Leniger worden

Hee,
Er is al een topic ‘Leniger worden voor beginners’, maar deze is heel lang niet actief geweest, waardoor de starter van het topic niet meer actief was. Wij besloten dus dat het beter is om een nieuw topic te maken! Ik hoop dat het niet gesloten word, maar het leek ons gewoon beter, zodat iedereen weer in de beginpost geplaatst kan worden.
Dit topic is dus voor iedereen die leniger wil worden. Hier kun je oefeningen plaatsen en elkaar motiveren om door te gaan met stretchen. Het is geen wedstrijd, maar alleen om elkaar te helpen met leniger worden. Iedereen die meedoet ga ik in de beginpost plaatsen, zodat we weten wie er allemaal meedoen. Dus als je mee wilt doen moet je dit even invullen:

Naam:
Leeftijd:
Lenigheid:
Oefeningen:
Op ballet e.d. (gezeten):
Wat je zelf nog wilt vertellen:

Willen de mensen die in het vorige topic meededen dit ook nog even invullen? Dan heb ik een goed overzicht ervan. :wink:

Ik hoop dat er veel intresse in is en dit niet gesloten word. Hopelijk wordt iedereen een stuk leniger hierdoor!

De mensen die meedoen:

-WalkingPicture
Naam: Inge
Leeftijd: 13
Lenigheid: Wel redelijk…
Oefeningen: Sinds een aantal dagen probeer ik iedere dag wat oefeningen te doen. Zoals benen spreiden en met je neus naar je knie of zo ver mogelijk in de spagaat gaan zitten en dat even vasthouden.
Op ballet e.d. (gezeten): Ja, ik zit nu op ballet. Hierdoor ben ik wel wat leniger geworden, maar ik hoop nog leniger te worden.
Wat je zelf nog wil vertellen: Ik hoop dat ik hierdoor weer een beetje gemotiveert raak, want nu wil ik dit ook echt. Mijn doel is om de spaghaat te kunnen. Ik hoop dat het gaat lukken. <3

-Slagroomwolk
Naam: Mirjam
Leeftijd: 14
Lenigheid: Wie moet ik geloven?
Oefeningen: Klik
Op ballet e.d. (gezeten): Turnen
Wat je zelf nog wilt vertellen: Succes iedereen!

-Pevensie
Naam: Pev
Leeftijd: 17
Leningheid: onbuigbaar
Op ballet e.d. gezeten: Ik heb een tijdje gedanst en trampoline gesprongen. Voor de rest niet echt iets.

-Loeeees
Naam: Loes
Leeftijd: 15
Lenigheid: Absoluut niet -.-
Oefeningen: Ga ik nog even opzoeken
Op ballet e.d (gezeten): Nee, jammer, zou wel willen maar heb geen tijd voor.
Wat je zelf nog wil vertellen: Zelfde als bij ‘WalkingPicture’ Ik zou allereerst gewoon heel graag bukkend de grond aan kunnen raken, en daarna kijk ik weer verder!

-Vivere
Naam: Vivere
Lenigheid: Een beetje
Op ballet e.d. (gezeten): 7 jaar jazzballet gedaan; inmiddels moderne dans.
Wat je zelf nog wilt vertellen: Ik hoop dat ik éindelijk eens de motivatie hou om door te gaan, hihi.

-FizzyBear
Naam: Noeka
Lenigheid: Lenig
Oefeningen: elke dag spagaat en split en zweefstand houdingen
Op ballet e.d. (gezeten): Ja
Wat je zelf nog wilt vertellen: Ik zou nog leniger willen worden

-avdmeer
Naam: Anique
Leeftijd: 12
Lenigheid: Best wel lenig
Oefeningen: Met je neus de grond aan raken en andere dingen
Op ballet e.d. (gezeten): Ik zit nu op klassiek ballet, en ik zit er al 6 jaar op
Wat je zelf nog wilt vertellen: Voor ballet moeten we thuis oefeningen doen om nog leniger te worden!

