanrader trouwens, want 1) je make-up zonder lenzen doen is sowieso niet zo slim en 2) als je veel mascara op hebt en je wilt je lenzen indoen, dan probeer je je oogleden/wimpers omhoog te trekken om je lens erop te leggen, hierdoor is de kans heel groot dat je mascara in je oog en dus op je lens komt + als je lens er net op zit traan je vaak en hiermee verpest je je make-up.

Eerst lenzen indoen dus.

Ik doe eerst lenzen en dan make-up en dat raadt mijn opticien ook aan :slightly_smiling_face: