Lenzen + bril zonder sterkte

Hey.

Ik was laatst in de Hans Anders om een setje nieuwe lenzen te halen, en ik zag zoooo’n leuk bril. Maar om nou weer een bril op sterkte te nemen is ook zo duur (€200)… Dusss, ik dacht, ik koop gewoon die bril zonder sterkere glazen erin. Dat is maar 30 euro ofzo.

Is dit gek? Ik bedoel, ik loop dan met lenzen in én met een bril op…

Als je het tegen niemand zegt niet :relieved:

Wacht, dus alleen het montuur is 30 euro en de glazen dan 170? Hoe zulke dure glazen neem jij dan? :flushed:

Is heel normaal hoor, glazen die 170 kosten. Hoef je niet eens iets heel geks voor te hebben =)
Maar als jij die bril leuk vind om af en toe te dragen, dan koop je 'm toch gewoon! Het gaat erom dat jij het leuk vind.

Niemand die het weet toch

Kan best, niemand die het merkt denk ik

Dat is vrij normaal

Ik neem altijd de simpelste glazen die ze hebben, die zijn rond de 50 euro per glas.

De glazen moeten zo gemaakt worden dat ze in de bril passen he. Dat maakt het duurder

Dank jullie :slightly_smiling_face:
En stel, ik vertel aan m’n vrienden dat de bril niet op sterkte is, en dat ik hem alleen draag omdat ik hem mooi vind… zullen ze dat dan niet raar vinden? :flushed:

Ja, maar dat wil niet zeggen dat elk paar glazen maar 50 euro zijn. Mijn glazen waren ook duurder, dat ligt aan het montuur, de sterkte, of je een andere afwijking hebt etc. etc. Ze moeten op maat worden gemaakt.

Maar je hebt wel een oogafwijking? Dus dan doe je gewoon lenzen in en een bril op? Dat kan wel gewoon vind ik!

Dit inderdaad. als je een bril zo leuk vind en hij staat je leuk, waarom niet. je kan later toch altijd nog glazen met sterkte erin zetten, of niet?

Mijn moeder haar glazen kosten om en beide 500 EUR, terwijl ik ook makkelijk toe kom met een dikke 100 EUR dus het ligt gewoon aan ieders noden.

OT: Voor de afwisseling mag het zeker en kan het geen kwaad, moest je toch nog nieuwe glazen op sterkte willen kunnen die ook nog altijd dus ik zou niet weten waarom je het niet zou doen! :grinning:

Waarom niet? En misschien vinden je vrienden het wel raar, so what? Jij draagt hem toch, niet je vrienden.

Ik zou het gewoon niet zeggen.

ik zou dan gewoon een bril met glazen op sterkte kopen, zodat je je lenzen ook af en toe uit kunt laten. dan kun je afwisselen en ben je niet helemaal afhankelijk van je lenzen.