-komkommerkwark
Naam:annelie
Lenigheid: bijna niet
Oefeningen: split, spagaat en nog wat waarvan ik de naam niet weet
Op ballet e.d. (gezeten): voltige en jazzballet heel lang geleden
Wat je zelf nog wilt vertellen:veel succes iedereen en ik hoop dat ik wat leniger wordt.

-britt2mei
Naam: Britt
lenigheid: niet echt
oefeningen: handen naar de grond met gestrekte benen
Op ballet e.d. (gezeten): nee ik zit op volleybal, dus moet ook wel beetje lenig zijn
Wat je zelf nog wilt vertellen: Ik wil echt lenig worden (:

-Sparrow
Naam: Sparrow
Lenigheid: Mwah, niet echt :’). Maar ook niet onbuigbaar
Oefeningen: Tenen aanraken, vastpakken, handen de grond aantikken, daar stopt het ongeveer
Op ballet e.d. (gezeten): Vroeger lang op ballet gezeten, maar daardoor nooit leniger geworden. Daarna lang acro gedaan maar nog steeds niet lenig :’)
Wat je zelf nog wilt vertellen: Ik wil eigenlijk heel graag de spagaat kunnen, dat is echt een doel in mijn leven :’)

-BODYSWAP
Naam: Rivka
Leeftijd: 16
Lenigheid: niet echt
Oefeningen: niks atm
Op ballet e.d. (gezeten): wel op gym
Wat je zelf nog wilt vertellen: Ik wil lenig worden dus ik laat me inspireren door dit topic denk ik? (:

-mystateofmind
Naam: Rachel
Lenigheid: redelijk.
Oefeningen: nog niks!
Op ballet e.d. (gezeten): dansen.
Wat je zelf nog wilt vertellen: ik wil heel graag de split kunnen doen, haha!

-FRUITxSHAKE
Naam: Tess
Lenigheid: Een beetje…
Oefeningen: Op de grond zitten een voorover buigen om je tenen vast te pakken. Handen op de grond enz enz.
Op ballet e.d. (gezeten): Jazzbalet (long time ago), Hiphop.
Wat je zelf nog wilt vertellen: Ik wil me been zo gestrekt omhoog kunnen doen.

-WinterFairy
Naam: Linda
Leeftijd: 18
Oefeningen: Weet ik nog niet
Op ballet e.d. (gezeten): Vroeger heb ik heel lang ballet gedaan, en ben daarna jaren gestopt en heb toen alleen maar streetdance gedaan. Sinds zo’n anderhalf jaar zit ik weer op ballet (en sinds een ruim half jaar ook spitzen).
Wat je zelf nog wilt vertellen: Het wordt toch echt tijd dat ik de spagaat eens leer, helemaal nu ik weer op ballet zit.

-safie123
Naam: Saphira
Lenigheid: ik kan alles met me lichaam
Oefeningen: met je benen naar vore leggen en dan proberen je tenen aan te raken en niet opgeven als je denkt dat je niet verder kan maar dan juist verder gaan
Op ballet e.d. (gezeten): al vanaf me 4e
Wat je zelf nog wilt vertellen: als je leniger wil worden moet je gewoon vaak oefenen en doorzetten

-LittleSmurf
Naam: Cate
Leeftijd: 12
Lenigheid: Hark
Oefeningen: Moet ik nog opzoeken :’)
Op ballet e.d. (gezeten): Nee, wel geturnd, maar dat kon ik niet. (Viel in het openbaar van de balk af.)
Wat je zelf nog wilt vertellen: Vroeger kon ik de split, spagaat, handstand, radslag, en dat soort dingen. Nu niet meer

