Leniger worden voor beginners!

Hee,
voor iedereen die graag leniger wil worden,
maar die dat totaal nog niet is (ik dus ook xD), heb ik dit topic gemaakt.
Het is de bedoeling dat je met elkaar steeds een stapje verder komt. Daarom beginnen we dus ook met beginners.
Natuurlijk is het ook handig als er mensen goede oefeningen posten!
ik hoop dat er interesse is :wink:
Meld je wel even aan als je meedoet, dan zet ik je in de beginpost. Als je er niet instaat wist ik waarschijnlijk niet zeker of je nou wel/niet mee doet. Dus dan nog eventjes duidelijk melden =D
Het is geen wedstrijd ofzo! Het is gewoon om elkaar te steunen.

degene die meedoen:
-JustLaura
Naam: Laura
Leeftijd: 15
Lenigheid: Ben ik totaal niet. Als ik lang oefen, dan pas kan ik naar de grond met mijn handen terwijl ik gestrekte benen heb. Dus dat mag nog wel wat meer xD
Oefeningen: Ik oefen niet met een vast schema, maar ben dit wel van plan. Als ik oefeningen doe, doe ik het wel lang. Meestal met mijn handen naar de grond enzo. Ik doe het ong. 2x per week, maar dat moet elke dag worden
Op ballet e.d. (gezeten): Nee.

-ROZESMURF
Naam: emma
Lenigheid: Vroeger was ik lenig door ballet, maar sinds ik daar mee gestopt ben ben ik echt zo stijf als een plank
Oefeningen: nog geen
Op ballet e.d. (gezeten): paar jaar geleden.
Wat je zelf nog wil vertellen: ik hoop dat we lenig worden. :grinning:

-EstherLauntner
Naam: Esther
Leeftijd: 16
Lenigheid: Plank
Oefeningen: 2 week xD die ik met dansen ook altijd doen
Op ballet e.d. (gezeten): nein
Wat je zelf nog wil vertellen: yeah (H)

-loliepopje
Naam: Lieve
Leeftijd: 13
Lenigheid: mwaahh
Oefeningen: rekken en strekken
Op ballet e.d. (gezeten): ja ballet en turnen. Maar daar was ik te lomp voor
Wat je zelf nog wil vertellen: hoop dat ik leniger word dan een rotmeisje uit mijn klas

-fakeprincess
Naam: Sharon
Lenigheid: niet goed genoeg.
Oefeningen: met dansen; stretchen.
Sport: ik heb 6 jaar op majorette gezeten, 3 op tennis en nu zit ik bijna een jaar op dansen.
Wat je zelf nog wil vertellen: over twee maanden moet ik de split en spagaat kennen. mission impossible, voor mij. toch wil ik wel leniger worden.

-fashionbooth

-Deenik

Oke, als ik wist wat het was, deed ik misschien mee.

Oh ik dacht serieus dat dit ging over je oor stretchen x]

Whahaha zelfde gedachte hier :'3

gewoon leniger worden :wink:
is dat geen normaal woord dan :blush:

je voet op tafel leggen met gestrekte been en dan je teen proberen aan te raken.

dubbel.

oké, dankje voor de tip!
Alleen mijn teen aanraken lukt nog niet xD maar ja veeel oefenen!

Hey :slightly_smiling_face:
Als je je split/spagaat wil kunnen, is het best om niet direct in split te gaan zitten. Ik doe eerst dit:
Je gaat zitten, je spreid je benen en probeer met je armen je linker tenen te raken of vast te nemen, dit ook langs de rechtse kant en langs voor ook je armen vooruit strekken, zodat je bekken kantelen snapje?
als je voelt dat je warm krijgt, gaje in split zitten. Je zal merken dat het zo veel makkelijker gaat :slightly_smiling_face: bij mij toch… xD
voor je rug leniger te maken kan je brugjes doen op je bed ofzo :slightly_smiling_face:
Je kan ook voor de split denk ik dat dit helpt: je benen gesloten naar voor en gestrekt en je tenen proberen tikken ( ook al zittend) daarna doe je je armen naar achteren en probeer je pinken te tikken dit ook zo diep mogelijk, dit is voor je schouders leniger te maken :wink:
Ik hoop dat ik je hiermee kan helpen =)
X.

Om split/spagaat te kunnen doe ik altyd dit ;

Ga op je rug liggen met je billen naar de muur, en ga dan met je billen tegen de muur aan , dat je met je benen en billen tegen de muur zit zo : | en met je bovenlijf en hoofd op de grond ligt : __

dan doe je je benen zover uit elkaar als je kan en blijf zo even liggen .

Na minder dan 1 minuut raak je eraan gewend en doet het geen pijn (bij de 1e keer, daarna helemaal geen pijn) en dan kan je gewoon muziek luisteren of een boekje lezen!

dit elke dag 5 min ofzo doen of langer…
succes !

Ik kon vroeger ook de spagaat en de split, maar heden niet meer. Het is echt iets wat je jongs moet aanleren en niet op latere leeftijd.

Kan je eigenlijk je maagdenvlies scheuren door dit, want ik had op een dag bloed terwijl ik toen nog niet ongesteld was geworden? (ps: aub geen verhalen dat het niet bestaat ofzo)

daarom vind ik het een beetje gevaarlijk want ben moslim dus als dat ding scheurt heb ik wel een problem.hihihihii

Nee joh, maak je geen zorgen. Sommige meisjes hebben nooit een maagdenvlies gehad en je toekomstige man weet wel beter. :3

je maagdenvlies is gewoon een randje, is echt geen vlies dat kan scheuren ofzo hoor :wink:
en dan nog… het gaat er toch om dat je geen sex hebt gehad en niet of je wel/niet bloedt? Zoveel mensen bloeden niet bij de eerste keer (ik ook niet)

ot: ik wil ook leniger worden!! maar mijn heupkommen zijn heel erg slecht (ze zijn niet diep genoeg ofzo), dus betwijfel of het gaat lukken :pensive:

Maar kan je het wel scheuren?

naja het is gewoon een randje weefsel. Ik weet niet of het van een spagaat kan scheuren (het lijkt me eerlijk gezegd van niet), maar het schijnt wel te kunnen scheuren als je bijvoorbeeld tampons gebruikt.
Maar voor het geloof is het toch het belangrijkst dat je gewoon geen sex hebt gehad? Je kan vanaf je geboorte je benen stijf tegen elkaar aanhouden maar zelfs dat is geen garantie dat je gaat bloeden…

Nee joh, je mag slechts geen seks hebben voor het huwelijk. Alsof niemand haar maagdenvlies- of rand kan scheuren zonder dat ze het weet. Ik gebruik ook tampons, alsof dat mijn pure maagdelijkheid tegenhoudt :3

leuk dat er zo veel reacties zijn =D
wel handig die spagaattips!

wel chill dat je gewoon ook andere dingen kan doen dan ! =D