Lentor volgend jaar

Heejjj,

Ik heb een vraagje,
voor volgend jaar ben ik uitgekozen om lentor(leerling mentor) te worden van een tweetalige brugklas(ikzelf doe ook tweetalig). Maar ik zoek iemand die dat doet of heeft gedaan. Het is voor maatschappelijke stage.
Wat moet je dan allemaal doen? Neemt het veel tijd in beslag? Is het leuk? Is het moeilijk?

danku. x. Lauren

Dat heb ik ook gedaan ja, vorig schooljaar dan. Het is niet echt heel moeilijk en kost zoveel tijd als je erin wil steken.

Bij ons op school waren dan een paar verplichte dingen, zoals meegaan op kamp en helpen bij de schoolfeesten en sportdagen. Daarnaast moet je het vooral zelf doen, dus zelf uitjes plannen als samen bowlen ofzo. (als je hier geen zin in hebt ben je het niet verplicht hoor, dit is allemaal buitenschoolse activiteit)

Bij ons was een leerling mentor vooral bedoelt als een soort bemiddelaar tussen leerling en mentor. Maar ik moet zeggen dat het volgens mij heel zelden voorkomt dat leerlingen problemen bespreken omdat ze vaak toch naar de mentor gaan. (maar dit was bij mij het geval.)

Aan het eind een verslag schrijven, maar dit moet je maar even zien als een werkstuk, kost een paar uurtjes, en dat was het volgens mij.

Helpt dat?

dankje, voor de reactie.
vond jij het leuk?