-Blubber
Naam: Naomi
Lenigheid: erg lenig
Oefeningen: een dodenrol, op mijn buik liggen en mijn hoofd in mn voeten leggen, spagaten met een balkje onder mijn voet, benen gespreid en dan je buik op de grond leggen
Op ballet e.d. (gezeten): ik zit al 7/8 jaar op turnen, train 6-8 uur per week.
Wat je zelf nog wilt vertellen: nou ik ben al erg lenig, maar dingen op turnen gaan een stuk gemakkelijker als je heeeel lenig bent, vooral mijn rug moet leniger worden…

-HowLovely
Naam: Stella
Lenigheid: Niet lenig :’) Ik kan wel als ik mijn benen gestrekt houd mijn handen op de grond leggen, maar voor de rest kan ik geen spaghaat ofzoiets!
Oefeningen: Je kan op een been gaan staan, daar iets door heen zakken dan je andere been vastpakken, en dan langzaam aan allebij de benen strekken, en je niet-staande been in de lucht houden, en met je hand je voet vast houden. haha Okee rare uitleg…
Je kan ook met 2 personen zoiets doen;
Je kan de andere persoon kruislings vastpakken, je been op de schouder van het andere persoon leggen, en daarna gaat die persoon -langzaam aan- rechtop staan.
Op ballet e.d. (gezeten): Toen ik klein was heb ik op Jazz gezeten… niet echt spectaculair ofzo :’)
Wat je zelf nog wilt vertellen: Ehhm, ik zit op Taekwondo en Hapkido, dus daar hebben we ook wel eens lenigheidsoefningen. Ik zal af en toe wat posten in dit topic. Verder wil ik graag lenig worden omdat het me gewoon handig lijkt bij bepaalde oefeningen.

-Doux
Naam: Annabelle
Lenigheid: Goed, ik kan nogsteedst de spagaat en vanuit staan achterover naar het bruggtje en staand de grond aan raken + tenen aanraken op de grond zitten benen gestrekt
Op ballet e.d (gezeten): Jep, 8 jaar klassiek ballet, en 3 jaar turnen.
War ik zelf nog wil zeggen: Ik MOET weer leniger worden, want ik kan het gewoon, ik moet gewoon even doorzetten en ervoor gaan < voornemen voor 2012

-Dulcissime
Naam: Saskia
Lenigheid: Ehm, ik kan spagaten.
Oefeningen: 30 sec linker spagaat, 30 sec rechter spagaat, 30 sec split (4x herhalen) En nog een aantal oefeningen natuurlijk :grin:
Op ballet e.d. (gezeten): 8 jaar lang synchroonzwemmen.

-Lotjelovesyou
Naam: Lotje
Lenigheid: ik kan met gestrekte benen mn handen plat op de grond, en ik zit ongeveer 10 centimeter boven de spagaat.
Oefeningen: Ik heb niet echt meer oefeningen die ik doe, moet wel!
Op ballet e.d. (gezeten): Ik doe al 9 jaar ballet, en dans nu nog steeds 4x per week.
Wat je zelf nog wilt vertellen: Mijn doel is om de spagaat te kunnen, omdat ik wéét dat ik het kan als ik maar genoeg doorzettingsvermogen heb.

-Pudu
Naam: Pudu
Lenigheid: Niet zo, alleen mijn rug is heel lenig.
Op ballet e.d. (gezeten): 8 jaar op ballet gezeten, maar er niet echt leniger door geworden.
Wat je zelf nog wilt vertellen: Hoop dat ik nu wel de motivatie heb om door te gaan (:

-MissWorld
Naam: Lisa
Lenigheid: redelijk
Oefeningen: Spagaat, strechen *-*
Op ballet e.d. (gezeten): Paar jaar op Jazz Dance gezeten, daarna op turnen voor iets van 4 jaar en nu voetbal
Wat je zelf nog wilt vertellen: Dat ik heel erg hoop dat ik zowiezo een split kan ^^

-SnoepieeWoepiee
Naam: Ilina
Lenigheid: eeumh, niet zo al te goed, maar ik kan wel als ik recht sta met mijn handen een lange tijd plat op de grond.
Oefeningen: elke dag een beetje dieper kunnen gaan in split.
Op ballet e.d. (gezeten): ik heb van men 9-12 turnen gedaan, maar ik deed het vooral om bij mijn vrienden te zitten, en toen ik klein was (7jaar ofzo) toen kon ik split doen, maar nu niet meer ;(
Wat je zelf nog wilt vertellen: HALLOO IEDEREEN :grin: & veel succes!

