Leniger worden voor beginners!

wel chill dat je gewoon ook andere dingen kan doen dan ! =D

Leniger worden is vooral ook een kwestie van vaak doen. Zorg ook echt dat je goed warm bent. Probeer te ontspannen, daarmee kom je verder.

ik had vorige week zaterdag best fanatiek oefeningen gedaan.
ik stond met mijn benen gestrekt en dan de hele tijd naar de grond met je handen. Ik had wel zegmaar ‘geveert’ of hoe je dat noemt, de heletijd meteen weer omhoog en meteen weer naar de grond.
Maar vier dagen daarna had ik nog erge spierpijn…
Nu mijn vraag: wat vinden jullie, moet je het langzamer opbouwen of is spierpijn juist goed?
En als je spierpijn hebt, kun je dan evengoed nog stretchen?

Ik zou wel wat rustiger aan gaan doen ja, maar zorg vooral voor een goede warming up, dat scheelt al veel. Tijdens spierpijn kan je volgens mij wel (voorzichtig) stretchen maar luister wel naar de pijn, als het niet gaat dan gaat het niet :wink:
Ik weet niet precies wat je bedoelt met dat veren, maar ik zou er wel mee uitkijken. Ik denk dat je ongemerkt veel verder komt dan je aankan.

okee, dankjewel!
ik zal wel wat rustiger aan doen dan :wink:

mijn lenigheid was vroeger optimaal.
Nu ben ik het bijna allemaal kwijt.
Dus zo’n drie keer per week zorg ik er gewoon voor dat ik over mijn pijngrens heen ga zeg maar.
Druk ik me steeds verder in de split, net zolang dat de pijn bijna niet te houden is.
Als je dat dan een paar keer gedaan hebt, kom je steeds verder en verder.
Ik merk het wel. (:

Als ik spagaat probeer, zit mijn achterste knie altijd in de weg.
Iemand een oplossing? :’)

vroeger zat ik op ballet en was ik zó lenig, maar nu dus niet meer.
ik kan nog wel met gestrekte benen handen bij de grond en die dingen, maar een spagaat ofzo zit er niet meer in haha!
so, I’m in (:

heb je dan de volgende dagen niet heel erg spierpijn??

Ik dacht ook dat dit over oor stretchen ging.
Up.

ik doe mee =D

oeeeh leuk!
zal ik iedereen die meedoet in de beginpost zetten ? ;o

dacht ik ook x]

als iedereen dat denkt kan ik misschien beter de titel veranderen xD

Als je niet in het lijstje staat omdat ik je over het hoofd heb gezien, even zeggen!
En iedereen die in het lijstje staat, ik dacht maar even beginnen met jezelf voorstellen, en dan vooral hoe het staat met je lenigheid, en of je oefeningen doet e.d. Dan zet ik dat ook in de beginpost :wink:

Even dit invullen dan:
Naam:
Leeftijd:
Lenigheid:
Oefeningen:
Op ballet e.d. (gezeten):
Wat je zelf nog wil vertellen:

Ik zal wel beginnen:
Naam: Laura
Leeftijd: 14
Lenigheid: Ben ik totaal niet. Als ik lang oefen, dan pas kan ik naar de grond met mijn handen terwijl ik gestrekte benen heb. Dus dat mag nog wel wat meer xD
Oefeningen: Ik oefen niet met een vast schema, maar ben dit wel van plan. Als ik oefeningen doe, doe ik het wel lang. Meestal met mijn handen naar de grond enzo. Ik doe het ong. 2x per week, maar dat moet elke dag worden :wink:
Op ballet e.d. (gezeten): Nee.

Ik doe stiekem mee, ik wil namelijk niet in het lijstje want daar ben ik slecht in xD.
Maar even een vraagje, ik wil dus eigenlijk niet lenig worden om de spagaat of iets dergelijks te kunnen. Maar gewoon dat ik nite zo’n stijve hark ben, dus makkelijkker overeind kom als ik op de grond heb gezeten of zoiets…maar daar helpt stretchen toch ook voor of niet?

Moet je been dan zegmaar recht liggen: -
of meer als dit: / (maar dan minder omhoog xD)

haha okee =)
ik heb precies het zelfde, al lijkt het me wel gaaf om in de spagaat te kunnen :wink: Maar ik wil gewoon losser zijn, ook voor dansen enzo. Maar ik denk dat het wel helpt. Maar ik ben niet deskundig dus kan iemand ook voor mij deze vraag beantwoorden? :wink:

Dat d8 ik ook :’)