Leniger worden II

Oude topic: http://forum.girlscene.nl…rden/list_messages/221578
Omdat er in het oude topic gespamt was en er nu continu foutmeldingen komen hebben we besloten een nieuw topic te maken!

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/d9/74/4d/d9744d11e9f71e0301369c7861adc25f.jpg

Dit topic is voor iedereen die leniger wil worden.

Wat je hier vind:
-Oefeningen
-Motivatie

[i]Warming ups:

Hopelijk kunnen we elkaar goed motiveren!
Succes iedereen!

Nieuwe whatsapp groep! Je kunt noten naar Posterus


eerste post! :grinning:
vanavond maar even stretchen!

Naam:
Leeftijd: 13
Lenigheid: Kan beter, in ieder geval niet zo stijf als een plank :stuck_out_tongue:
Oefeningen: Thuis sommige, en de oefeningen die ik bij ballet doe.
Op ballet e.d. (gezeten): Zit nu 5 jaar op ballet en 4 jaar op jazzballet
Wat je zelf nog wilt vertellen: Dit is een superhandig topic& succes allemaal!

Yess, weer een werkend topic :slightly_smiling_face:

jeeej! Het topic werkt weer! Nu allemaal heel actief zijn enzo ;p

Inge vul jij ook weer ff het lijstje in? :slightly_smiling_face:

Ja, was ik net mee bezig ;p

-WalkingPicture
Naam: Inge
Leeftijd: 13
Lenigheid: Wel redelijk…
Oefeningen: Ik post mijn lijstje met oefeningen dalijk wel.
Op ballet e.d. (gezeten): Ja, ik zit nu op ballet. Hierdoor ben ik wel wat leniger geworden, maar ik hoop nog leniger te worden.
Wat je zelf nog wil vertellen: Ik hoop dat ik hierdoor weer een beetje gemotiveert raak, want nu wil ik dit ook echt. Mijn eerste doel; de spagaat kunnen, is al gelukt, maar ik hoop nog leniger te worden ;p Hoop dat het lukt <3

Naam: Birthe
Leeftijd: 15
Lenigheid: Goed,
Oefeningen: Op school en thuis verschillende dingens,
Op ballet e.d. (gezeten): 6jaar ballet gedaan en in september begin ik weer

Misschien is het handig om ook de namen op girlscene van de personen in de beginpost te zetten, anders weten ze niet wie wie is enzo xD

En oepss, heb mijn introductie ding een beetje veranderd, want had gewoon gekopieerd maar er staat in dat ik graag de spagaat wil kunnen, maar dit is al gelukt XD

dat is idd een goed idee!

Sorry als ik lastig doe ;ppp
Zal ik mijn lijstje met oefeningen enzo weer plaatsen…?

Nieuw topic was idd wel een goed idee, dat trekt ook meer mensen aan, die er ook mee willen beginnen, want ik snap best dat ze niet alle pagina’s enzo willen doorlezen… En de helft was gewoon niet actief, of reageerde helemaal niet meer ;p

ja plaats je lijstje maar weer miss kunnen we ergens op internet (nog even bedenken hoe) al onze lijstjes plaatsen en daar een link van in de begin post.

Ja, dat is een leuk idee!

Oke mijn dagelijkse oefeningen:

  • Eerst doe ik de vlinderzit, dus met je voeten tegen elkaar en je knieen naar onder duwen en naar voren leunen. (Mijn knieen kan ik al helemaal tot de grond dus naar onder duwen hoeft niet.)
  • Daarna spreid ik mijn benen zo ver mogelijk en dan ga ik met mijn neus naar mijn knieen, aan allebei de kanten.
  • Dan pak ik met beide handen mijn enkels vast en ga ik zo ver mogelijk naar voren (nogsteeds in spreidzit) Je kunt ook gewoon je armen zo ver mogelijk naar voren reiken.
  • Ik zwaai mijn benen een beetje in, dus grand battements doen enzo. Meestal zwaai ik 1 been eerst 4x naar voor en naar achter en doe dan 4 attitudes. En dat dan 8x met elke been ongeveer.
  • Daarna doe ik een oefening die moeilijk uit te leggen is, dus ik hoop dat jullie hem snappen en ik zal zo een afbeelding zoeken. Ik doe een lunge (volgens mij heet het zo?) met mijn achterste been gestrekt. Dit houd ik 15 seconde vast en daarna pak ik met mijn hand mijn achterste voet en breng die zo ver mogelijk naar me toe. (Je voorste voet moet wel recht onder je knie staan.)
  • Ik doe hetzelfde, maar dan mijn gewicht naar mijn achterste been, zodat mijn voorste gestrekt is en ik ga met mijn neus naar mijn knie toe. (Hier moet je achterste bovenbeen recht zijn.)
  • Dit doe ik ook met mijn andere been voor.
  • Dan doe ik de spagaat.
  • Dan blijf ik zo zitten maar buig mijn achterste been, zodat ik op de grond kom te zitten en ga weer met mijn neus naar mijn knie.
  • Dan buig ik mijn voorste been en strek mijn achterste been en eerst buig ik met mijn rug zo ver mogelijk naar mijn achterste been en daarna pak ik mijn voet weer en probeer hem naar me toe te duwen.
  • Dan probeer ik nog eens de spagaat.
  • Dan pak ik mijn sjaal (Deze heb ik niet echt meer nodig, maar ik vind hem nogsteeds handig.) en daarmee lift ik mijn been naar achter op, zo hoog mogelijk. Dit houd ik even vast (zolang ik dat volhoud) en dan doe ik mijn andere been.
  • Ik probeer ook iedere dag een scale te doen, wat me nu wel redelijk lukt. Ik pak dan net onder mijn knie en trek mijn been achter omhoog, maar ik probeer wel mijn been gestrekt te houden, dan ziet het er ongeveer uit als een spagaat alleen dan dat je op 1 been staat ofzo??
  • Dan doe ik een bruggetje en zet mijn handen zo dicht mogelijk bij mijn voeten en loop een beetje in en dan weer uit.
  • Ik stretch mijn voeten meestal ook, dan pak ik mijn tenen en trek die zover mogelijk naar beneden en strek ik ze zo ver mogelijk en dat houd ik dan even vast.

En dan alles herhalen!

Alle oefeningen houd ik 30 seconden vast en ze zijn bedoeld voor o.a. de spagaat en de split.

Ik probeer dit allemaal 2x per dag te doen, maar dat lukt niet altijd. Dit is dus wat ik dagelijks doe… Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

alleen hoe gaan we dat doen?
ergens een pdf’je uploaden ofzo?

Trouwens erg leuk gedaan met dat plaatje!
En het zou leuk zijn als anderen ook hun lijstjes met oefeningen zouden plaatsen :smiling_face_with_three_hearts:

ik ben nu zelf bezig met een lijstje (incl. fotos enzo)
als die af is ga ik hem zeker plaatsen!