-mentioned
Naam: Anouk
Leeftijd: 15 jr
Lenigheid: Wel goed, ik kan de spagaat etc wel -
Oefeningen: Spagaat (l + r) flink door kunnen zitten en de split plat kunnen. Oja, ook rug leniger maken - dus dat ik holler kan.
Op ballet e.d. : ik zit nu bijna 10 jr op synchroonzwemmen en ga binnenkort op ballet.
Wat je zelf nog wilt vertellen: 10 weken geleden is mijn knie uit de kom geweest waardoor ik nu pas echt weer iets aan mijn lenigheid kan doen. Ik wil de lenigheid terug die ik voor dit ‘ongeluk’ (haha, het klinkt zo ernstig) had, komt wel goed. Iedereen veel succes!

-lautjee16
Naam:Laura
Lenigheid: Behoorlijk lenig
Oefeningen: elke dag 10 minnuten in spagaat zitten
Op ballet e.d. (gezeten): zit al meer dan 8 jaar op turnen nu doe ik sinds dit jaar Dans acedemie dus krijg ook ballet
Wat je zelf nog wilt vertellen: succes!

-colouredbows
Naam: Elle
Lenigheid: redelijk lenig (:
Oefeningen: brugje, split, …
Op ballet e.d. (gezeten): ik zat vroeger op turnen
Wat je zelf nog wilt vertellen: hoi

-fr870ed
Naam:fr870ed
Leeftijd: 24
Lenigheid: beginner
Oefeningen: met neus naar knieen gaan
Op ballet e.d. (gezeten): lang geleden op klassiek ballet gezeten
Wat je zelf nog wilt vertellen: wil weer net zo lenig worden als toen ik op ballet zat.

-Tomlegendson
Naam: Natasja
Lenigheid: Wel aardig goed, kan spagaat met links en af en toe met rechts
Oefeningen: Oefeningen doe ik ook bij majorette doe
Op ballet e.d. (gezeten): 8,5 jaar majorette tot nu toe, oefenen ook op lenigheid
Wat je zelf nog wilt vertellen: Ik wil graag met rechts in de spagaat kunnen en gewoon dat mijn hele lichaam iets leniger is :grin: Want ik wil graag knallen met mijn nieuwe solo dit jaar

-sylvanaXsylvana
Naam: sylvana
Lenigheid: een stijve plank
Oefeningen: allereerst met mijn handen bij de grond (dit kan ik niet vooral omdat mijn rus van boven stijf is, toen ik naar de fyshio ging kon ik het wel, maar vanwege het studentenleven heb ik nu geen geld meer om naar de fyshio te gaan!! Hopelijk kan ik zelf oefeningen doen, zodat mijn rug minder stijf is en ik er dus minder last van zal hebben.
Op ballet e.d. (gezeten): nee, heel vroeger op turnen
Wat je zelf nog wilt vertellen: uiteindelijk een split

-Robyn97
Naam: Robyn
Lenigheid: Eh… voor een volleyballer best lenig, maar vergeleken met turners enzo erg slecht :stuck_out_tongue:
Oefeningen: Ik heb net wat inspiratie hier vandaan gehaald waarmee ik wil beginnen, mijn doel is in ieder geval om een spaghaat te kunnen!
Op ballet e.d. (gezeten): nop
Wat je zelf nog wilt vertellen: eigenlijk wil ik meer iets vragen, wat voor oefeningen helpen om de spaghaat zo snel mogelijk te kunnen?? lijkt me echt leuk om die te kunnen!!

-Irtjee
Naam: Irin
Lenigheid: Redelijk, kan beter.
Oefeningen: Oefeningen die ik bij m’n balletles doe.
Op ballet e.d. (gezeten): Zit 5 jaar op ballet en 4 jaar op jazzballet
Wat je zelf nog wilt vertellen: Hopelijk blijf ik gemotiveerd en lukt het me om de spagaat te doen!

-Zazu
Naam: Elin
Lenigheid: moah… niet echt… ik kan wel wat maar nog geen split
Oefeningen: moet nog ff kijken of er nog iets op het internet te vinden is
Op ballet e.d. (gezeten): eerst 5 jaar aan turnen gedaan en vanaf mn 12e synchroonzwemmen
Wat je zelf nog wilt vertellen: wat ik eigenlijk graag wil is de spagaat kunnen in het water (dus dan moet ik er eigenlijk doorheen zitten)

-XlivelovelaughX
Naam: Laura
Lenigheid: heel lenig
Oefeningen: gewoon op training dingen oefenen, spagaat op de bank en ruglenigheid oefenen door bij elkaar te duwen etc.
Op ballet e.d. (gezeten): ritmischgym
Wat je zelf nog wilt vertellen: als je leniger wilt worden raad ik je aan om op ritmischgym te gaan. en als je niet meer verder komt (met de spagaat ofzo) moet je gewoon vragen of iemand je wilt duwen, doet eventjes zeer maar daarna lukt het wel

-PinkxDiamond
Naam: Nadine
Lenigheid: Als ik me tenen wil aanraken, kom ik net tot mijn knieen.
Oefeningen: Elke dag half uur yoga, kwartier rekken voor ik naar bed ga, en wat er tussendoor nog gaat aan rekken.
Op ballet e.d. (gezeten): Nee, het enige rekken komt door paardrijden :’)
Wat je zelf nog wilt vertellen: Ik ben het gewoon echt zat dat iedereen me altijd uitlacht omdat ik maar net mijn knieen kan aanraken, het word gewoon echt tijd dat ik leniger word. ;o

-xMartJuH
Naam: Martine
Lenigheid: redelijk, mijn armen enzo zijn wel goed flexibel, mijn boven en onderbeen kan ik ook wel tegen elkaar aan leggen (kweet niet of jullie dat snappen) maar ik kan niet spagaat of met gestrekte benen me tenen raken
Oefeningen: liggend me benen gestrekt zo ver mogelijk naar voor te krijgen. Zittend naar voren, naar mijn benen, buigen (dus tenen aan raken) en in vlinderzit mijn benen zover uit elkaar te krijgen en plat.
Op ballet e.d. (gezeten): heel vroeger zat ik op turnen, maar dat was echt in groep 6 ofzo. Nu zit ik op paardrijden, streetdance en stijldansen
Wat je zelf nog wilt vertellen: Ik ben sinds zondag begonnen met rekken, gewoon voor het slapen in bed, met behulp van me schuine dak
Doel: Spagaat, misschien split en me benen in me nek leggen

-DreamHigh
Naam: Anne
Lenigheid: verschilt heel erg. Ik kan nog wel wat maar veel ook niet meer.
Oefeningen: Moet vooral me benen rekken …
Op ballet e.d. (gezeten): 9 jaar turnen op hoog nivo
Wat je zelf nog wilt vertellen: Ik heb te korte spieren, vooral in me benen en aangezien ik al bijna 5 jaar niet meer turn begin je dat nu wel te merken. Ik kan me benen ook niet meer strekken bijv. En het duurt heeel lang om het weer te rekken en doet pijn, maar het moet … Ik ben er alleen niet consequent in met elke dag goed oefenen.

Laat ik zelf maar alvast het lijstje invullen…

Naam: Inge
Lenigheid: Wel redelijk…
Oefeningen: Sinds een aantal dagen probeer ik iedere dag wat oefeningen te doen. Zoals benen spreiden en met je neus naar je knie of zo ver mogelijk in de spagaat gaan zitten en dat even vasthouden.
Op ballet e.d. (gezeten): Ja, ik zit nu op ballet. Hierdoor ben ik wel wat leniger geworden, maar ik hoop nog leniger te worden.
Wat je zelf nog wil vertellen: Ik hoop dat ik hierdoor weer een beetje gemotiveert raak, want nu wil ik dit ook echt. Mijn doel is om de spaghaat te kunnen. Ik hoop dat het gaat lukken. <3

Haha. Ik doe natuurlijk mee =)

Naam: Mirjam
Lenigheid: Wie moet ik geloven? :kissing:
Oefeningen: Klik
Op ballet e.d. (gezeten): Turnen
Wat je zelf nog wilt vertellen: Succes iedereen!

Ik heb het vorige topic gesloten(:

En ik wil graag meedoen.

Naam: Pev
Leeftijd: 17 (eigenlijk 16, maar bijna 17, dus da’s makkelijker voor de beginpost :’) )
Oefeningen: komen nog (:
Leningheid: onbuigbaar
Op ballet e.d. gezeten: Ik heb een tijdje gedanst en trampoline gesprongen.
Wat je zelf nog wilt vertellen: Ik wil gewoon wat buigbaarder kunnen worden.

Naam: Loes
Lenigheid: Absoluut niet -.-
Op ballet e.d (gezeten): Nee, jammer, zou wel willen maar heb geen tijd voor.
Wat je zelf nog wil vertellen: Zelfde als bij ‘WalkingPicture’ Ik zou allereerst gewoon heel graag bukkend de grond aan kunnen raken, en daarna kijk ik weer verder!

Liefs,

Ik denk dat het wel goed is dat we een nieuw topic hebben. En Pevensie, bedankt voor het sluiten van het andere topic.

Oh leuk! Is het niet een idee om allerlei oefeningen e.d. uit het vorige topic ook hier (in de beginpost) te plaatsen?

In elk geval:
Naam: Vivere
Op ballet e.d. (gezeten): 7 jaar jazzballet gedaan; inmiddels moderne dans.
Wat je zelf nog wilt vertellen: Ik hoop dat ik éindelijk eens de motivatie hou om door te gaan, hihi.

Ja, dan is iedereen weer actief =)

Naam: Noeka
Lenigheid: Lenig
Oefeningen: elke dag spagaat en split en zweefstand houdingen
Op ballet e.d. (gezeten): Ja
Wat je zelf nog wilt vertellen: Ik zou nog leniger willen worden

Ja dat is misschien wel een goed idee!

Ik ga zo even heel dat topic afstruinen voor de oefeningen ;p

Ik ga even zoeken naar wat inspirerende plaatjes en oefeningen!

^ja is idd een goed idee

Er doen gelijk super veel mensen mee, want het topic is net open. Vind ik echt super leuk :DD

oh, ik zie dat mijn link het niet doet.
Ik zal hem even opnieuw uploaden.

Klik

Nu doet ie het wel =)

http://static1.goedgevoel.be/static/photo/2009/3/13/8/media_l_295643.jpg

http://0.tqn.com/d/dance/1/0/i/2/-/-/split1.jpg

http://www.rightattitude.nl/nieuw/images/perfectpilates.jpg

Oke, dat was dus moeilijker dan ik dacht om iets goeds te vinden!

Ik heb trouwens vandaag iets nieuws geprobeerd. Ik had mijn sjaal om mijn enkel gedaan en dan eerst achter omhoog getrokken, daarna voor en daarna schuin. Vond het wel grappig, want je ziet heel vaak mensen dat doen met een theraband ofzo, maar mijn sjaal werkte ook goed ;p

^
klopt goede oefeningen zijn heel lastig te vinden!

Maar toch leuk dat je geprobeerd hebt om plaatjes te vinden.